„SneakyBox“ sėkmė: 20 000 eurų dotacija verslui plėtoti ir pirmieji dideli užsakovai

Verslas

2014.09.04

Autorius: Veronika Bielinė

Temos: , .

„SneakyBox“ sėkmė: 20 000 eurų dotacija verslui plėtoti ir pirmieji dideli užsakovai

„SneakyBox“ įkūrėjai - Liudas Ubarevičius ir Justas Šalkevičius. Asmeninio archyvo nuotr.

Jų sukurtą žaidimą „Never Future“ jau kelis mėnesius gali žaisti visi „Windows Phone“ savininkai. Būtent nuo šio žaidimo ir prasidėjo oficiali jaunųjų žaidimų kūrėjų „SneakyBox“ istorija. Oficialiai įmonę bendraminčiai įregistravo praėjusią vasarą – po to, kai nugalėjo „Microsoft Imagine Cup“ konkurse ir tapo pirmąja komanda Baltijos šalyse, patekusia į „Microsoft“ ir „Nokia“ įkurtą verslo skatinimo stovyklą „AppCampus“, bei gavo 20 000 eurų dotaciją plėtoti savo kuriamam verslui. Antruosius veiklos metus skaičiuojančioje įmonėje šiuo metu jau dirba 8 darbuotojai, o tarp pirmųjų „SneakyBox“ klientų yra ir tokių užsakovų kaip didžiausia Baltijos šalyse internetinė parduotuvė „Pigu.lt“.

„SneakyBox“ istorija prasidėjo nuo Liudo Ubarevičiaus (24 m.) ir Justo Šalkevičiaus (24 m.), tačiau kalbėdami apie save jie visuomet pabrėžia, kad nėra tik dviejų žmonių komanda. „Su Justu susitikome ir susipažinome studijuodami Kauno technikos universitete (KTU). Abu mokėmės tame pačiame Informatikos fakultete programavimą ir programų inžineriją, abu dalyvavome šio fakulteto studentų atstovybės veikloje. Tačiau informacinėmis technologijomis, kompiuteriais, programavimu, žaidimais abu domėjomės nuo mažens, dar iki susitikdami. Tiesa, nuo domėjimosi, hobio iki darbo, mano manymu, yra netrumpas kelias“, – pabrėžia L. Ubarevičius.

Ta aistra, kuria mes degame, ir domėjimasis žaidimais ir yra pats didžiausias mūsų privalumas. Būtent tai leidžia tik tavo galvoje egzistuojančiam pasauliui suteikti virtualią išraišką, paversti jį istorija, su kuria galės susipažinti viso pasaulio žaidėjai ir taip suteikti jiems laimės.

L.Ubarevičius

Pirmas blynas – neprisvilęs

Į „SneakyBox“ komandą jaunieji žaidimų kūrėjai susibūrė bebaiginėdami bakalauro studijas: sugalvoję sukurti žaidimą „Microsoft Imagine Cup“ konkursui. Taigi neoficialiai jie kartu dirba ir kuria jau daugiau kaip trejus metus.

„Atskirai, kiekvienas individualiai, žaidimų buvome sukūrę ir anksčiau. Tačiau žaidimas „Microsoft Imagine Cup“ konkursui buvo pati pradžia, pirmasis mūsų, jau kaip komandos, bendras kūrinys. Konkurse mums labai pasisekė: patekome tarp geriausių pasaulyje žaidimo dizaino kategorijoje. Puikiai pasirodę gavome ne tik 20 000 eurų dotaciją žaidimui „Never Future“ pabaigti, bet ir keturių savaičių mokymus aukščiausio lygio verslo skatinimo inkubatoriuje „AppCampus“ Helsinkyje, Suomijoje, kur sėmėmės dizaino, prekės ženklo kūrimo ir rinkodaros žinių, sužinojome, kaip naują verslą pristatyti potencialiems investuotojams. Taigi pirmasis mūsų blynas tikrai nebuvo prisvilęs“, – pasakoja L. Ubarevičius.

Gavę dotaciją bendraminčiai savo veiklą įteisino – įkūrė uždarąją akcinę bendrovę. „Pradėję kartu kurti neturėjome tikslo tapti kompanija, juridiniu vienetu. Tačiau sulaukę sėkmės supratome, kad tiesiog negalėsime priimti mums skirtų pinigų, galų gale, negalėsime oficialiai dirbti su užsakovais. Be to, tapimas UAB buvo ir mūsų veiklos įteisinimas, komandos evoliucija, kai širdžiai miela veikla yra nebe hobis, o darbas, ir draugai, komanda, su kuria leidi laiką, tampa kompanija, kolegomis. Taigi UAB įkūrimas buvo dar vienas mūsų žingsnis į priekį“, – sako L. Ubarevičius.

„Daugiausia, ką mes patys investavome į įmonės kūrimą, yra mūsų visų, visos komandos, juodas darbas – tiek dienomis, tiek naktimis. Jo neįmanoma įvertinti skaitine išraiška. Mes dirbome nežinodami, kaip viskas išsirutulios, ar tai bus pelninga. Tiesiog kūrėme žaidimus. Ta aistra, kuria mes degame, ir domėjimasis žaidimais ir yra pats didžiausias mūsų privalumas. Būtent tai leidžia tik tavo galvoje egzistuojančiam pasauliui suteikti virtualią išraišką, paversti jį istorija, su kuria galės susipažinti viso pasaulio žaidėjai ir taip suteikti jiems laimės. O už gautus pinigus, kurie mažai ir pradedančiai komandai yra tikrai labai dideli, įsigijome reikiamos technikos ir programinės įrangos. Gaudami dotaciją įsipareigojome pabaigti ir išleisti „Never Future“ žaidimą išskirtinai „Windows Phone“ platformai. Šią sąlygą jau įvykdėme: žaidimas sukurtas, visi norintys jau gali jį išbandyti. Kol kas dar nežinome, ar „Never Future“ perkelsime į kitas platformas“, – pasakoja jaunasis žaidimų kūrėjas.

Žaidimas internetinei parduotuvei

„Kurdami verslą sulaukėme didelio palaikymo, taip pat – ir iš KTU, nes mūsų istorija prasidėjo nuo jame esančios “KTU StartupSpace” pirmasis akademinis jaunimo verslumo centras Lietuvoje, kurioje dirbame iki šiol, turime ten savo nedidelį biurą“, – sako vienas iš „SneakyBox“ įkūrėjų.

Žaidimų kūrėjų komanda nepropaguoja individualaus darbo ar darbo iš namų, miesto erdvių. Kiekvieną dieną jie susirenka KTU „StartupSpace“ jaunųjų verslu centre ir čia dirba. Taip pavyksta greičiau apsikeisti idėjomis, pasitarti, priimti sprendimus, aptarti kuriamų žaidimų mechaniką, programavimo subtilybes, dizaino sprendimus. Be žaidimų kūrimo „SneakyBox“ taip pat siūlo ir įvairius interaktyvius, praturtintos realybės (angl. augmented reality) sprendimus. Tai įvairūs stendai muziejuose ir parodose, pavyzdžiui, interaktyvios sienos, lubos.

„Mūsų darbo diena nelabai kuo skiriasi nuo daugumos Lietuvoje dirbančių žmonių. Dirbame nuo ankstyvo ryto iki vakaro. Tiesa, mūsų komanda neišsiskirsto 6 valandą vakaro, nepabėgame visi. O jeigu dėl kokių nors priežasčių pabėgame, tuomet susitinkame virtualiai – „Skype“ ar naudodami kitas komunikacijos priemones. Aktyviai bendraujame ir už biuro ribų: nesame tik darbuotojai, kolegos, esame ir draugai, kartu leidžiame laisvalaikį“, – pasakoja L. Ubarevičius.

Vienas naujausių jų darbų – pirmasis Lietuvoje būtent internetinei parduotuvei sukurtas žaidimas-sprendimas „Pigu express hero“. „Žaisdamas šį žaidimą savo išmaniajame telefone arba planšetėje tampi „Pigu.lt“ herojumi. Žaidimo tikslas – kaip galima greičiau ir kuo toliau pristatyti užsakovui jo norimą prekę ar prekes. Mūsų nuomone, tai vienas iš nedaugelio lietuviškų žaidimų, skirtų smagiai pristatyti įmonę ir jos veiklą bei didžiulį „Pigu.lt“ sandėlį“, – pasakoja L. Ubarevičius.

Žaidimas buvo kuriamas apie du mėnesius. „SneakyBox“ atstovai sako, kad didžiausias iššūkis kuriant jį buvo žaidimo balansas. „Žaidėjas turi jausti savo progresą. Mūsų tikslas – neleisti žaidėjui „numesti“ žaidimo į šalį kuo įmanoma ilgiau. Norint tai pasiekti reikia begalės testavimo ir kantrybės, netingėti sugrįžti ir tą patį taisyti daugybę kartų“, – sako „SneakyBox“ komanda.

Konkuruoja su visu pasauliu

„Žaidimų mobiliesiems telefonams rinka Lietuvoje vis dar yra pakankamai egzotiška. Žinoma, mes nesame vieninteliai žaidimų kūrėjai Lietuvoje, tačiau konkuruojame ne su savo šalyje, o su visame pasaulyje esančiais žaidimų kūrėjais. Todėl Lietuvos žaidimų kūrėjai mums yra labiau kolegos ir draugai, o ne konkurentai“, – teigia L. Ubarevičius.

Visiems kitiems, jau pradedantiems savo verslus arba galvojantiems juos pradėti, „SneakyBox“ rekomenduoja susipažinti ne tik su sėkmės istorijomis, bet ir su blogais pavyzdžiais, nes būtent iš jų galima daugiausiai išmokti, sužinoti, kur buvo padarytos klaidos ir stengtis jų išvengti. „Jei kažkas jus atkalbinėja, žinoma, išklausykite, tačiau visada galvokite savo galva. Bandyti yra privaloma. Jeigu nebandytume, tai mūsų svajonės ir liktų tik svajonėmis. Tiesa, būtinas svajonės išsipildymo ingredientas yra darbas. Daug darbo. Taigi linkiu daug dirbti“, – sako L. Ubarevičius.

Naujausi „SneakyBox“ žaidimai

„Never Future“ yra postapokaliptinis nuotykių žaidimas. Žaidėjas valdo archeologą, nukeliavusį laiku į ateitį, suniokotą ekologinės katastrofos. Mokslininkas bando rasti kelią namo ir išsiaiškinti, dėl kokių priežasčių kilo ši visa pasaulį apėmusi tragedija.

„Brave Mage“ kiek primena kvadrato žaidimą, kurį visi žaidėme mokykloje, tik „SneakyBox“ jam pridėjo magijos. Du žaidėjo valdomi burtininkai turi išmušti centre besibūriuojančius priešus. Galima kurti savo magų komandas, tobulinti jų bei savo, kaip žaidėjo, įgūdžius.

Žaidimo „Hamster Universe“ idėja gimė per vieną iš „Startup Weekend“ renginių. Žiurkėnas bėgdamas ratu gamina energiją. Už ją žaidėjas gali gauti dar daugiau žiurkėnų arba įvairių patobulinimų ir su jais pagaminti dar daugiau energijos. Amžinas ratas. „Kam visa tai? Koks skirtumas! Visiems tiesiog patinka žiurkėnai“, – šypsosi „SneakyBox“ komanda.

Šiuo metu „SneakyBox“ kuria nuotykių žaidimą su kovos elementais „Hex Brothers“. Jo siužetas paremtas gerai žinoma liaudies pasaka apie 12 brolių, paverstų juodvarniais. Tai istorija apie jauną mergaitę, bandančią išgelbėti savo užkerėtus brolius ir taip patiriančią daugybę įvairių nuotykių užburtame miške.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.