...

2021 m. rinkodara: kam ruoštis ir ko nepamiršti?

Verslas

2020.12.29

Autorius: Aušra Matulaitytė

Temos: .

2021 m. rinkodara: kam ruoštis ir ko nepamiršti?

A. Žakas Asmeninio albumo nuotr.

Metams baigiantis ne tik dairomės atgal, apmąstydami padarytus darbus, sėkmingai įveiktus iššūkius, kurių šiemet buvo itin daug, bet ir galvojame apie ateinančius metus. Šį kartą dauguma į juos žengia su nerimu ir viltimi, kad bus geriau. Ko tikėtis rinkodaroje 2021-aisiais, kai pasaulyje dar tiek daug nežinomųjų? Kaip turėtų ruoštis rinkodaros specialistai, kad prireikus galėtų vėl prisitaikyti prie staigių pokyčių?

2020 m. staigmenos 

2020-ieji buvo nenuspėjami, permainingi ir sudėtingi. Tai atsispindėjo ne tik sveikatos sistemoje, pasaulinėje ekonomikoje bei mūsų emocijose, bet ir rinkodaros sprendimuose. 

„Manau, pirmą kartą savo karjeroje patekau į situaciją, kai planuoti praktiškai neįmanoma ir veiksmai yra reakcija į tai, kas vyksta. Gana daug nežinios įneša baimė dėl sveikatos, situacijos, ateities“, – sako skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „SOMA agency“ ir kūrybinės reklamos agentūros „Havas Creative Vilnius“ vadovas Arijus Žakas. 

Anot jo, dėl šių priežasčių rinkodara buvo taupi, ieškota efektyvumo, vertinant kiekvieno sprendimo prasmę, atsakingai strateguota, kuriuose kanaluose galima bus pasiekti geriausią rezultatą už geriausią kainą. Investicijos į įvaizdį mažėjo, o į pardavimus ir efektyvumą augo.

„Pirmasis karantinas buvo didelis iššūkis, tačiau visi labai greitai išmoko dirbti per nuotolį ir pamažu pradėjo matyti ne tik sunkumus, bet ir pranašumus. Natūralu, kad visi skubėjo perkelti savo veiklą į internetą, nors ir darė klaidų arba nebuvo tam pasirengę. Vasarą ir rudens pradžioje, kai situacija buvo pasitaisiusi ir sergančiųjų nebuvo daug, atrodė, kad viskas grįžta į ritmą, tačiau antroji pandemijos banga grąžino į karantino nuotaikas“, – dabartinę situaciją komentuoja pašnekovas.

2021 m. prognozės 

Nors metų pabaiga verslams vėl liūdna, įvestas griežtas karantinas ir smarkiai apribotos arba laikinai sustabdytos kai kurių verslų veiklos, A. Žakas siūlo nenusiminti: „Šiais metais mes gyvenome viltimi ir tikėjimu, kad pandemija netrukus baigsis. Dabar, kai jau matome, kad pandemija dar nesibaigė ir virusas nesitraukia, gyvename viltimi, kad jau tuoj bus vakcina, kuri išgelbės pasaulį. Vis dėlto manyčiau, kad vakcinavimo procesas bus gana ilgas, o metų pradžioje pasijus ekonominiai karantino padariniai. Lengviau bus nebent tai, kad visa ši situacija nebeatrodo taip baisiai ir neprognozuojamai. Be to, daug kas perkėlė savo veiklą į internetą.“ 

Kaip teigia skaitmeninės reklamos ir komunikacijos agentūros „SOMA agency“ ir kūrybinės reklamos agentūros „Havas Creative Vilnius“ vadovas, atsižvelgiant į klientų nuotaikas, kiti metai planuojami atsargiai, bet optimistiškai: „Nepaisant viruso, žmonių poreikiai nepasikeitė – norisi ne tik valgyti, bet ir pramogauti. Turime ne vieną klientą, kuriam pavyko priimti teisingų sprendimų ir pagerinti rezultatus. Ir tai nebūtinai susiję su veiklos perkėlimu į internetą, o labiau su tikslingais, pamatuotais ir efektyviais sprendimais.“ 

2021 m. iššūkiai ir strategija 

Nors girdima optimistiškesnių prognozių dėl vakcinos, ateinančių metų rinkodaros planavimas – tikras iššūkis. Pasak A. Žako, svarbiausia užsibrėžti konkrečius tikslus, sutelkti dėmesį į tikslinę auditoriją bei jos poreikius ir kryptingai to siekti. 

„Kartais kyla pagundų mesti kelią dėl takelio ir skirti per daug dėmesio labiau „nice to have“ sprendimams, užuot susitvarkius „must have“ elementus. Čia turiu galvoje, kad daugiausia dėmesio reikėtų skirti veiksmams, kanalams ir formatams, kurie turi didžiausią efektyvumą. Taip pat labai prasminga ir puiki proga grįžti prie pamatinių rinkodaros sprendimų. Susitvarkyti prekių ženklą, esant poreikiui atlikti jo korekcijas arba patobulinimus, padirbėti su pozicionavimu, atnaujinti ar iš esmės peržiūrėti strategiją“, – vardija pašnekovas ir priduria, kad visa tai ypač svarbu sunkesniais laikais. Jo nuomone, reikėtų daugiau dėmesio skirti tiems veiksmams, kurie duoda realų verslo rezultatą, ir konservatyviau vertinti sprendimus, kurie yra labiau smagūs. 

Kur laukia didžiausi pokyčiai? 

Reklamos agentūroms vadovaujantis pašnekovas pokyčių nebijo, nes jie rinkodarą lydi visur ir visada, tačiau žmonės išmoksta prisitaikyti ir prisiderinti. 

„Nemanau, kad įvyks kažkas tokio, kas pakeis rinkodarą iš esmės, o jeigu turėsime kokį naują socialinį tinklą ar naują reklamos formą, susipažinsime, išmoksime ir pradėsime naudoti“, – optimistiškai į ateitį žvelgia A. Žakas. 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.