...

Dave’o Trotto reklamos pamokos

Verslas

2013.08.20

Autorius: Justina Ūsaitė

Temos: .

Dave’o Trotto reklamos pamokos

Dave Trott flickr.com nuotr.

D. Trottas yra reklamos agentūros „The Gate London“ direktorius ir kūrybos vadovas. Viena ryškiausių asmenybių reklamos pasaulyje, rašanti tinklaraštį www.davetrott.campaignlive.co.uk apie reklamos strategiją, taktiką, pavyzdžius, turi ką patarti verslininkams.

Reklama – tai komunikacija, skirta masėms. Kad jas sukrėstų ir priverstų įsiminti prekių ženklą, pirkti produktą, gera reklama turi būti išskirtinė, joje turi būti įsimenamas ir sukrečiantis triukas, efektas, kad tai nebūtų vien reklama.

Svarbi gera reklamos idėja, tokia, kuri turi virusinį potencialą. Ji pritrauks vartotojų dėmesį, jie patys suteiks reklamai norimą viešumą, savo noru dalysis reklama su draugais.

Iššūkiai tiek sau, tiek klientams. Reklamos agentūros puslapyje Dave‘as rašo, kad jie mėgsta mesti iššūkį požiūriui į tai, kaip turi atrodyti reklama, ko klientas tikisi iš agentūros ar kūrybinės ir žiniasklaidos planavimo agentūros bendradarbiavimo. Laužant standartus reikia pateikti tokį sprendimą, kuris bus efektyvus ir parduos produktą.

Knygos „Predatory Thinking“ (Grobuoniškas mąstymas) autorius siūlo būti grobuonimi, o ne auka: „Arba esi grobuonis, arba grobis.“ O grobuoniškumą galime įgyti esant kūrybingam – taip atsiranda pranašumas prieš konkurentus.

Kalbėti tik tiesą. D. Trottas sako, kad dauguma kompanijų savo reklamomis bando apgauti vartotojus, todėl šie ima nepasitikėti prekių ženklais. Ir jie yra teisūs. Kaip jaučiatės, kai sužinote, kad vietoj nuostabiai išgirto daikto įsigijote bevertį, ne tokį, koks buvo apibūdintas reklamoje?

Norėdami būti išskirtinai aiškiai pasakykite kuo. Reklamos žinutė turi skelbti tik vieną savybę, kuria išsiskiria reklamuojamas produktas. Pavyzdžiui, patikimumas, estetika ir t. t.

Reklama privalo būti išskirtinė. Ar ji sukrės iš blogosios pusės, ar iš gerosios, prekių ženklas neliks nepastebėtas. O tai jau yra gerai. Dauguma žmonių bijo naujovių, sako D. Trottas, bet jei nerizikuojama, reklama lengvai pražus vienodų produktų jūroje.

Ne įtikinėti, o rodyti. Reklamose dažnai viskas bandoma apipinti žodžiais, nors geriausiai veikia jausmas, kurį jos sukelia. Ir visai nesvarbu, ar jis išreikštas žodžiais, vaizdais, ar jų sinteze. „Suskelk pokštą, o aš pats nuspręsiu, ar tu esi komikas“, – sakė D. Trottas interviu „Verslo klasei“.

Mokymasis. Kuo daugiau tobulėji, naujos patirties ir įgūdžių įgyji, tuo tampi kūrybingesnis. Sukaupti patyrimai virsta puikiomis idėjomis. Idėjos – tai patirties vaisiai. Nuolatinis judėjimas į priekį ir nauji iššūkiai, drąsus pažinčių mezgimas, kelionės atneša permainas ir naują kūrybinę jėgą.

Nuolatinis stengimasis būti geresniam už kitus. Tik tinginiai naudojasi taisyklėmis. Kūrybiški žmonės taip nesielgia. Jie kuria savo taisykles, principus ir bei kada užsimanę juos keičia.

Reklamai teorija yra net svarbesnė nei praktika. Svarbu domėtis ir plėsti rinkodaros žinias. Skirtis nuo konkurentų padeda teorinės žinios: savo principų pagrindimas konkrečiais skaičiais, klaidų vengimas nuolat atliekant atvejų tyrimus.

Svarbu skaičius ir tyrimus paversti veiksmais. Ne viskas yra vien skaičiai. Tyrimas be praktinio pritaikymo yra niekas.

Žmones dažnai valdo emocijos, jos priverčia protą prisigalvoti „logiškų priežasčių“, kurios pagrįstų susikurtą įsivaizdavimą. Iš tikrųjų juos diktuoja protas, kuris yra valdomas emocijų. „Dramblys eina ten, kur nori. O jam ant nugaros sėdi sveikas protas, kuris bando pateisinti šį elgesį.“ Šią taisyklę galima pritaikti reklamoje – jums reikia sukurti tam tikros grupės žmonių įsivaizdavimą apie jūsų produktą.

Buvimas lanksčiam. „Užuot nusprendę, ką gaminsime, prieš išeidami iš namų pažiūrėkime, kas šviežio yra šiandien parduotuvėje“, – pataria D. Trottas. Žinoma, verta nepamiršti visų receptų, kuriuos žinome, bet vertinti situaciją rinkoje ir padėtį planuojant bei kuriant reklamą yra labai svarbu.

Savo auditorijos perpratimas ir žinojimas, ką jai norima pasakyti. Neatsakius teisingai į šį klausimą reklama bus bevertė. Kokių žmonių ir kokį elgesį norite keisti?

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.