...

„SGS Watches“ įkūrėjai: „Nereikėtų laukti tos vienintelės tobulos idėjos“

Verslas

2017.04.28

Autorius: Agnė Liubertaitė

Temos: , .

„SGS Watches“ įkūrėjai: „Nereikėtų laukti tos vienintelės tobulos idėjos“

„SGS Watches“ įkūrėjai - Emilis Strimaitis, Dominykas Gobė ir Gediminas Strimaitis. Asmeninio albumo nuotr.

Menka paslaptis, kad verslo kūrimas gali būti ir didžiulį pasisekimą atnešanti veikla, ir nesėkmė. Trys jauni vyrai iš Vilniaus Emilis Strimaitis (24), Dominykas Gobė (25) ir Gediminas Strimaitis (27) įrodė, kad sėkmingam verslui nebūtinos milžiniškos investicijos ir sunkiai aprėpiamas kontaktų sąrašas. Verslininkai platformoje Kickstarter sulaukė tokio didelio minios finansuotojų palaikymo, kad tai pranoko visus jų lūkesčius.

Versle sukasi jau seniai

SGS Watches“ bendraįkūrėjis E. Strimaitis pasakoja, kad visus tris komandos narius visada domino laikrodžiai. Kadangi jie visi turėjo patirties internetinio verslo srityje, turėjo savo smulkius internetinius verslus, idėja suvienyti jėgas ir kurti savo laikrodžių liniją gimė tiesiog savaime. „Pradėjome domėtis laikrodžių gamyba, pardavinėjome kitų įmonių laikrodžius. Pastebėjome, kad visiems prieinamos kainos laikrodžių paklausa yra gana didelė, todėl pamanėme, kodėl gi nesukūrus kažko savo“, – prisimena pašnekovas.

Startuoliai pripažįsta, kad, nors daugybę kartų buvo girdėję apie naujo verslo kūrimo subtilybes, pasiruošimas vis tiek užtruko: „Labai daug skaitėme, analizavome kitas kampanijas, susitikome su kitais kūrėjais. Pradėjome nuo mažų žingsnelių, o kiti darbai jau vyko savaime.“ Jų idėja pasiteisino – platformoje „Kickstarter“, kurioje verslo idėjas finansiškai remia paprasti žmonės iš viso pasaulio, laikrodžių „SGS Watches“ kūrėjai jau gali pasigirti didesniu nei 600 tūkst. dolerių biudžetu, nors verslininkų tikslas buvo keturis kartus mažesnė suma.

Pašnekovai dalijasi patirtimi, kad didžiausias sunkumas buvo būtent patekti į „Kickstarter“, o ne gauti pirmuosius dolerius. Lietuva nėra palaikoma šios platformos, todėl savo projekto paleisti iš gimtinės buvo neįmanoma. „SGS Watches“ įkūrėjams teko ieškoti kito būdo ir rasti tinkamą šalį. „Norėjome sąskaitą atsidaryti kokioje nors Europos Sąjungos šalyje, bet sulaukėme neigiamų atsakymų. Taip atsirado Honkongas – tai buvo viena tų šalių, kurioje galėjome atsidaryti sąskaitą“, – dėsto verslininkai.

Gamybą įkūrėjai vykdo taip pat ne Lietuvoje – pasitiki ekspertais svetur, kurie šia veikla užsiima jau daugybę metų. Laikrodžio dalys keliauja iš skirtingų pasaulio valstybių, netgi Japonijos.

Laikrodžių kūrėjai prisipažįsta manę, kad tokie projektai yra tik amerikietiškosios kultūros dalis, nes amerikiečiai paprastai turi daug kredito kortelių, visi moka naudotis elektronine bankininkyste. Tačiau jų projektą rėmė ir Skandinavijos šalių gyventojai, ir Vakarų Europos šalių, Japonijos, net Malaizijos piliečiai. „Kickstarter“ unikalus tuo, kad juo gali pasiekti visą pasaulį“, – tikina verslininkai.

Nereikia užsimerkti ir laukti stebuklo

Kaip pasiekti sėkmę platformoje „Kickstarter“? „SGS Watches“ kūrėjai pataria pradedantiesiems nuo nulio investuoti į gerą reklamą. Tačiau ne mažiau svarbu patiems skleisti informaciją per draugus, pažįstamus, dalytis įrašais socialiniuose tinkluose. Jaunieji verslininkai atkreipia dėmesį, kad svarbiausias turi būti pats produktas, o ne vaizdo įrašas apie jį, nors pastarasis irgi turi daug įtakos. „Žmogui labai svarbu įsivaizduoti, kaip produktas atrodo. Jis jo dar neturi, tu tik pažadi jį ateityje“, – aiškina E. Strimaitis. Turintiesiems daugiau patirties startuoliai siūlo aiškintis, ar kuriamas produktas yra norimas ir reikalingas. „Nereikėtų klausti savo šeimos narių, nes jie visada ragins tik daryti ir nepasiduoti. Čia svarbi kitų, neutralių žmonių nuomonė. Todėl negali tiesiog užsimerkti ir laukti stebuklo“, – įsitikinę pašnekovai. Ne mažiau svarbu bendrauti su tais, kurie paremia kampaniją, atsakinėti į tų žmonių klausimus ir reaguoti į pastabas.

 

„Nelaukite per ilgai tos tobulos, unikalios, vienintelės idėjos, nes ji gali niekada ir neateiti.“

„SGS Watches“ kūrėjai.

 

Pagrindinė klaida, kurią daro kampanijai besiruošiantys žmonės, pasak verslininkų, yra žmogaus susitelkimas tik į savo idėją. „Tokiu atveju žmogus jau nebemato, ką jam sako kiti. Neskiriama lėšų jokiai rinkodarai. Todėl labai svarbu įdėti savo jėgų ir laiko – kartais būna tokių produktų, kurie yra unikalūs, bet niekas apie juos nesužino, nes jie nėra tinkamai reklamuojami“, – aiškina E. Strimaitis. Anot jo, pradėti galima nuo paprasčiausio tinklaraščio rašymo, vaizdo įrašų kūrimo, svarbiausia, kad ta veikla būtų miela širdžiai. Kūrėjai ragina nebijoti sudėtingos pradžios, dirbti neskubant, bet atsakingai. „Baimė yra normalu, bet ji turi būti pamatuota. Juk geriau daryti kažką, negu nedaryti nieko“, – pataria G. Strimaitis.

„SGS Watches“ kūrėjai sako patenkinę visus savo lūkesčius ir planuojantys ateityje tik plėsti savo liniją. Jie pripažįsta, kad kiekvieną savaitę atranda vis po mažą detalę, kurią galėtų dar labiau patobulinti, pridėti, sukurti. Rudens pradžioje sėkmę atnešusius laikrodžius galės įsigyti ir paprasti pirkėjai. Verslininkai atviri: „Nelaukite per ilgai tos tobulos, unikalios, vienintelės idėjos, nes ji gali niekada ir neateiti. Dabar yra palankiausias metas kurti verslą, reikia tik labai norėti ir pasistengti.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.