Paragavę emigracijos duonos, sukūrė ramybės salą Dzūkijoje
2022.10.04
Temos: Finansai, Verslo pradžia.
Praeitų metų vasarą alternatyvaus turizmo projektą „Lapiland” įkūrę ir plėtojantys Adelė Gunevičiūtė (29) bei Donatas Karpavičius (37), paragavę emigracijos duonos, grįžo į Lietuvą ir čia atrado ramybę, dideles galimybes plėtoti savo veiklas bei begalinį artimųjų palaikymą.
Iš Alytaus kilusi A. Gunevičiūtė, baigusi marketingo bakalauro studijas Anglijoje, Lankasterio universitete, gyveno net keliose šalyse: Anglijoje, Australijoje ir pagaliau ramybę atrado Dzūkijos miškuose, kartu su vilniečiu Donatu. Jis taip pat baigė studijas Jungtinėje Karalystėje ir daug metų sėmėsi patirties vadovaudamas statybų projektams. Abiem yra tekę paragauti įvairių darbų – nuo pagalbinių iki vadovaujančių pareigų. Visgi, nors abiem darbai sekėsi itin gerai, tačiau viduje jautėsi taip lyg kažko trūktų. Pasak A. Gunevičiūtės, pirmasis karantinas ir darbas namuose dar labiau paveikė emocinę būklę, tuštumos jausmas vis didėjo. „Tada pajutome didelį norą būti gamtoje. Donatas po daug metų pagaliau grįžo į Lietuvą – į sodybą Varėnos rajone, kur nusprendė tiesiog padaryti pertrauką, pagaliau reflektuoti, kas gyvenime įvyko ir iš naujo versti kitą gyvenimo etapą. Tuo metu ir susipažinome”, – pasakoja Adelė, kaip tik buvo išėjusi iš samdomo darbo ir pradėjusi savo papildomas veiklas: vesti kvėpavimo terapijas, koučingo sesijas, meditacijas. Susitikę du jauni žmonės apsisprendė sustoti kartu tam, kad gimtų kažkas naujo ir gražaus.
Rojaus kampelis – trobelė miške be patogumų
Karpavičiaus galvoje jau seniai sukosi mintys užsiimti turizmu ir apgyvendinimu. Apsigyvenus trobelėje be patogumų, prasiveržė kūryba ir noras įgyvendinti svajones. Adelės – apie savo erdvę įvairioms praktikoms, teikiančioms ramybės, atsipalaidavimo, gilesnių įžvalgų. Donato – noru pasidalinti meile Dzūkijos gamtai ir su kitais. Įsivertinę finansines galimybes pradėjo svajoti apie tipį – indėnišką archajišką klajoklių būstą. Jai įkurti išsinuomojo visiškai apleistą, dilgėlėmis apaugusį sklypą, kurį sutvarkius atsivėrė nuostabus Ūlos upės kraštovaizdis. Taip gimė pirmasis poros projektas – „LapiTipis”. Tai buvo puikus testas ar idėja pasiteisina.
Augdami pasistatė dar dvi jurtas
Pašnekovams projektas buvo itin sėkmingas – finansiškai jis atsipirko vos per keletą mėnesių. Tuo metu po karantino žmonės buvo išsiilgę kelionių, bet negalėjo išvykti, tad klestėjo vietinis turizmas. Pasidžiaugę pasiteisinusia idėja A. Gunevičiūtė ir D. Karpavičius pajuto, jog norėtų plėstis, augti ir pasiūlyti dar didesnę pridėtinę vertę savo klientams. Susiradę naują, didesnį ir labiau poreikius atitinkantį net 13 ha žemės sklypą Puodžių kaime, tipio kompaniją papildė dvejomis jurtomis. Pirmoji jau atvėrė duris, o kiti objektai dar yra ruošiami.
Jurta pasirinkta dėl savo specifikos, – sako Donatas. – Ji daug ilgaamžiškesnė, pritaikyta Lietuvos orams. Apšiltinta ekologišku lietuvišku avies veltiniu suteikia šilumą ir jaukumą net ir žvarbiomis oro sąlygomis. Iš išorės nusprendėme jurtą apipavidalinti skiedromis, tai ne tik suteikia išskirtinumo dėl rankų darbo, bet ir natūraliai dera su gamta.”
Sunkiausia suvaldyti lūkesčius
Atostogų būsto gamtoje savininkai pripažįsta, kad sunkiausias buvo darbas su žmonėmis. „Tipį statėme patys, savo rankomis, padėjo draugai. O jau „Lapiland” projektui samdėme darbuotojus, kartu atėjo šūsnis pamokų. Sunkiausia buvo suvaldyti lūkesčius – kiekvienas turime kitokį supratimą apie kokybę, laiko planavimą, net ir atsakomybę. Skaičius ant popieriaus atrodo lengva suvaldyti, o realybėje yra kitaip. Tenka bendrauti, vadovauti projektui, žmonėms. Po šio projekto jaučiamės gerokai paaugę ir suvokiame, kiek dar reikia mokytis. Patys sau turime būti ir motyvatoriai, kartu ir vadovai. Išmokome dalykų, kurių niekada nedarėme”, – pasakoja pora ir tikisi, jog ateityje galės perleisti dalį darbų naujiems komandos nariams, o patys rūpinsis verslo plėtra, vedamomis praktikomis, kūrybiniais reikalais.
Konkurencija arši, laimi išskirtinumas
Tik pradėję „LapiTipio” veiklą, prisimena savininkai, konkurencijos nejuto – vos spėjo suvaldyti rezervacijų užklausas. Dabar paklausa sumažėjo, pritraukti klientą yra sunkiau. Visgi, sako A. Gunevičiūtė, jie linkę atsiremti į savo pagrindinę misiją ir viziją: „Nors ir galime paleisti kampanijas drastiškai nuleisdami kainą – tai ne mūsų kelias. Norime auginti bendruomenę, ištikimus sekėjus, suteikdami išskirtines pridėtines vertes. Tai yra ir kitų sėkmingų prekinių ženklų esminis faktorius. Taigi konkurencija, jeigu turi pasiūlyti tik kainą už tą patį produktą – arši, bet jei suteiki išskirtinumą – tuomet išskirtinumas laimi”.
Pora kuria daug ateities planų – norėtų sukurti visą patirčių slėnį visapusiškam poilsiui, įrengti daugiau objektų, rengti stovyklas įvairiomis temomis ir kt.
Susipažinkite su „virtuve”
Ketinantiems sukurti savo verslą ar projektą „Lapiland” bendraįkūrėjai A. Gunevičiūtė ir D. Karpavičius pataria: „Jeigu tik yra galimybė, pirmiausia išbandykite idėją. Tai nereikalautų daug investicijų, bet galėtumėte įsivertinti, ar ji yra verta dėmesio. Mes pastatėme tipį ant išnuomotos žemės, tik tada investavome į savo žemės sklypo pirkimą ir net kelių jurtų statymą. Taip pat, jei tik yra galimybė, įgykite patirties toje srityje, kurią norite plėtoti, tai yra be galo svarbu. Pabūkite arti tos „virtuvės”. Supraskite, kas veikia, o kas ne. Pagalvokite, kuo jūs būsite kitokie, dėl ko rinksis būtent jus. Kokį WOW efektą suteiksite savo klientams? Ir, žinoma, skaičiai. Visur svarbu žinoti skaičius. Kokie yra jūsų tikslai? Kaip atrodo jūsų verslo planas? Visa tai reikalinga įsivertinti ir žinoti. Geriausią ir blogiausią scenarijų. Tuomet būsite pasiruošę. Ir čia nusiimkite rožinius akinius ir optimizmą. Turite būti realistai. O visa kita tik pirmyn! Nepabandęs nesužinosi. Ir garantuotai įgysi daug pamokų bei neįkainojamos patirties!”
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.