Darbuotojų komandos formavimo ir tradicijų svarba versle

Verslas

2020.03.05

Autorius: Gustė Valantinavičiūtė

Temos: .

Darbuotojų komandos formavimo ir tradicijų svarba versle

Ignas Sutkevičius Asmeninio archyvo nuotr.

Ko gero, ne vienam verslininkui yra kilęs klausimas, ko reikia, kad įmonė sėkmingai augtų ir klestėtų. Nors vieno sėkmingo verslo modelio nėra, bandyti ieškoti asmeninės savo organizacijos sėkmės formulės verta. „OVC Consulting“ konsultantas Ignas Sutkevičius ne vienus metus konsultuoja organizacijas komandos formavimo bei organizacijų vystymo klausimais. Pašnekovas teigia, kad sėkmingos įmonės pamatas yra joje dirbantys žmonės bei puoselėjamos tradicijos.

Verslui reikia ne teorijų, o praktikos

Paklaustas apie teorinių ir praktinių žinių svarbą versle, I. Sutkevičiaus vienareikšmiškai atsako, kad darbo praktika duoda greitesnį ir vertingesnį rezultatą nei teorija, perskaityta knygose. Žinoma, teorinių žinių negalima nuvertinti, nuolatinis mokymasis yra be galo svarbus kiekvienam profesionalui, tačiau nereikėtų užsisėdėti vienoje vietoje su planu, bet be veiksmo. Juk dažnai teorija visiškai neatitinka realybės, o kuriant organizaciją svarbiausia įgytos praktinės žinios bei išmoktos pamokos.

Verslo konsultantas teigia: „Jei nori kurti verslą, reikia nieko nelaukti ir tiesiog pradėti.“ Tad verta vadovautis sena lietuvių liaudies patarle: „Darbu pasirodyk, ne žodžiais.“ Reikia turėti drąsos bandyti, klysti, mokytis iš savo klaidų ir siekti pažangos.

Pats I. Sutkevičius dar studijuodamas universitete pradėjo domėtis verslu ir konsultavimu, o po bakalauro studijų karjerą pradėjo kaip verslo valdymo konsultantas. Jam teko dirbti su skirtingais projektais ir klientais, kurie veikia skirtingose industrijose. Tai leido suprasti ir įvertinti, kad organizacijų vystymo ir strategijų formavimo temos yra tai, kur norėtų specializuotis. Tik bandydamas gali rasti savo kelią ir įgyti šiais laikais taip reikalingos patirties. Patirtis, nesvarbu, kalbama apie visą gyvenimą ar karjerą, yra itin svarbi ir vertinama savybė, todėl iššūkių gyvenime nevengiantis žmogus visada bus vertingas komandos narys.

Svarbiausia komunikuoti

Visi žmonės yra skirtingi ir unikalūs, tad suburti komandą, kuri padėtų organizacijai augti, yra nemenkas iššūkis. Konkrečias klaidas, kurias dažniausiai daro komandos, konsultantui sunku įvardyti, nes visos komandos skirtingos, tad ir patirtis skiriasi. Vis dėlto, anot pašnekovo, kritinė bet kurios komandos problema yra nepasitikėjimas. Jeigu komanda jau nuo pat pradžių nepasitiki vienas kitu, tuomet tai tik grupė individualistų, dirbančių vienoje įmonėje.

Dirbant kartu reikia žinoti vienam kito pliusus ir minusus. Tik tada komanda gali sėkmingai funkcionuoti. Suburti ir suvienyti komandą paprastai yra vadovo pareiga ir atsakomybė. Tačiau pasitaiko šiuolaikinių organizacijų, kurios yra tokios „plokščios“, kad ne visuomet aišku, kas yra tikrasis vadovas, tad lyderio poziciją gali užimti bet kuris komandos narys, atsižvelgiant į situaciją ir kontekstą. Tokiose bendruomenėse vadovaujamasi principu: „Mes – komanda, vadinasi, visi esame lygūs.“ I. Sutkevičiui tenka matyti, kaip netgi visiškai naujas komandos narys tampa tos žmonių grupės klijais, vienijančiais visą komandą.

Kad ir kaip būtų, galiausiai esmė lieka tokia pati – komandai lyderis būtinas, nes jis savo pavyzdžiu ir patarimais vienija komandos narius. Tad gera lyderystė yra tada, kai atsiranda žmogus, nebijantis prieštarauti daugumos nuomonei, norintis keisti, tobulėti ir prisiimti atsakomybę. Komanda, kurioje įsiklausoma į kiekvieno darbuotojo poreikius, siūlomas idėjas ir kurioje bandoma rasti bendrą sprendimą, tobulės greičiau ir pasieks geresnių rezultatų.

Verslo tradicijos nesikeičia

Pašnekovo teigimu, tradicijų svarba nesikeičia, keičiasi tik jų pateikimo būdas. Svarbu apibrėžti, kaip mes suprantame tradicijas: ar tai tokios tradicijos kaip įmonės Kalėdų vakarėlis, ar vadovo metinis pranešimas, ar bendra vasaros išvyka? Pasak I. Sutkevičiaus, iš tiesų bet kokią rutiną galima išnaudoti ir paversti visai organizacijai malonia tradicija. Pavyzdžiui, kiekvienos savaitės pradžioje vykstantis susirinkimas gali būti pradedamas sėkmių ir nesėkmių aptarimu. Jeigu kiekvienas darbuotojas pasidalina per savaitę įgytomis patirtimis, sunkumais ir mažomis pergalėmis, tarp darbuotojų gerėja ryšys ir supratimas.

„Tradicijos yra neatsiejama sėkmingos komandos dalis“, ­– tikina „OVC Consulting“ konsultantas. Ir tradicinės, ir itin inovatyvios organizacijos turi savas tradicijas, skiriasi tik jų pateikimo ir įprasminimo būdas. Kaip pavyzdį galima pateikti darbuotojų gimtadienius, kurių tradicija, kad gimimo dienos kaltininkas atsineša tortą. Seniau tortą gamindavo patys, dabar nueina į parduotuvę ir jį tiesiog nuperka, o dar po kurio laiko įmonės darbuotojai rinksis ir kartu gamins tortą. Ir vis dėlto galutinis rezultatas išlieka tas pats: tai tortas ir jo valgymas būnant kartu. Tradicijos ir jų svarba formuojant komandas išlieka ir išliks, galbūt tik evoliucionuos formos. Šiais laikais žmonės nori patirčių. Tad ieškoti patirčių, kurios galėtų tapti tradicijomis, verta. Taigi svarbiausias I. Sutkevičiaus linkėjimas jauniesiems verslininkams būtų išsigryninti savo tikslus ir pagal juos kurti tradicijas. Tuomet ir suburta komanda atitiks lūkesčius.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.