Stiprus šeimos tandemas sukūrė pergalingą šokoladą
2021.02.02
Temos: Startuolis, Verslo pradžia.
Mažas, bet ambicingas Andriaus ir Donatos Martinaičių šeimos verslas „Laroché“ pasiekė įspūdingų rezultatų. Du debiutuojantys verslininkų sukurti šokoladai buvo įvertinti bronzos apdovanojimu prestižiniame tarptautiniame konkurse.
Didžiojoje Britanijoje veikianti „Academy of Chocolate“ jau beveik du dešimtmečius vienija rinkos profesionalus ir ieško geriausių šokoladų gamintojų. Akademijos rengiamuose apdovanojimuose dalyvauja šokolado meistrai iš viso pasaulio. „Academy of Chocolate Award 2020“ sėkmė nusišypsojo lietuvių prekių ženklui „Laroché“.
Pasiruošti padėjo kritinis mąstymas
Ne paslaptis, kad tarptautiniam konkursui tenka atsakingai ruoštis. A. Martinaičio teigimu, visų pirma svarbu racionaliai įvertinti savo galimybes, nes konkurencija tokiuose konkursuose išties rimta.
„Pasaulyje yra keletas tikrų ir gerų konkursų. Pradžiai norėjome pasirinkti vieną ir pažiūrėti, kaip viskas vyksta. Prieš ruošiantis konkursui reikėjo nuspręsti, kad jau norime dalyvauti, esame verti tokių tarptautinių konkursų. Be abejo, prieš galvodami apie dalyvavimą, turėjome būti tikri, kad mūsų šokoladai yra pakankamai geri. Juk „Academy of Chocolate“ tikslas – vertinti tiktai gerą šokoladą ir parodyti pasauliui, kas yra iš tiesų geras produktas“, – sako pašnekovas.
„Laroché“ nusprendė komisijai pateikti dviejų rūšių savo šokoladus. Vienas jau laiko patikrintas ir klientų pamėgtas, o kitas – „Laroché“ naujovė. Žinia, kad abu šokoladai pelnė bronzą, verslininkus pasiekė beveik po metų.
„No2 karamelinį šokoladą jau buvome išleidę į Lietuvos rinką ir tai buvo mūsų klientų favoritas, dėl jo nedvejojome. No1 matcha šokoladą buvome tik sukūrę. Kadangi kūrėme gana ilgai, daug eksperimentavome, ieškojome tinkamų ingredientų, o vėliau ir testavome, darėme degustacijas ir pan., daug abejonių taip pat neturėjome. Kreipėmės į „Academy of Chocolate“, užpildėme paraišką, sumokėjome startinį mokestį ir išsiuntėme po keletą šokoladų į Londoną. Keletą reikia siųsti, nes yra numatytas minimalus kiekis gramais – tikriausiai dėl to, kad užtektų gana didelei komisijai. Tuomet laukėme. Laukėme ilgai – beveik metus – dėl pandemijos ir vis nukeliamų komisijos degustacijų“, – prisimena A. Martinaitis.
Nuo rekomendacijų prie UAB
Prekių ženklas „Laroché“ skaičiuoja jau penkerius metus. Vis dėlto pradžioje tai buvo labiau D. Martinaitienės hobis – moteris gamindavo tik pagal rekomendacijas. Kiek vėliau, prie būsimo šeimos verslo prisijungė specialiai šiam tikslui iš Danijos grįžusi Greta Martinaitytė. Kurį laiką merginos dirbo dviese, tačiau paklausa taip išaugo, kad plėtra buvo neišvengiama, o prie verslo prisijungė ir A. Martinaitis, įnešdamas į „Laroché“ naujų vėjų.
„Mano aiškus pasirinkimas buvo šokoladų gamyba, nes konditerija nėra mano pašaukimas. Visa tai įkvėpė meilė šokoladui. Visada mėgau, ragavau, tačiau kaip paprastas vartotojas. Pradėjęs gilintis į šokolado subtilybes, suvokiau, kad tai itin įdomus produktas su daugybe sudedamųjų dalių. Yra labai daug priežasčių, kodėl šokoladas gali būti skirtingas savo subtiliu skoniu, tekstūra ir aromatu. Dėl to pasidarė be galo smalsu, ką galima įdomaus ir skanaus pagaminti. Visada svajojau ką nors gaminti. Mano gyvenimo variklis – kūryba, o čia jos yra apsčiai“, – atskleidžia A. Martinaitis.
Ilgainiui į komandą teko dar kartą stiprinti. Į „Laroché“ kolektyvą priimtos trys merginos: lietuvaitės Diana ir Viktorija bei ukrainietė Iiulya.
Verslininkas teigia, kad pradžioje buvo kiek neramu mesti savo įprastą darbą ir imtis šeimos verslo – juk aplink tiek skeptiškų nuomonių ir perspėjimų, kad darbas šeimoje gali būti itin sudėtingas. Visgi baimės nepasiteisino ir šiuo metu džiaugiasi savo šeimos sprendimu.
„Su žmona kartu būname praktiškai visą parą! Iš pradžių tai kėlė šiek tiek nerimo, tačiau dabar džiaugiamės šiuo sprendimu. Papildome vienas kitą, nes iš ankstesnių veiklų turime skirtingos verslo ir darbo patirties. Darbe esame pasiskirstę pareigomis, darbais. Labai plačiai žiūrint, Donata atsakinga už konditeriją, o aš – už šokolado reikalus“, – pasakoja A. Martinaitis.
Iš savo patirties pašnekovas kitiems pradedantiesiems linki nedvejoti ir klausyti ne aplinkinių, o savo širdies: „Mano linkėjimas turbūt būtų klasikinis: klausytis savo širdies ir daryti, ką ji sako. Aišku, nereikėtų atidėlioti, trypti vietoje laukiant tobulo momento. Niekas nieko tobulo nėra padaręs iš pirmo bandymo.“
Kokybė – svarbiausias rodiklis
A. Martinaičio teigimu, geras šokoladas priklauso nuo daugybės veiksnių, įskaitant kakavos pupelių įvairovę, kur jos buvo auginamos, koks buvo fermentacijos procesas, kaip buvo išdžiovintos ir gabentos, kaip buvo perdirbtos ir atgabentos iki mūsų šalies. Antrasis etapas, kuris iš principo lemia galutinio produkto skanumą, yra gamintojo receptas, pagardai bei gamybos metodai. Geras šokoladas nėra tiesiog šokoladas su dideliu kakavos procentiniu kiekiu.
„Laroché“ šokoladai yra išskirtiniai rinkoje dėl skonio unikalumo, mažų kiekių rankų gamybos kokybės bei dizaino ir šokolado išorėje, ir viduje. „Pagardintų šokoladų kategorijoje, kuriai atstovauja „Laroché Chocolate“, itin svarbu yra priedų ir prieskonių kokybė. Kurdami šokoladą visada galvojame apie pagardų suderinamumą, kaip jie papildys šokolado skonį ir derės tarpusavyje. Ieškome balanso tarp saldumo ir sūrumo arba rūgštumo, įvedame šviežumo bei traškumo sensacijas“, – atskleidžia A. Martinaitis.
Pašnekovas sako, kad nauji šokolado skoniai gimsta palaipsniui, neforsuojant proceso ir daugybę kartų ragaujant: „Šokolado sukūrimas yra gana ilgas, tačiau labai įdomus kūrybinis procesas. Dirbame kaip komanda, svarstome įvairias kombinacijas, eksperimentuojame. Radę potencialiai gerą receptūrą, pagaminame šiek tiek bandomųjų šokoladų ir vaišiname draugus, šeimos narius, savo klientus. Tuomet laukia tobulinimo procesas arba recepto atmetimas.“
Konkurencija yra, bet neslegianti
Atrodytų, rinkoje šokolado gausa tiesiog gniaužia kvapą, tačiau verslininkas tikina, kad kokybiškų, unikalių produktų nėra tiek jau daug: „Mes esame nišinės produkcijos gamintojai, o mūsų klientai – tai žmonės, kurie ieško išskirtinio skonio ir kokybės. Tokių gamintojų Lietuvoje nėra daug, tad ir konkurencija neslegia.“
Galbūt tokios didelės konkurencijos „Laroché“ nejaučia dar ir todėl, kad nuolat kuria tik tai, kas patiems yra artima ir įkvepia.
„Nesilygiuojame su prekybos centrų lentynose gulinčiais masinės gamybos produktais. Jeigu lygintume šias dvi skirtingas kategorijas, tuomet taip, konkurencija didelė. Iš principo mes nesilygiuojame nė su vienu gamintoju, mes kuriame tai, kas mus pačius veža“, – pabrėžia A. Martinaitis.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.