...

Penki dalykai, padedantys pritraukti investicijų

Verslas

2016.07.07

Autorius: Veronika Bielinė

Temos: , .

Penki dalykai, padedantys pritraukti investicijų

„Vinted“ vykdomasis direktorius ir investuotojas - Mantas Mikuckas. VZ/Vladimiro Ivanovo nuotr.

Dažnai svarstome, kas pradedančiąsias įmones daro patrauklias investuotojams. Kodėl vienos jų sulaukia sėkmės, o kitos pamirštamos? Kas tą sėkmę lemia? Apie tai kalbamės su „Vinted“ vykdomuoju direktoriumi ir investuotoju Mantu Mikucku.

 

„Prieš penkerius metus šis projektas greitai augo Lietuvoje, mačiau jam puikių galimybių naujose rinkose.“

M. Mikuckas.

 

„Prieš penkerius metus šis projektas greitai augo Lietuvoje, mačiau jam puikių galimybių naujose rinkose. Kilus minčių investuoti į šį projektą, supratau, kad „Vinted“ (tuo metu „Manodrabuziai.lt“) įkūrėjai Justas ir Milda tokia galimybe sąmoningai nesidomi, nes jiems tuo metu buvo aktualu tiesiog kurti gerą produktą. Tiesą sakant, teko netgi juos įkalbinėti susitikti pokalbiui dėl galimos investicijos…“ – kaip vieną įdomiausių investavimo istorijų pirmąją pažintį su „Vinted“ prisimena M. Mikuckas.

Šiuo metu „Vinted“ yra viena daugiausia investicijų Baltijos šalyse pritraukusių technologijų įmonių, jos produktas veikia vienuolikoje rinkų, turi 12 mln. vartotojų ir vis auga. Taigi „Vinted“ įkūrė ir išpopuliarino žmonės, kurių tikslas buvo ne investicijos. Jie visą dėmesį skyrė idėjai gryninti ir produktui tobulinti, nors tekdavo dirbti ir naktimis, dienomis grįžtant prie savo pagrindinių darbų. Jie buvo užsidegę sukurti prasmingą produktą, kuriantį vertę vartotojui. Kaip tik dėl to jie tapo patrauklūs investuotojams.

Remdamasis savo ilgamete investavimo patirtimi, pašnekovas dalijasi keliomis įžvalgomis, galinčiomis praversti kuriant ir brandinant naujas Lietuvos sėkmės istorijas.

1. Komanda – tai pagrindas. Mūsų darbo patirtis su investuotojais rodo, kad jiems komanda turi aukščiausią svarbą priimant investicinį sprendimą. Idėja laikui bėgant evoliucionuoja, netgi radikaliai keičiasi, kaip ir bet kokie planai ar skaitinės prielaidos. O komanda visą laiką sudaro įmonės branduolį. Jos tvirtumas ir kompetencija veda įmonę į priekį, kad ir koks duobėtas būtų kelias.

2. Vizija. Labai svarbu apie savo produktą ar paslaugą mąstyti plačiai ir matyti toli. Mėginti suprasti, kaip keisis industrijos aplinka, vartotojas. Tai yra kompasas, padedantis nustatyti ilgalaikį kursą ir siekti ilgalaikių, didelių tikslų. Vizija įkvepia, sustiprina komandą, parodo, kaip toli dar galima nueiti.

3. Pasiryžimas. Bus sunku, kartais beprotiškai sunku. Pasiryžimas įveikti net ir didžiausius sunkumus skiria sėkmingas įmones nuo tų, kurios pasidavė per anksti. Steve’as Jobsas suklydo daug kartų su savo produktais, o dabar visi mato „Apple“ kaip išskirtinę sėkmės istoriją. Elonas Muskas perėjo tikrą pragarą su „Tesla“ ir „SpaceX“ – atrodė, kad visi Merfio dėsniai atsisuko prieš jį, grėsė visiškas įmonių bei asmeninis bankrotas. Neseniai teko skaityti fondų įmonių statistinę analizę, kurioje pabrėžta, kad įmonės, valdomos jų įkūrėjų, dažniausiai yra sėkmingesnės už tas, kurių valdymas perimamas labiau išsilavinusių samdomų vadovų. Padaryta išvada, kad juos skiria pasiryžimas: samdomi vadovai rankas nuleidžia po kelių pirmųjų nesėkmių, o įkūrėjai kovoja iš paskutiniųjų ir dažniausiai laimi.

4. Tvarumas. Tai patarimas, kurį esame gavę iš mūsų investuotojų, valdančių milijardų vertės portfelį. „Šliaužk, eik, bėk“ – tai principas, kuriuo turime vadovautis. Taip, laimi įmonės, kurios bėga greičiausiai. Bet, prieš pradedant bėgti, labai svarbu pasiruošti. Svarbu kuo anksčiau turėti tvarų verslo modelį. Viena didžiausių „Vinted“ klaidų ir pamokų – pernelyg ilgai vystytas nemokamas produktas. Tai apribojo galimybes kurti geriausią produktą rinkoje, mažino įmonės patrauklumą investuotojams. Galvokite apie tvarumą.

5. Džiaugsmas dėl proceso. Bus labai sunkių akimirkų, todėl svarbu mokėti džiaugtis pačiu kūrybos, mokymosi procesu, o ne tik aklai siekti galutinio rezultato. Greičiausiai užtruks ne vienus metus, kol sukursite sėkmingą įmonę. Yra ir didelė tikimybė, kad tai nepavyks. Juk technologijų startuoliai – viena rizikingiausių veiklų, tik vienas iš dešimties tampa sėkmingas. Todėl svarbu vertinti ir džiaugtis kiekviena iššūkių diena, kaupti patirties kapitalą, o ne aklai siekti rezultato, rizikuojant nusivilti jo nebuvimu.

Straipsnis rengtas jubiliejiniam festivaliui „Login 2016“. Visą leidinį galite skaityti čia:

https://issuu.com/loginevents/docs/login_2016_magazine/1.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.