...

Elektroniniai naujienlaiškiai karantino metu: kam nusišypsojo fortūna?

Verslas

2020.04.29

Autorius: Aušra Matulaitytė

Temos: , .

Elektroniniai naujienlaiškiai karantino metu: kam nusišypsojo fortūna?

Asmeninio albumo nuotr.

Netikėtai mus visus užklupęs karantinas pakoregavo ne tik laisvalaikį ar įprastą gyvenimo ritmą, bet ir pirkimo įpročius. Dauguma pastebi, kad sėdint namuose įprastas pirkimas neteikia tiek daug džiaugsmo, o produktų poreikis taip pat pakito. Tokios nuotaikos dabar atsispindi ir įmonių komunikacijoje bei rinkodaroje.

Pasikeitusi naujienlaiškių statistika

Elektroninio pašto rinkodara – vienas iš kanalų bendrauti su klientais. Kaip teigia integruotos rinkodaros įrankio „Omnisend“ įkūrėjas Rytis Laurinavičius, pastebima, kad visų krizių metu verslai atsisuka į savo esamus klientus. Ekonomikos pakilimo metu verslai mažiau bendrauja su esamais klientais, nes investuoja į naujų klientų pritraukimą, reklamas, o sunkmečiu atsigręžia į jau turimus klientus. Anot „Omnisend“ vadovo, čia yra reikšminis elektroninių naujienlaiškių pokytis, kai verslai pradeda aktyviau komunikuoti su savo prenumeratoriais.

„Pastebėjome, kad vartotojai taip pat yra linkę pirkti iš tų, iš kurių anksčiau pirkdavo. Pasitikėjimas prekių ženklu ar parduotuve yra vienas svarbiausių dalykų. Tai pats reikšmingiausias pokytis atėjus krizei“, – sako R. Laurinavičius.

Jis taip pat pastebi, kad yra kelios kategorijos skaitmeninių verslų, kurie išaugino naujienlaiškių siuntimą. Tai tie patys verslai, kurie šiuo metu labiausiai augo ir suaktyvino savo komunikaciją. Vieni jų pardavinėja būtinąsias prekes: maisto prekes, kosmetiką. „Šiame kontekste būtinos prekės yra ir tai, ką gali veikti namuose. Turime klientą, kuris prekiauja dėlionėmis. Šiuo metu verslas šauna į aukštumas, pardavimai auga kaip ant mielių“, – tikina pašnekovas. 

Kita verslų grupė, labai suaktyvinusi savo komunikaciją, yra įvairių apsaugos priemonių pardavimas: kaukės, dezinfekciniai skysčiai, respiratoriai.

Turinio pokyčiai 

Anot „Omnisend“ vadovo, naujienlaiškius susimažino tos įmonės, kurių prekės šiuo metu nėra aktualios arba jos patiria tiekimo problemų, nes siųsdavosi prekes tiesiai iš Kinijos sandėlių. 

„Šiuo metu labiausiai nukenčia ir verslas, susijęs su turizmu, jo turinys taip pat visiškai pakitęs. Naujienlaiškiuose galima rasti informacijos, ką veikti namuose, virtualių kelionių po muziejus, nuotraukų albumų, kur galima bent mintimis pakeliauti, siūlomi geriausi filmai ir pan. Ir toliau stengiamasi palaikyti komunikaciją su savo klientais, nors pastebėta, kad laiškų siunčiama mažiau“, – situaciją komentuoja R. Laurinavičius. 

Jis teigia, kad prasidėjus karantinui labai daug verslų stengėsi komunikuoti, parašyti apie šią situaciją ar virusą: „Vieni dalijo patarimus, kiti verslo pažadus apie ir toliau teikiamas aukštos kokybės paslaugas. Turime klientą, kuris pardavinėja turistines kuprines, jo aktyvumas šiuo metu taip pat yra sumažėjęs, bet vis tiek stengiamasi palaikyti santykį su klientu ir siųsti vertingą turinį, susijusį su ta tema, kuri gali praskaidrinti kasdienybę sėdint namuose.“

Įmonėms svarbūs žingsniai

„Omnisend“ vadovas R. Laurinavičius pastebi, kad lankomumo srautai yra augantys, bet pirkimas priklauso nuo sektorių. Klientai šiuo metu gal ir nelinkę daug pirkti, bet yra linkę daugiau laiko praleisti lankydamiesi svetainėse, ypač jei ten yra kokybiškas turinys, kurį galima keisti prisitaikant prie situacijos. 

„Labai svarbu išlaikyti komunikaciją ir neleisti apie save pamiršti. Žmonės ir vėl pradės vartoti dalykus, kuriuos buvo anksčiau įpratę vartoti, todėl, net jei šiuo metu įmonė išgyvena sunkmetį, svarbu ir toliau palaikyti ryšį su savo klientais“, – pataria integruotos rinkodaros įrankio įkūrėjas. Jis taip pat teigia, kad įmonėms reikėtų žiūrėti ne tik į šį trumpą karantino laiką, bet ir kiek potencialiai ilgesnį sunkmečio laikotarpį, kuris ateina ir yra neišvengiamas.

„Kiek jis bus gilus, šiuo metu negalime pasakyti, bet verslui tikrai ateina sunkesni laikai, todėl į viską reikėtų žiūrėti kompleksiškiau. Įmonei, kuri buvo nutilusi mėnesį, dar nevėlu grįžti į komunikaciją. Šiuo atveju labai svarbus nuoširdumas“, – pataria „Omnisend“ vadovas. 

Anot R. Laurinavičiaus, naujienlaiškiai generuoja pajamas, tad reikėtų susitaikyti, kad pardavimų skaičiai, kuriuos įmonės matys po kiekvienos išsiųstos kampanijos, bus mažesni, todėl svarbu pasikoreguoti lūkesčių sistemą. „Dar svarbu nepradėti bombarduoti klientų, nes kartais įmonės pradeda naujienlaiškius siųsti du kartus dažniau nei anksčiau, manydamos, kad tai gali padėti susigrąžinti prarastas pajamas, bet taip galima prarasti savo esamus klientus“, – perspėja „Omnisend“ vadovas ir dar kartą primena, kad šiuo metu bendravimas su esamais klientais yra pigiausias ir efektyviausias.

Ekspertai

Rytis Laurinavičius

Rytis Laurinavičius

Bendraįkūrėjis, vadovas / „Omnisend“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.