Subūrė sėkmingą, stereotipų nepaisančią komandą
2021.08.02
Temos: Darbuotojai, Marketingas, Vadyba.
Komanda, kurioje atsižvelgiama į kiekvieno asmens įgūdžius, o ne lytį, amžių ar socialinę padėtį, – daugelio verslininkų idealas ir siekiamybė. Vis dėlto, suburti tokią komandą yra įmanoma ir net labai rekomenduotina, įsitikinusi ekologiškos kosmetikos įmonės „Manilla“ Žmogiškųjų išteklių vadovė Eglė Vaitiekūnaitė-Šiuškienė.
Skirtumai sukuria pridėtinę vertę
Nors kosmetikos sektorius iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti itin moteriška sritis, vis dėlto ilgalaikėje perspektyvoje pastebima, kad didesnę naudą verslui, taip pat ir vartotojui, sukuria mišri komanda.
„Iš tiesų, kiekviename verslo sektoriuje egzistuoja du dalykai: verslo šakos specifika ir bendrieji verslo principai. Jei galvojame vien apie verslo šaką, gali pasirodyti, kad tai – daugiau moterims įdomi sritis, tačiau jei galvojame apie verslo vystymą bendrąja prasme, tokio požiūrio lieka kur kas mažiau. Mums svarbu, kad kiekvienas žmogus galėtų užsiimti jam įdomia ir malonia veikla, kuri derėtų su žmogaus vertybėmis, gyvenimo būdu, taip pat leistų realizuoti save. Kai kalbame apie konkrečią poziciją, įmonės viduje išsigryniname, kokie tikslai jai keliami, tuomet – kokių savybių ir patirties jai reikės, ar turime vidinių resursų, ar dairysimės rinkoje. Trumpai tariant, suprojektuojame situaciją, kuri, remiantis liaudiška patarle, galėtų būti įvardijama kaip „atitiko kirvis kotą“, – patirtimi dalijasi pašnekovė.
E. Vaitiekūnaitė-Šiuškienė pataria, buriant sėkmingą komandą, niekada neturėti išankstinių nuostatų. Jos teigimu, labai svarbu, kad žmogus dirbtų tai, kas jam artima, nepaisant socialinių aspektų.
„Tiesa ta, kad mišri komanda sukuria pridėtinę vertę ir praverčia ne tik atliekant užduotis, bet ir padeda komandai tarpusavyje augti. Niekada specialiai neieškome vienos lyties, amžiaus, šeiminės padėties ar kt. subjektyviais kriterijais išsiskiriančių darbuotojų. Kalbamės su įvairiais žmonėmis, ieškome savybių rinkinio ir žmogaus, kuriam konkreti pozicija yra įdomi asmeniškai“, – atskleidžia Žmogiškųjų išteklių specialistė ir pastebi, jog būtent tinkami sprendimai ir tinkamai suformuota komanda leido kosmetikos įmonei „Manilla“ per pastaruosius metus išaugti trigubai.
Griauna įsišaknijusius stereotipus
E. Vaitiekūnaitė-Šiuškienė pasakoja, kad versle stereotipai vis dar labai gajūs, o juos įveikti kartais reikia laiko. Nepaisant to, specialistė rekomenduoja kiek įmanoma eliminuoti stereotipus žmogiškųjų išteklių srityje, mat rezultatai išties gali nustebinti.
„Kadangi turime savo prekybos taškus, kuriuose dirba pardavėjai konsultantai, pastebėjome, kad tokią poziciją dažniausiai siekia užimti moterys, tačiau turime ir konsultantą vyrą, kuris absoliučiai nuostabiai atlieka savo pareigas ir įkvepia koleges. Taip pat dažniausiai manoma, kad užimti vadovo pareigas dažniau paskiriami vyrai, o dauguma „Manilla“ vadovų yra moterys“, – pasakoja ji.
Pašnekovė įsitikinusi, kad lytis niekada negali būti lemiamas argumentas, priimant žmogų į darbo poziciją. Tai tik vienas iš daugybės aspektų, kuris visai komandai suteikia įvairovės.
Atlyginimas pagal atsakomybes
Tyrimai rodo, kad daugelyje sričių vyrų gaunami atlyginimai už tas pačias pareigas vis dar yra didesni trečdaliu, o kai kur net dvigubai. E. Vaitiekūnaitės-Šiuškienės teigimu, tai nėra nei socialiai teisinga, nei tikslinga pačios įmonės veiklai. Remdamasi „Manilla“ patirtimi, pašnekovė pateikia idėją, kaip galima išspręsti svarbius finansinius klausimus organizacijose.
„Savo įmonėje esame suskirstę pareigybes į tam tikrus lygius pagal atsakomybės ir joms įgyvendinti reikalingų kompetencijų dydį. Kiekvienam lygiui paskyrėme atlyginimų ribas. Apatinė riba gali būti taikoma pradedančiajam ir visiškai nepatyrusiam darbuotojui, viršutinė – įgudusiam. Keičiantis pareigybei, atlyginimas koreguojamas pagal naujai priskirtos pareigybės tvarką. Tai reiškia, kad atlyginimas nėra susietas su darbuotojo asmeniniais derybiniais įgūdžiais ar kitais subjektyviais kriterijais. Vienodas pareigas užimantys darbuotojai žino, kokioms riboms priskiriami jų ir kolegų atlyginimai“, – pasakoja pašnekovė.
Anot jos, toks skaidrumo ir sąžiningumo principas yra naudingas kiekvieno darbuotojo karjerai planuoti, nes žmogus aiškiai žino, ko gali siekti ir tikėtis. Kai atlygio už darbą aspektai skaidrūs, nelieka vietos manipuliacijoms ir nesusikalbėjimui.
Lygios galimybės tobulėti
Vienas iš svarbių aspektų didžiajai daliai darbuotojų – galimybė tobulėti kaip asmeniui ir papildomai užsidirbti. E. Vaitiekūnaitė-Šiuškienė atskleidžia, jog „Manilla“ gebėjo sukurti sistemą, kuri padėtų darbuotojui tai pasiekti.
„Skatiname žmones įsitraukti į papildomas ir jiems įdomias veiklas. Visiems įmonėje dirbantiems darbuotojams siūlome imtis papildomų, ribotos trukmės projektų, kurie leidžia išbandyti jėgas, išmokti naujų dalykų, sustiprinti kompetencijas. Dalyvavimas – savanoriškas, pasiekus iškeltus tikslus, už jį sumokama papildomai. Taip sudarome sąlygas visiems to norintiesiems ir papildomai užsidirbti, ir kilti karjeros laiptais“, – sako Žmogiškųjų išteklių specialistė.
Sėkmingas verslas veikia kaip šeima
Ekologiškos kosmetikos įmonės „Manilla“ Žmogiškųjų išteklių vadovė atkreipia dėmesį, kad kiekvienas verslas yra tarsi socialinis konstruktas. Čia galioja tokios pat vidaus taisyklės, kaip ir šeimoje. Sėkmė paremta santykių kūrimu ir palaikymu, kurie lemia darbuotojų lojalumą ir ekonominę naudą pačiai kompanijai.
„Mūsų įmonėje darbuotojų kaita yra labai maža, o tarpusavio santykiai – arti šeimyniško ryšio. Kai įmonė rūpinasi darbuotojais, darbuotojai rūpinasi savo pareigų įvykdymu, ir tai jau nebėra vien darbo santykiai, tai tampa tarpasmeniniu ryšiu. Kiekvienas žmogus investuoja savo energiją į jam svarbius ryšius ir yra linkęs juos saugoti. Versle galioja lygiai tokie patys principai. Verslą kuria, valdo ir kasdien prižiūri žmonės, tad kiekviena papildoma mylia, nuoširdus požiūris į atliekamas pareigas kuria vertę ir pasitikėjimą tiek įmonės viduje, tiek už jos ribų“, – įsitikinusi E. Vaitiekūnaitė-Šiuškienė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.