Sveikatingumo rinkos prognozė šiais metais: tikimasi, kad investicijos augs trečdaliu
2022.02.11
Temos: Finansai.
Pandemija daro didelę įtaką sveikatos priežiūros sektoriui, todėl investavimas į konkrečias verslo kategorijas keičiasi. „Kilo Health“ pristatyta analizė apie investicijas į sveikatingumo rinką rodo, kad 2022 m. pritrauktų lėšų metinis prieaugis gali būti apie 29 proc. ir pasiekti 29,6 mlrd. JAV dolerių. Iš viso tyrime analizuotos 14 kategorijų, tad ko galime tikėtis šiais metais?
Visuomenei senstant investicijos neatsilieka
Iki 2030-ųjų 60 metų ir vyresnių gyventojų skaičius pasieks 1,4 mlrd., kaip skelbia Pasaulio sveikatos organizacija. Pasak „Kilo Health“ vadovo Tado Burgailos, viso pasaulio šalys patiria sunkumų, siekdamos užtikrinti, kad jų sveikatos priežiūros sistemos būtų pasirengusios demografiniams iššūkiams.
„Sveikatos priežiūros sistemos nepasirengusios užtikrinti kokybiškų paslaugų tokiam dideliam skaičiui žmonių, tad skaitmeninio sveikatingumo srities startuoliai palengvina šią naštą. Senstant visuomenėms, matomas ir labai aiškus investicijų pokytis. Pavyzdžiui, vyresnių žmonių kategorijoje investicijos, palyginti su 2019 m., išaugo daugiau nei dvylika kartų (80 mln. JAV dolerių) ir 2021 m. pasiekė 1,2 mlrd. dolerių. Tikėtina, kad 2022 m. investicijos į vyresnio amžiaus žmonių kategoriją sieks net 1,9 mlrd. dolerių“, – teigia T. Burgaila.
Be to, dėl pandemijos ir įvairių apribojimų įmonėms atsirado naujų galimybių pristatyti sprendimus, skirtus vyresniems žmonėms: socialinė slauga, pagyvenusių asmenų socialiniai tinklai, stebėjimo prietaisai, nuotolinė sveikatos priežiūra – tai tik kelios iš daugybės sričių, kurios plečiasi ir patenka į rinką.
Ar atsigaus investicijos į grožio sektorių?
Grožio sektorius nuo pandemijos nukentėjo labiausiai, nes pasikeitė įprasti vartotojų įpročiai. Sumažėjęs kontaktinis bendravimas, parduotuvių uždarymas neigiamai paveikė grožio prekių pardavimus. 2019 m. investicijos siekė net 2,2 mlrd. JAV dolerių, tačiau 2020-aisiais smuko iki 44 mln. dolerių. 2021 m. šiek tiek atsigavo – sudarė 106 mln. JAV dolerių.
„Atrodo, kad per šiuos metus grožio sektorius atsigaus, tačiau investicijos į šią kategoriją labai priklausys nuo įmonių gebėjimo teikti pirmenybę skaitmeniniams kanalams, siekiant prisitaikyti prie pasikeitusių vartotojų poreikių“, – pabrėžia T. Burgaila.
Kita vertus, privalomas kaukių dėvėjimas, dažnas rankų plovimas ir rankų dezinfekavimo priemonių naudojimas pandemijos metu nulėmė didesnį odos sudirgimų, bėrimų ir odos perštėjimų skaičių, kurių gydymas gali užtrukti mėnesius ar net metus. Odos priežiūra taps svarbiausia grožio sektoriaus subkategorija ir iki 2025 m. turėtų pasiekti 181 mlrd. JAV dolerių apyvartą, skelbia „Euromonitor International“ duomenys.
Investicijos į šeimos ir vaikų sveikatą traukiasi
Gimstamumas mažėja visame pasaulyje, o per pandemiją ši tendencija dar labiau išryškėjo. Pavyzdžiui, Prancūzijoje, kurios gimstamumo rodiklis tradiciškai yra didžiausias iš ES valstybių, praėjusių metų sausį gimė 13 proc. mažiau naujagimių nei 2020-ųjų sausį. Svarbu pabrėžti, kad, kaip skelbia žurnalas „Financial Times“, tai buvo didžiausias gimstamumo sumažėjimas nuo 1970 metų.
„Nedidelis gimstamumas gali būti viena priežasčių, kodėl ši kategorija nepritraukia daug lėšų į šeimos ir vaikų sveikatos kategoriją. Mūsų analizė rodo, kad investicijos į šią sritį nuosekliai mažėja: 2019 m. – 112 mln. JAV dolerių, 2021 m. – 81 mln. Tikėtina, kad pritrauktos lėšos per šiuos metus nukris iki 60 mln. JAV dolerių“, – sako T. Burgaila.
Pašnekovas primena, kad nevaisingumas yra dar viena didelė problema, kuri aštrėja visame pasaulyje, tad jos sprendimas galėtų būti naujų galimybių ir investicijų niša šeimos ir vaikų sveikatos kategorijoje.
Investicijų lyderė – asmeninė sveikata ir rūpinimasis savimi
Pandemijos laikotarpis, įtampa darbe ir baimė lankytis pas gydytojus per COVID-19 pandemiją padidino asmeninės priežiūros produktų ir paslaugų paklausą. Kadangi populiarėja išmanieji dėvimieji prietaisai, daugėja diagnostinių tyrimų, atliekamų namie, atrodo, kad 2022 m. investicijos į asmeninę sveikatą sparčiai augs.
„Matome, kad investicijos į asmeninės sveikatos sprendimus kasmet stabiliai augo po 12–14 proc. Naujai susiformavusios tendencijos ir pandemijos sukelti iššūkiai gali pritraukti dar daugiau lėšų. Tikėtina, kad 2022-aisiais jos sieks net 6,9 mlrd. JAV dolerių“, – teigia T. Burgaila.
Šiemet „Kilo Health“ buvo pripažinta antra sparčiausiai augusia technologijų bendrove Vidurio Europoje ir pateko į „Deloitte Technology Fast 50“ reitingo viršūnę. Įdarbinimo programėlės „MeetFrank“ duomenimis, įmonė yra geidžiamiausias darbdavys Lietuvoje. Iš viso „Kilo Health“ kuria daugiau nei penkiolika skirtingų produktų, kurie padeda žmonėms palaikyti sveiką gyvenimo būdą ir leidžia užtikrinti gyvenimo kokybę, sergant lėtinėmis ligomis, pavyzdžiui, diabetu, hipertenzija, arba turint psichikos sveikatos problemų.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.