...

7 būdai, kaip užgesinti piktą viršininką

Verslas

2013.11.20

Autorius: Rasa Venckutė

Temos: , .

7 būdai, kaip užgesinti piktą viršininką

7 būdai, kaip užgesinti piktą viršininką wallpapers.com nuotr.

Žinote, kad galite padėti užgesinti liepsną viršininko galvoje? Bandėte tai? Siekiate tapti geresniu gaisrininku?

1. Supraskite, kodėl viršininkas pyksta. Įvertinkite ir kitas galimas pykčio priežastis, o ne tik tas, kurios jums buvo tiesiogiai išsakytos. Tai padės geriau suprasti ir valdyti situaciją bei abiejų jūsų savijautą.

Pirma, viršininko pyktis gali būti susijęs su kitais įvykiais. Pyksta jis ant jūsų galbūt todėl, kad susipyko su žmona, kažkur pavėlavo, serga depresija, yra alkanas? Visa tai gali jo įsiūčiui turėti ryškų svorį, o jūsų veiksmas, dėl kurio pykstama, būti tik paskutinis lašas jau pilnoje statinėje.

Antra, galbūt viršininkas tiesiog yra ūmaus būdo ir jums reikia tai priimti kaip jo asmeninę savybę, kuri nėra susijusi su jumis, jūsų elgesiu. Jei galite susitaikyti, kad žiema šalta, o ruduo lietingas ne todėl, kad gamta jums kerštauja, tai kodėl į viršininką reikėtų žiūrėti kitaip?

Trečia, viršininko pyktis kyla ne iš blogų paskatų: retas pykdamas siekia įskaudinti kitą. Pyktis yra emocija, pyktis nėra jūsų viršininkas – atskirkite emociją nuo konkretaus žmogaus.

Ketvirta, viršininkas pykti gali ir todėl, kad jo kaip viršininko požiūris į pyktį esti kitoks: būdamas ant aukštesnio hierarchijos laiptelio, žmogus paprasčiau, ne taip jautriai žiūri į problemų sprendimo būdus ir jų tinkamumą, bet rimčiau vertina problemų atnešamą atsakomybę.

Tam, kad sumažintumėte savo šališkumą analizuodamas situaciją, pažvelkite į situaciją nuo jos atsitraukdamas. Pavyzdžiui, įsivaizduokite, jog stebite savo ir viršininko pokalbį kaip trečiasis asmuo.

2. Supraskite, kieno atsakomybė yra pyktis ir jo valdymas. Pyktis yra viršininko, atsakomybė už jį – irgi. Žinoma, jūsų gerumas, noras padėti yra doras siekis, bet jūs neturite nei teisės, nei galimybės, nei pareigos padėti tam, kuris to nenori ar nėra tam pasiruošęs.„Darydami gera geram žmogui, darome jį dar geresnį, bet piktas nuo jam daromų geradarybių tampa dar piktesnis“ (M. Buonaroti). Nors toks požiūris praskaidrina jūsų nuotaiką ir nuima įtampą, reikia būti atidžiam, sąmoningam. Stebėkite, kas iš jūsų pusės galėjo būti kitaip, nei tikėjosi viršinininkas. Jo lūkesčių neišsipildymas dar nereiškia, kad jūs kažką atlikote blogai, bet reikėtų pagalvoti ir apie tokį variantą.

3. Suapvalinti atgailaujančias akis ar pastatyti pikčiurną į vietą? Verta ramiai, šiltai priimti jums metamus piktus žodžius, stengtis juos suprasti ir gerbti, jei suprasti nepavyksta. Nors darbo vieta ir nėra psichologinė terapija ir jūs nesate atsakingas už kito žmogaus skausmo gydymą, ta šiluma gydo ir jus, ir viršininką, ir šią situaciją, ir kitas panašias, kurios dar tik įvyks.

4. Parodykite, kad rimtai žiūrite į situaciją ir viršininko žodžius, padėkite jam pakrypti situacijos sprendimo link. Ar lengva pykti, kai matote, jog jūsų labai įdėmiai klausosi? Galite net užsirašinėti: paklausti, ką konkrečiai padarėte ne taip, ir tai užsirašyti. Viršininkas pajus, kad norite tobulėti ir kad turi kalbėti atsakingai, ne taip piktai, nes viskas bus užfiksuota. Tai palengvins viršininko grįžimą iš puolančiojo stovėsenos.

5. „Nuostabiausias visų laikų atradimas – žmogus gali pakeisti savo ateitį, paprasčiausiai pakeisdamas savo požiūrį“ (Oprah Winfrey). Ar norėtumėte, ar galėtumėte teigiamų dalykų ieškojimą paversti hobiu?

Stanfordo universiteto tyrėjų grupė įrodė paprastą dalyką: jūsų būsena, kai jūs klausotės ant jūsų pykstančio žmogaus, turi didžiulį poveikį tam, kaip jausitės po kivirčo. Šie tyrėjai įrodė, kad terapeutų (dažniausiai kognityvistų) naudojama požiūrio keitimo technika tinka ir pykstančio viršininko atveju. Pavyzdžiui, galite įsivaizduoti, kad viršininkas ką tik išgirdo liūdnas žinias ir todėl su jumis yra toks piktas.

6. Žiūrėkite į situaciją ne kaip į gaisro gesinimą, o kaip į ilgailaikių santykių gerinimo galimybę. Supraskite, kad abu siekiate to paties tikslo: gerai jaustis ir išpręsti situaciją. Tai jus vienija. Tik griebimas jaučio už ragų nudžiugins jus abu. Ieškokite pykčio ir probleminės situacijos šaknų ir to, kas leido jai toliau vešėti. Taip pat apmąstykite, kas trukdo ne tik šiuo metu, bet trukdys ir ateityje. Susikurkite veiksmų planą.

7. Ką manote apie tokį esminį savo tikslą: kiek įmanoma labiau išlikti sąžiningam prieš save? „Stenkitės pirmiausia patikti sau, paskui – savo viršininkui ir seksualiniam partneriui. Kiti tegul rūpinasi, kad patiktų jums.“ (Michailas Litvaka). Jūsų savęs vertinimas yra esminis siekis ir veiksnys, kuris daro didžiulę įtaką tam, kaip jus vertins viršininkas. Tik save gerbiantį žmogų gerbs ir kiti. Vertinkite situaciją ir save joje pagal savo supratimą, savo vertybes – suleiskite kojas it šaknis į žemę ir joks vėjas jūsų nenupūs, juolab piktas viršininkas neišbalansuos. Taip pat stenkitės kuo daugiau pasisemti iš situacijos. Tai puiki galimybė jums tapti dar geresniu ir dar labiau sau patinkančiu žmogumi, nei esate dabar. O tokius dažniausiai myli, o ne pyksta ant jų.

Rasa Venckutė,

www.dziaugiuosisavimi.lt įkūrėja

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.