„Mados infekcijos" verslo idėja tapusi kultūros dalimi
2013.03.22
Temos: Vadyba.
Jau penkioliktą kartą mados mėgėjus ir kūrėjus suburia „Mados infekcija“, renginys, per trylika gyvavimo metų tapęs Lietuvos mados kultūros simboliu. Jo sumanytoja dizainerė Sandra Straukaitė ir viena garsiausių šalies manekenių, renginio prodiuserė Renata Mikailionytė teigia, kad „Mados infekcija“ tapo jų gyvenimo dalimi, tačiau ne iškart buvo tokia sėkminga.
Sunkus, tačiau entuziastingas startas
„Mados infekcija“ pirmą kartą buvo surengta 1999 metais Lietuvos dizainerių Sandros Straukaitės, Seržo Gandžumiano, Aleksandro Pogrebnojaus, Vidos Simanavičiutės, Juozo Statkevičiaus ir Daivos Urbonavičiutės iniciatyva. Renginio sumanytoja dizainerė S. Straukaitė, prisimindama pirmuosius „Mados infekcijos“ žingsnius, pasakoja, kad įsivažiuoti ir pritraukti rėmėjų buvo sunku. Menininkė, visąlaik norėjusi pristatyti savo kūrybą ir potencialą, organizuoti panašius renginius kartu su kitais dizaineriais ėmėsi dar studijų laikais.
„Nors akademijoje mūsų skeptiškai klausdavo, kodėl tai darome, žinojome, kad to reikia, nes tai bus mūsų duona“, – pasakoja S. Straukaitė. Pirmaisiais „Mados infekcijos“ rėmėjais tapo į Lietuvą atėjusios Vakarų kompanijos, kurios, S. Straukaitės teigimu, suvokė, kad tokie renginiai reikalingi. „Renginiai, tokie kaip „Mados infekcija“, yra kultūros dalis. Be kultūros kas lieka? Sėdėti namuose ir kramsnoti traškučius?“ – klausia dizainerė.
Festivalio logotipo istorija taip pat įdomi. Jo idėja gimė grupei dizainerių, o patį logotipą 1999 metais sukūrė dizaineris Aidas Urbelis. Žirklės logotipe simbolizuoja dizainerio, o kartu ir siuvėjo amatą – joks dizaineris neišsiverčia be žirklių. Kaukolė simbolizuoja infekciją – mados plitimą ir užkratą gerąja prasme. S. Straukaitė prisimena, kad iš pradžių tokio ženklo nenorėta registruoti argumentuojant tuo, kad jis turi neigiamą prasmę. Laimė, visai netrukus tokie žodžių junginiai tapo madingi, pavyzdžiui, „Oranžinis virusas“.
Svarbiausia – tikėti idėja
„Mes visada tikėjome „Mados infekcijos“ idėja, be baimės rizikavome savo pinigais. Daugybė mano draugų pirmąsias „Mados infekcijas“ padėjo organizuoti neatlygintinai“, – apie tikėjimo svarbą ir solidarų darbą įgyvendinant idėją pasakoja S. Straukaitė.
Dizainerė prasitaria, kad kartu su R. Mikailionyte ne kartą išlaidas yra padengusios iš savo lėšų. Moteris džiaugiasi, kad pastangos nenuėjo veltui, o renginys tapo ryškia šalies mados kultūros dalimi. Dabar „Mados infekcijos“ autorėms ir organizatorėms jau nereikia jaudintis dėl investuotojų. „Jau kurį laiką dirbame su renginių organizavimo agentūra „Sick Service“. Ji padeda ieškoti rėmėjų ir spręsti kitus klausimus“, – organizaciniais reikalais besirūpinančia komanda džiaugiasi S. Straukaitė.
Dizainerė sako, kad prieš trylika metų gimusi idėja tapo ypatingu reiškiniu: „Mados infekcija“ man – daugiau nei galimybė išreikšti save. Džiaugiuosi, kad šiu renginiu galiu padėti kitiems atskleisti savo talentą.“ R. Mikailionytė „Mados infekciją“ laiko sau labai artimu, brangiu reiškiniu. „Tai didelė mano gyvenimo dalis, erdvė augti. Ji gali tapti svarbiu žingsniu ir jauniems talentams. Mes užauginame vardus, o visa kita priklauso nuo asmenybės ir to, kiek turima talento, polėkio“, – sako Renata.
„Mados infekcija“, kaskart suburianti tiek jaunus talentus, tiek mados pasaulio profesionalus iš Lietuvos bei užsienio, tiki idėjomis ir fantazija. Festivalyje renkasi tie, kurie išreiškia save per individualumą, o ne per bandos jausmą.
Kūrybą įdarbinti nėra lengva
Talentą ir pomėgius tikra infekcija šalies kultūriniame gyvenime pavertusios moterys mano, kad savo kūrybą Lietuvoje įdarbinti yra ganėtinai sudėtinga. „Manau, Lietuvoje nėra paprasta išreikšti savo talentą. Lietuviui sunku įrodyti, kad esi šio to vertas, reikia labai pasistengti ir tikrai turėti ką pasakyti apie save, savo sugebėjimais“, – sako R. Mikailionytė.
S. Straukaitės manymu, situaciją lengvina tai, kad Lietuva nedidelė, tad nėra nuožmios konkurencijos. „Kita vertus, kaip žmogus sugebės ką nors padaryti, labai priklauso nuo jo paties. Būtent žmogus yra didysis postūmis ir ta energija, kuri gali nuversti kalnus“, – teigia S. Straukaitė.
Nors kyla kūrybiškumo raiškos sunkumų, R. Mikailionytės manymu, talentingam žmogui privalu rodytis pasauliui ir savo kūrybą pristatyti drąsiai. „To ir norėtųsi palinkėti pradėti savo veiklą planuojantiems žmonėms – susikaupimo ir drąsos. Kad to įgautum, turi būti tarp įkvepiančių žmonių, įkvepiančioje aplinkoje. Mane įkvepia gamta ir nuoširdus bendravimas su žmonėmis“, – kelio į savirealizaciją receptu dalijasi R. Mikailionytė.
Įdomūs faktai:
Nuo 2008 metų „Mados infekcija“ organizuoja naujų vardų, gabių dizainerių paieškos konkursą „Injekcija“, kurio nugalėtojai įgyja teisę pirmą kartą pristatyti savo kolekciją ant didžiojo „Mados infekcijos“ podiumo.
2010 metais pirmą kartą paskelbtas tarptautinis konkursas „Injekcija“ yra atviras jaunimui iš viso pasaulio. Tai ideali proga parodyti savo idėjas ir pasitikrinti, kiek jos vertos tarptautiniu mastu. „Injekcija“ – konkursas be sienų, reikalavimas tik vienas – idėja ir noras kurti.
Iš daugiau kaip 120 paraiškų kompetentinga profų komisija per visą „Injekcijos“ istoriją jau išrinko beveik 40 nugalėtojų.
Mados infekcija 2012m.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.