...

Kaip paruošti savo idėją minios finansavimo („crowdfunding”) platformai?

Verslas

2016.01.21

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Kaip paruošti savo idėją minios finansavimo („crowdfunding”) platformai?

“Pigeon” kūrėjas Ignas Survila ir “VOIP” lėšas rinkęs Vilius Stanislovaitis. Asmeninio archyvo nuotr.

Lietuviai jau gali pasigirti geru įdirbiu idėjos finansavimo pritraukimo srityje. Ir sakantiesiems, kad idėjai įgyvendinti neturi pinigų, liktų tik nusišypsoti. Geroms idėjoms pinigų visada atsiranda, tačiau joms parengti ir pristatyti reikia nemažai pastangų. Šiaip sau tikrai nieko neįvyksta ir net pritraukiant minios finansavimą reikia turėti drąsos bei nebijoti, kad tavo idėja gali ir nepritraukti tiek pinigų, kiek apsibrėžta, siekiant ją įgyvendinti.

Finansavimo platformų jau yra nemažai, tačiau didžiausioje platformoje www.kickstarter.com jau net 57 lietuviškos idėjos išbandė savo jėgas. Rezultatai puikūs: 27 projektų pasiekė savo tikslą ir surinko apsibrėžtą sumą, projektų nesurinko sumos, o du projektai atšaukti.

 

“Labai svarbu palaikyti kitus projektus. Tada ir jie palankiau žiūri į jus. Svarbu ir tai, į kokią rinką orientuojatės. Jeigu tai bus Lietuva, tai ir informaciją reikia skleisti čia. Jeigu pagrindiniai klientai JAV, tai ir komunikaciją reikia orientuoti į ją”

I. Survila

 

Tačiau, kokie niuansai slypi šioje platformoje ir su kokiais iššūkiais susiduriama, kalbiname lietuvaičius išmėginusius savo jėgas platformoje „Kickstarter“. „Kickstarter“ – tai galimybė ne tik gauti pinigų, bet ir išbandyti save bei pasitikrinti idėją.

“VOIP” PATIRTIS

Savo projektui “VOIP” lėšas rinkęs Vilius Stanislovaitis teigia startui “Kickstarter’yje” atsakingai ruošęsis. “Daug skaičiau. Kontaktavau su visais lietuviais, kurie tokiu būdu sėkmingai gavo finansavimą. Visiems būtinai patarčiau išanalizuoti kitus panašius projektus (mano atveju identiškų nebuvo, bet šiaip domėjausi tais projektais, kurie prašė pinigų knygos leidimui). Galiausiai sukūriau strategiją. susidariau kontaktų sąrašą, paruošiau struktūrą, kada ir ką siųsiu, ir apsibrėžiau pagrindinius kriterijus, ką seksiu kiekvieną dieną”, – dėstė verslininkas.

Asmeniniai kontaktai labai svarbūs

Labai padeda ir asmeniniai kontaktai. “Mano atveju viską lėmė kontaktai. Visus rėmėjus pažįstu. Beveik visi jie per “Kickstarter” aukojo pirmą kartą. Sėkmė ir priklauso nuo pasiruošimo, asmeninių kontaktų ir to kiek projektas įdomus ir aktualus žiniasklaidai ir plačiajai visuomenei”, – teigė V. Stanislovaitis.

Tai, kad labai svarbu aiškiai žinoti, kokių ir kodėl backer’ių ieškosite, pabrėžia ir V. Stanislovaitis. Reikia ir apsiibrėžti, kas yra tavo idealus klientas (t.y. backeris). Siūlau ir kūrybiškai pagalvoti apie dotacijas, peržiūrėti kitus panašius projektus, ką backeriai dažniausiai renkasi. Palikti didelius rėžius. Mano atveju, džiaugiuosi, kad padariau 1500 dolerių reward’ą, nes atsirado vienas žmogus, kuris jį paėmė. Nebijokite prašyti daugiau”, – patarė jis.

Minios finansavimas – naujos galimybės

Minios finansavime yra daugybė galimybių: “Nereikia investicijų kažkam sukurti. Sukuri video, žmonės jį pamato ir tave paremia. Už surinktus pinigus kuri realų produktą. Atsiranda galimybė pritraukti globalius klientus (mano atveju jie buvo iš 35 pasaulio šalių). Manau, ateityje panašių projektų tik daugės,” – dėstė V. Stanislovaitis

Idėjos pristatymas ČIA.

“PIGEON” PATIRTIS

Apie pasirengimo startui tokioje platformoje svarbą kalba ir “Pigeon” kūrėjas Ignas Survila. “Aš skaičiau daug įvairiausių straipsnių kaip sėkmingai startuoti “Kickstarter’yje”. Visi kalba ir apie tai, kad be be buvimo socialinėse medijose labai sarbus ir tavo aktyvumas pačiame “Kickstarter’yje”. Labai svarbu palaikyti kitus projektus. Tada ir jie palankiau žiūri į jus. Svarbu ir tai, į kokią rinką orientuojatės. Jeigu tai bus Lietuva, tai ir informaciją reikia skleisti čia. Jeigu pagrindiniai klientai JAV, tai ir komunikaciją reikia orientuoti į ją”, – pasakojo pašnekovas.

Klaidos, kurių reikia vengti

Jis taip pat išskyrė ir kelias savo klaideles, kurių kitiems patartų nekartoti. “Tuo metu neturėjome nei socialinės medijos kanalų, nei interneto puslapio, nei kokio twitter’io. Visur atsiradome jau tik kampanijai įsibėgėjus. Dabar visiems kaip tik siūlau visiems netgi pardėti nuo buvimo socialinėse medijose. Tai yra labai svarbu, nes žinutė taip sklinda daug greičiau ir efektyviau”, – teigė I. Survila.

Svarbu pasirinkti tinkamiausius partnerius

Jau pradėjus veikti veikti pačioje platformoje negalima pamiršti, kad efektyvus ir tinkamas bendravimas su savo esamais ir potencialiais backer’iais yra itin svarbus. Visgi galvojant apie potencialius backer’ius ir ką papildomo jie galėtų gauti reikėtų nepamiršti, kad visgi svarbiausia yra jūsų produktas ir jo idėja. Visi tie ženkliukai, marškinėliai ar inovatyvūs lipdukai yra pridėtinė vertė jūsų giminaičiams ar pažįstamiems, kurie iš tikrųjų nėra tiesiogiai suinteresuoti jūsų idėjos įgyvendinimu. Tuos dalykus aš vis tiek dovanočiau, bet visgi akcentuočiau patį produktą ir planą kaip iš tikrųjų suinteresuotiems backer’iams atsilyginti už paramą geru produktu. Nurodžius numanomus gamybos kaštus, preliminaries terminus galima pasiekti daugiau nei su dovanėlėmis”, dėstė I. Survila.

Kaip išsiskirti?

Ne paslaptis, kad finansavimo ieškančių projektų “Kickstarter’yje” yra tūkstančiai. Kaip toje gausoje sugebėti parodyti save. “Daugelis sako, kad tai, ką tu gausi, priklauso nuo to, kiek investuosi į reklaminę kampaniją. Visgi aš taip nemanau. Realiai mes neinvestavome nieko. Žinoma, gal ir gavome ne tiek, kiek galėjome gauti, bet visgi nemažai. Man atrodo, kad sėkmę reikia matuoti sukurtu produktu. Jeigu tas produktas ar paslauga bus gera ir aktuali, tai žmonės ją galiausiai vis tiek pamatys, ir norės prie to prisidėti. Juk dėl to tokios platformos ir egzistuoja – žmonės nori prisidėti prie geresnio pasaulio kūrimo. Todėl vertė, kurią suvokia aiškus ir išsamus filmukas bei aprašymas, yra labai didelė. Šioje srityje reikia labai stipriai pasistengti”, – sakė I. Survila.

Idėjos pristatymas ČIA.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.