Pasiruošimas minios finansavimo kampanijai ir pirmosios savaitės po starto
2017.04.24
Temos: Finansai, Technologijos.
Platformoje „Indiegogo“ startavusi kovo 14-ąją, kuri laikoma pasauline π (3,14) diena, per pirmąsias 24 valandas komanda „Blokas“ pasiekė užsibrėžtą finansavimo tikslą, jų produktas buvo afišuojamas pirmajame „Indiegogo“ puslapyje, o netrukus apie juos rašė pagrindiniai muzikos technologijų leidiniai. Vilniečiai Pranciškus Jansas (26), Giedrius Trainavičius (27) ir Justinas Zdanevičius (28) sukūrė garso plokštę ir MIDI sąsają kišeniniam kompiuteriui „Raspberry Pi“ – pirmąjį tokio pobūdžio produktą rinkoje, kurio naudojimo spektras itin įvairus: nuo elektroninių muzikinių instrumentų gamybos iki vandenyno gelmėse sklindančių garsų fiksavimo. Kaip pavyko nustebinti muzikos pasaulį ir pranokti užsibrėžtus tikslus minios finansavimo (angl. crowdfunding) platformoje „Indiegogo“, aptarėme su „Bloko“ vadovu Pranciškumi Jansu.
Platformos pasirinkimas
Pasak pašnekovo, viena iš nutylėtų priežasčių startuoti minios finansavimo platformoje, palyginti su išankstiniais užsakymais be tarpininko, yra didesnio pasitikėjimo jausmo klientui sukūrimas. „Nors šiuo metu yra daugiau minios finansavimo platformų, natūralu, kad didžiausią pasitikėjimo jausmą suteikia žinomiausi vardai. Pasirinkome platformą „Indiegogo“, nes paprasčiausiai lietuviai neturi tiesioginės galimybės pristatyti savo projekto „Kickstarter“ puslapyje“, – sako P. Jansas. Startuoti „Kickstarter“ įmanoma tik suradus tarpininką kitoje šios platformos pripažintoje šalyje. Pašnekovas įsitikinęs, kad toks žingsnis atneša papildomų rizikų, o mažų mažiausiai prarasite dalį surinktų lėšų. „Nors vyrauja nuomonė, kad platforma „Kickstarter“ turi didesnę sklaidą, palyginti su „Indiegogo“, to neakcentuočiau. Itin svarbu suvokti, jog beveik visą (klientų) srautą teks pritraukti patiems“, – teigia „Bloko“ vadovas.
Rėmėjų pritraukimo algoritmas
„Mažų mažiausiai turite patys užtikrinti rėmėjų srautą ir jų įsitraukimą socialiniuose tinkluose, kad būtų pasiektas pirminis kampanijos finansavimo tikslas.“
P. Jansas.
Pasak P. Janso, platforma „Indiegogo“ naudoja algoritmą („Gogo“ faktorių), kuris, atsižvelgdamas į kampanijos pažangą, nusprendžia, kiek pastangų pati platforma investuos į produkto sklaidą. „Mažų mažiausiai turite patys užtikrinti rėmėjų srautą ir jų įsitraukimą socialiniuose tinkluose, kad būtų pasiektas pirminis kampanijos finansavimo tikslas. Vėliau galite tikėtis, kad pati platforma pritrauks 10–20 proc. rėmėjų“, – įsitikinęs pašnekovas.
Pasiruošimo svarba
„Bloko“ vadovas ragina nuo ankstyvų projekto dienų stengtis su potencialiais vartotojais užmegzti glaudų dialogą socialiniuose tinkluose. „Dar prieš kampanijos startą klauskite jų nuomonių ir pristatykite produkto kūrimo procesą. Tiesioginė komunikacija tam skirtose socialinių tinklų grupėse, elektronikos ir muzikos entuziastų forumuose mūsų atveju buvo labai veiksminga strategija, kuri ne tik užtikrino didesnį skaičių interesantų, bet ir padėjo išgryninti produkto prioritetus“, – atskleidžia P. Jansas.
Susidomėjimo išlaikymas
Nors „Bloko“ vykdoma kampanija platformoje „Indiegogo“ dar tik įpusėjusi, P. Jansas atkreipia dėmesį, kad visą reikiamą turinį kampanijos atnaujinimams svarbu pasiruošti iš anksto. „Išlaikyti susidomėjimą visos kampanijos metu yra sudėtingas uždavinys, tam reikia daug laiko ir pastangų. Jums teks generuoti pastovų naujienų srautą, todėl prieš startą išanalizuokite ir pasiruoškite visiems galimiems scenarijams“, – pataria P. Jansas.
Pašnekovas tikina, kad, vykdant kampaniją platformoje „Indiegogo“, visas klientų srautas yra organinis, reklamai nebuvo išleista nė vieno euro.
Naujienlaiškio rengimas
Pasak „Bloko“ vadovo, kaupti tikslinių adresatų duomenų bazę svarbu pradėti kuo anksčiau. Pašnekovas atkreipia dėmesį, kad galima daryti saugią prielaidą, jog 1–5 proc. duomenų bazės adresatų taps produkto rėmėjais, atsižvelgiant į duomenų bazės kokybę, t. y. kaip tiksliai ji atspindi produkto tikslinę auditoriją. Pašnekovas įsitikinęs, kad naujienlaiškis yra vienas saugiausių būdų užsitikrinti informacijos sklaidą. „Startavome su kampanija „Beta“, ieškodami mūsų produkto beta versijos bandytojų. Informaciją iškomunikavome socialiniuose tinkluose, keli tinklaraščiai padėjo skleisti žinią. Per 48 valandas sulaukėme daugiau nei 1,3 tūkst. interesantų, puikiai atspindinčių mūsų tikslinę auditoriją, o svarbiausia – jų el. adresų“, – džiaugiasi P. Jansas.
Pažintis su nuomonių formuotojais
Tiems, kurie ruošiasi minios finansavimo platformose pristatyti savo gaminius, pašnekovas pirmiausia pataria nebijoti kreiptis ir susipažinti su sukurto produkto srities nuomonių formuotojais. „Bloko“ vadovas neabejoja, kad kelios tinkamų žmonių viešai paskelbtos mintys gali atnešti daugiau rėmėjų nei straipsnis žinomame leidinyje. Be to, tai yra puiki proga išgirsti papildomą kompetentingo žmogaus nuomonę apie sukurtą produktą. „Mums labai pagelbėjo muzikos žurnalo „Ask.Audio“ redaktorius, pasiūlęs paruošti produkto apžvalgą ir davęs komunikavimo su žiniasklaida patarimų, taip pat „Sonic Pi“ įkūrėjas. Jo dėka mūsų produktas buvo pristatytas „Raspberry Pi“ penktojo gimtadienio metu, po kurio gavome pirmąsias užklausas iš platintojų“, – pasakoja pašnekovas.
Bendravimas su spauda
„Pirmasis etapas – susidaryti žiniasklaidos kanalų sąrašą. Pasiruoškite lentelę su nuorodomis į straipsnius apie panašius produktus ir įtraukite straipsnių autorių kontaktinę informaciją“, – dalijasi P. Jansas. Pašnekovas siūlo atkreipti dėmesį į spaudos kanalo tinkamumą projektui, t. y. kiek kanalo auditorija atitinka tikslinę auditoriją, kokią sklaidą kanalas turi ir kokios perspektyvos užmegzti kontaktą. „Jei norite platesnio pristatymo apie savo produktą, teks patiems paruošti visą straipsnį, pritaikant jo turinį prie konkretaus spaudos kanalo. Tokio tipo spaudos pranešimą reikėtų siųsti 2–4 savaites prieš kampanijos startą. Rengdami naujieną, siųskite aiškią, trumpą žinutę kelias dienas prieš startuodami“, – pataria „Bloko“ vadovas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.