...

A. Žakas: „Facebook“ gerbėjų skaičius nerodo prekių ženklo sėkmės

Verslas

2013.12.17

Autorius: Karolina Kondratjevaitė

Temos: .

A. Žakas: „Facebook“ gerbėjų skaičius nerodo prekių ženklo sėkmės

„Facebook“ gerbėjų skaičius nerodo prekių ženklo sėkmės flickr.com nuotr.

„Facebook“ anketas turi daugiau nei 1 300 000 000 vartotojų. Jei iš visų pasaulio gyventojų atimtume Azijos šalių (kuriose „Facebook“ yra draudžiamas) ir Afrikos šalių (kurios nėra išsivysčiusios) gyventojų skaičių, išeitų, kad kas trečias pasaulio gyventojas turi „Facebook“ paskyrą. Vien Lietuvoje suskaičiuojama daugiau nei 1 200 000 vartotojų, t. y. daugiau nei 40 % šalies gyventojų. „Iš jų net 520 000 lietuvių, kurių amžius yra 25–44 metai. Tai brandi, savo finansų turinti ir juos leisti pasirengusi žmonių grupė. „Facebook“ nėra vaikų žaidimas, tai pasaulinis „trendas“, laimi tie, kurie geba tai suprasti“, – sako vienos didžiausių Lietuvoje socialinių tinklų agentūros „Socialus marketingas“ direktorius Arijus Žakas.

Gerbėjų skaičius niekam neįdomus

Įmonė „Socialus marketingas“ atsirado prieš dvejus metus, o šiandien joje dirba 13 darbuotojų, tarp kurių – programuotojai, dizaineriai ir projektų vadovai. Visi šie žmonės kasdien „sėdi prie atverto „Facebook“ lango“.

„Rūpinamės, kad mūsų klientų „Facebook“ puslapiai būtų įdomūs ir tvarkingi, kad jie pasiektų savo rinkodaros tikslus i kad prekių ženklų puslapius sekantys žmonės gautų pridėtinės vertės. Ne veltui mūsų šūkis sako: draugaukite su savo klientais“, – aiškina agentūros vadovas.

„Teoriškai esame komunikacijos agentūra, tačiau socialiniai tinklai – tai ne vien bendravimas, tai milžiniška erdvė reklamai. Lietuvoje socialinių tinklų rinkodara dar tik įgauna pagreitį, pastebime, kad vis daugiau įmonių supranta šio sąlyginai naujo kanalo naudą“, – teigiamais pokyčiais džiaugiasi A. Žakas ir pažymi, kad dauguma prekių ženklų savininkų nė neįsivaizduoja, kad vien „Facebook“ siūlo net dešimt skirtingų reklamos galimybių.

„Dažnam verslininkui populiarumas tinkle „Facebook“ asocijuojasi su įmonės surenkamu gerbėjų skaičiumi. Tai didžiulė klaida, – sako socialinių tinklų specialistas. – Dėmesys turėtų būti koncentruojamas ne tik į informacijos turinį, bet ir į grįžtamąjį ryšį. Nors jeigu sėkmingumą vertintume tik remdamiesi sausais statistiniais rodikliais, įdėjus mažo kačiuko nuotrauką rezultatas būtų ypač geras. Tik vargu ar tai prekių ženklui duoda kokios nors naudos.“

Agentūros vadovo įsitikinimu, ateis laikas, kai „Facebook“ apsivalys. „Vartotojai atsirinks tuos puslapius, kurie jiems neša naudą. Informacijos srautas vis auga, todėl norisi, kad ne tu tarnautum „Facebook“, o jis tau“, – šypteli A. Žakas.

Turi keistis prekių ženklų savininkų požiūris

„Socialaus marketingo“ komanda dirba ne tik su „Facebooku“, bet ir su kitais socialiniais tinklais: vis populiarėjančia „Facebook“ dalimi „Instagram“, „Foursquare“ ir „Pinterest“. Tiesa, siekiant išnaudoti reklamą socialiniuose tinkluose neužtenka vien įkelti ir kartą per mėnesį pakeisti prekių ženklo reklamjuostę.

„Tas pats vaizdas, ta pati informacija žmonėms greitai nusibosta. Norint pasiekti apčiuopiamą rezultatą reikia turėti atitinkamą programinę įrangą, kiekvieną dieną domėtis ja ir turėti pakankamai patirties“, – aiškina A. Žakas.

„Dažnas verslininkas renkasi tradicinius rinkodaros būdus: reklamą užsako didžiuosiuose portaluose, laikraščiuose ar televizijos kanaluose, darydamas prielaidą, kad siunčiamą žinutę pamatys tikslinė auditorija (tam tikros lyties, amžiaus vartotojas). Tyrimai rodo, kad naudojant tradicinius reklamos būdus įmanoma pasiekti tik iki 40 proc. savo tikslinės auditorijos. Vadinasi, maždaug 60 proc. finansų yra naudojama beprasmiškai“, – žiniomis dalijasi A. Žakas.

„Reklama per „Facebook“ pasiekia net iki 89 proc. tikslinės auditorijos“, – akivaizdų socialinio tinklo pranašumą įvardija „Socialaus marketingo“ direktorius.

„Facebook“ padeda gauti tikslius atsakymus: kiek žmonių matė reklamą, kiek žmonių paspaudė nuorodą, koks tų žmonių amžius, kokia lytis ir t. t. Turėdamas šiuos duomenis gali matyti tikslius rezultatus realiuoju laiku, analizuoti situaciją ir operatyviai priimti naujus sprendimus. Be to, galima ir sutaupyti, jeigu reklama rodoma tik tikslinei auditorijai, nerodant reklamos tiems, kam ji bus nereikalinga. Kodėl gi nepasinaudoti tokiomis galimybėmis?“ – šypsodamasis klausia A. Žakas ir priduria, kad „Facebook“ suteikia galimybę skaidyti reklamą pagal daugybę skirtingų parametrų ir taip pasiekti savo tikslinę auditoriją.

„Žmonės nežino, kad socialiniame tinkle „Facebook“ reklamą galima rodyti tik tiems, kas tą dieną švenčia gimtadienį arba ką tik susižadėjo“, – aiškina socialinių tinklų profesionalas ir tikina, kad pildydami savo paskyrą viename iš socialinių tinklų turėtumėte nurodyti kaip įmanoma daugiau informacijos apie save, nes taip išvengsime neaktualios reklamos.

Pasaulinis „trendas“

„Kelionė į Lenkijoje įsikūrusią „Facebook“ atstovybę – istorinis įvykis ne tik mums, bet ir visai Lietuvos reklamos rinkai“, – sako A. Žakas. Atstovybės akiratyje – Rytų ir Centrinės Europos šalys. „Nuo šiol visus mums kylančius klausimus galėsime spręsti greičiau ir paprasčiau nei anuomet, kai artimiausia mums „Facebook“ atstovybė buvo Dubline“, – džiaugsmo neslepia „Socialaus marketingo“ direktorius.

Susitikimo metu išsiryškėjo esminė „Facebook“ idėja: rinkodara tapo sociali. „Nebėra rinkodaros socialiniuose tinkluose, nes pati rinkodara tapo sociali. Ką tai reiškia? Ogi tai, kad reikia kreipti dėmesį į kiekvieną žmogų, personalizuoti pasiūlymus, bendrauti su savo klientais, klausyti jų, tobulinti savo produktą ar paslaugą. Tikriausiai prisimenate neseniai įvykusią „Coca-Cola“ kampaniją, kurios metu buteliukai turėjo lietuviškus vardus. Tai vienas geriausių pavyzdžių, kad pasauliniai prekių ženklų lyderiai suprato pasikeitusią situaciją“, – naujausias tendencijas trumpai apžvelgia A. Žakas.

„Rezultatų siekiančiam prekių ženklui turėtų būti svarbu, kaip jaučiasi vartotojas, ką jis galvoja, kaip patenkinti jo poreikius. Įmonės tikslas – sukelti vartotojui teigiamą emociją. Tokią, kuria jis pasidalys su draugais. Apklausų rezultatai rodo, kad daugumą sprendimų žmonės priima remdamiesi draugų rekomendacijomis, todėl rinkodara iš lūpų į lūpas, t. y. sociali rinkodara, įgauna naują prasmę“, – sako pašnekovas.

„Klaidinga manyti, kad santykiai socialiniuose tinkluose tarp prekių ženklo ir jo klientų atsiras savaime. Norėdami pasiekti rezultatą esame priversti investuoti, o norėdami, kad investicijos atsipirktų, turime stebėti pasaulio tendencijas. Juk kiekvienas sutiks, kad šiuo metu „Facebook“ yra populiariausias ir įtakingiausias socialinis tinklas Lietuvoje bei pasaulyje“, – sako A. Žakas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.