...

Kalbos analitikos sprendimą kuriantis startuolis pritraukė 800 tūkst. eurų

Verslas

2021.10.18

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: .

Kalbos analitikos sprendimą kuriantis startuolis pritraukė 800 tūkst. eurų

Oxus.AI komanda Asmeninio albumo nuotr.

Prieš metus Mindaugo Bružo ir Donato Tamošausko įsteigtas kalbos analitikos startuolis „Oxus.AI“ pritraukė 800 tūkst. eurų investiciją. 

Ankstyvųjų investicijų (angl. pre-seed) etape dalyvavo tokie rizikos kapitalo fondai kaip „70V“, „Startup Wise Guys“, „Grouport“. Prie investicijos prisidėjo ir verslo angelai, privatūs investuotojai: industrijos ir dirbtinio intelekto ekspertai Regimantas Liepa („Transcom“), Renaldas Ziomas („Unity“) ir kt. Taip pat startuolio investicijas 200 tūkst. eurų papildė „Norway Grants“, kuri įmonės sprendimą pripažino antru geriausiu iš trisdešimties programos dalyvių.

Ilgametė patirtis

Nors startuolis „Oxus.AI“ įkurtas dar gana neseniai, tačiau jo įkūrėjų patirties bagažas vertas dėmesio. Mindaugas – patyręs generalinis direktorius, verslininkas ir pirmasis „Interactio“, nuotolinio sinchroninio vertimo platformos, investuotojas, taip pat buvęs valdybos narys. Donatas – mašininio mokymosi inžinierius, įgijęs dirbtinio intelekto įgūdžių Singapūro nacionaliniame universitete. Jis yra anksčiau dirbęs „Vinted“ – pirmajame Lietuvos vienaragyje ir Singapūro finansinių technologijų (angl. fintech-AI) startuolyje „FinGenesis“.

Idėja įkurti „Oxus.AI“ kilo pamačius neišnaudotą rinkos potencialą. Anot startuolio kūrėjų, pardavimų komandos, dirbančios su ne tokiomis populiariomis kalbomis kaip anglų, praranda galimybę integruoti modernius sprendimus savo darbo analizei. 

„Daugumos kalbos analizės įrankių efektyvumas priklauso nuo apdorojamos kalbos žinomumo pasaulyje. Šie įrankiai efektyvūs, kai apdorojama kalba turi daug išteklių, tinkančių dirbtinio intelekto modeliams mokyti. Vienas pavyzdžių – anglų kalba. Pardavimo komandos, dirbančios mažiau išteklių turinčiomis kalbomis, tarkime lietuvių, vis dar negali tikėtis tokios pat kokybės rezultatų. Tokių komandų vadovai, siekdami tobulinti procesus ir pardavėjų įgūdžius bei ieškodami geriausių praktikų, nuolat atrenka ir perklauso atskirus įrašus rankiniu būdu“, – savo idėjos problematiką pristato kūrėjai. 

Rankinis įrašų atrinkimo ir perklausymo būdas nebėra efektyvus XXI amžiuje. Be to, tai leidžia gauti tik labai nedidelę dalį tobulėjimui naudingų duomenų. „Konstruktyvus ir laiku teikiamas grįžtamasis ryšys yra vienintelis būdas užtikrinti komandos narių tobulėjimą. Komandų vadovai gali perklausyti tik mažiau nei vieną procentą savo kolegų pokalbių, tad pastabos atkeliauja dažnai pavėluotai. Toks grįžtamasis ryšys paremtas pavieniais atvejais, o ne sisteminėmis įžvalgomis, kurias sunkiau suformuluoti, neanalizuojant visų duomenų“, – teigia „Oxus.AI“ direktorius M. Bružas, pridurdamas, kad todėl verslininkai ir nutarė sukurti įrankį, padėsiantį bet kokia pasaulio kalba dirbančioms pardavimų komandoms.

Kaip tai veikia?

Kalbos konvertavimas į tekstą (angl. speech-to-text) veikia prasčiau su kalbomis, kurioms stinga mašininio mokymosi išteklių. Šiam metodui taip pat trukdo dažnai pasitaikanti prasta įrašų kokybė. „Oxus.AI“ sukūrė inovatyvų sprendimą, kurio pagrindą sudaro vadinamasis „ribotos paieškos žodyne“ metodas. Toks principas leidžia išplėsti kalbinės analizės diapazoną ir yra kur kas mažiau reiklus duomenims nei konvertavimas į tekstą. Idėjos autoriai pakcentuoja, kad ir tikslumas dažnai yra aukštesnio lygio, pasitelkiant būtent šį metodą. 

Pardavimo ir klientų aptarnavimo komandoms, kurios dirba su mažiau išteklių turinčiomis kalbomis, tai reiškia, kad pagaliau bus galima panaudoti pažangius įrankius. Pastarieji anksčiau buvo prieinami tik jų kolegoms, dirbantiems anglų ir kitomis išteklių gausiomis kalbomis. Nuo šiol automatizuotas sprendimas prieinamas visoms pardavimų komandoms, nepriklausomai nuo to, su kokia kalba jos dirba.

„Norime padėti įmonėms įveikti kalbinių technologijų atotrūkį ir pagerinti pardavimus bet kuria kalba – nuo švedų iki suahilių“, – sako D. Tamošauskas, bendrovės įkūrėjas ir technikos vadovas. 

Didelės galimybės

Anot D. Tamošausko, sukurtas sprendimas ateityje gali būti pritaikomas ne tik pardavimo komandoms. Tai – įvairiai pritaikoma inovacija. 

„Mes matome būsimus mūsų technologijų pritaikymus kitose srityse. Tai gali suveikti bet kurioje srityje, kur reikalingas kalbos atpažinimas realiuoju laiku. Pavyzdžiui, atpažįstant melagingą reklamą gyvų transliacijų metu ar nustatant gyvybiškai svarbią pagalbos skambučių informaciją“, – idėjos pritaikomumu džiaugiasi verslininkas. 

Išskirtines galimybes pabrėžia ir investuotojai, patikėję startuolio autorių idėja. Vienas jų – rizikos kapitalo fondo „Startup Wise Guys“ vadovas Cristobalis Alonso atkreipia dėmesį į itin didelį komandos įdirbį, sprendžiant rinkos problemas.

„Startuolio „Oxus.AI“ potencialas rinkoje yra milžiniškas. Mūsų partnerių tinklas aiškiai jaučia efektyvaus automatinio sprendimo, sklandžiai ir tiksliai matuojančio skambučių rezultatus, trūkumą. „Oxus.AI“ sukūrė šią spragą užpildančią technologiją“, – įsitikinęs investuotojas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.