Finansinio raštingumo mokys išmaniai
2021.07.27
Temos: Startuolis.
Finansinio raštingumo įgūdžiai pradeda formuotis ankstyvame amžiuje, maždaug apie septintus gyvenimo metus. Startuolis „Poklet“ įžvelgė vaikų gebėjimo spręsti finansinius klausimus stoką, tad pasiūlė vaikams ir tėvams sprendimą – programėlę finansiniams įgūdžiams ugdyti.
Startuolį įkūrė keturi, ilgametės patirties turintys ir iniciatyvumo nestokojantys verslininkai: Tomas Mendelsonas, Dominykas Čeledinas, Justina, Bučinskaitė ir Evaldas Remeikis. Kiekvienas jų, iki įkuriant „Poklet“, savo žinias plėtojo finansų, bankininkystės ar informacinių technologijų sektoriuose. Startuolio įkūrėjams pagalbos ranką ištiesia ir patarimais dalijasi du, kaip J. Bučinskaitė pristato, patarėjai: Vaidas Adomauskas ir Maria Liw.
Visai neseniai startuolis pritraukė daugiau nei 230 tūkst. eurų. Investicija gauta iš kūrėjų ir verslo angelų, o tolesnis startuolio žingsnis – kitas investicijų etapas.
Mokymasis kasdien
Viena iš startuolio bendraautorių, J. Bučinskaitė, pasakoja, kad labai svarbu suteikti vaikams finansinių žinių kuo anksčiau. Anot jos, vėliau išmokyti vaiką valdyti finansus ir priimti svarbius sprendimus tampa vis sunkiau.
„Poklet“ yra lengvai valdoma mobilioji programėlė, kuri padeda tėvams mokyti savo vaikus. Tai leidžia sukurti pirminį finansinio raštingumo pagrindą vaiko ateičiai. Kasdienėse situacijose vaikas gali priimti sprendimus, kur ir kaip išleisti turimus pinigus, trumpos pamokėlės padeda daugiau sužinoti apie finansus ir jų valdymą“, – pasakoja pašnekovė.
Startuolio veikla orientuota ne tik į vaikus. Tėvai gali nuolat sekti vaiko veiksmus, susijusius su pinigais, matyti jo išlaidas. Negana to, kiekviena prisijungusi šeima gali gauti nemokamų pamokėlių, patarimų, kaip kalbėtis su savo vaiku apie pinigus, jų svarbą, reikšmę ir valdymą.
„Poklet“ pamokos pagelbės vaikui perprasti, įsisavinti ir pritaikyti gyvenime praversiančius finansinius įgūdžius. Tvirtas finansinių įgūdžių pamatas padės jam siekti tikslų ateityje: įsigyti būstą, išsilavinimą ar tinkamai suplanuoti atostogas“, – įsitikinusi pašnekovė.
Privalumų itin daug
J. Bučinskaitė pastebi, kad dirbant sparčiai augančioje rinkoje atsiranda poreikis nuolat optimizuoti savo procesus ir tobulinti technologiją.
„Nuolat ieškome naujų sprendimų vystant produktą, kuriant edukacinį turinį. Tobuliname komercinį pristatymą, klientų aptarnavimą. Visa tai sutelkia mūsų dėmesį į nuoseklų augimą“, – portalui „Startup Lithuania“ minėjo ji.
Bendradarbiaudami su Elektroninių pinigų įstaiga (EPĮ), „Poklet“ turi galimybę pasiūlyti kiekvienam vartotojui geriausius sprendimus ir suteikti tikrą mokėjimo kortelę vaikui. Taip vaikas dar realiau gali įsijausti į kasdienio gyvenimo situacijas, su kuriomis susiduria suaugusieji, o tėvai gali ramiai stebėti, kam ir kiek išleidžia jų atžala.
Startuolio programėlė sukurta bendradarbiaujant su vaikais, siekiant pritaikyti veiklą jų poreikiams tiek funkcionalumo, tiek dizaino prasme. Įkūrėjai pasakoja, kad naudojimasis programėle itin paprastas: reikia parsiųsti programėlę į vaiko ir tėvų telefonus, susieti vaiko ir savo „Poklet“ paskyras. Tuomet lieka tik skaityti nemokamas pamokas, stebėti vaiko elgseną su pinigais, pervesti jam kišenpinigių ir ugdyti atsakingą finansinę veiklą.
Plečiasi į naujas rinkas
Finansinio raštingumo edukacija reikalinga kiekvienoje šalyje. J. Bučinskaitė dalijasi iškalbinga statistika.
„Vien Europoje skaičiuojami 197 namų ūkiai, iš kurių apie 30 proc. gali būti priskiriami „Poklet“ tikslinei auditorijai. Tai reiškia, jog tikslinėje rinkoje turime apie 65 mln. vaikų, o kartu ir tėvų, kurie dažnu atveju susiduria su menku supratimu apie vaikų finansinio raštingumo išmanymu“, – pasakoja J. Bučinskaitė.
Verslininkė atskleidžia, kad startavę Lietuvos rinkoje „Poklet“ kūrėjai nemažai išmoko. Nors veiklą pradėjo dar ne taip seniai, vos birželio pradžioje, tačiau įkūrėjai jau dairosi galimybių įžengti ir į kitas Europos Sąjungos valstybių rinkas.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.