A/B testavimas svetainėje

Žinių bazė

2020.01.17

Skaitau jau ne vieną straipsnį, kad rekomenduojama vis eksperimentuoti su savo svetaine. Tad noriu paklausti, kaip vyksta testavimas, kaip testuoti ir ką testuoti.

Temos: .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Remigijus Kuliešius

Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC" vadovas ir įkūrėjas / „RAIBEC”

Premium

Publikavimo data: 2020-01-17 9:10

Pirmiausia, prieš pradėdami testuoti tinklalapį, įsitikinkite, kad tinklalapis ir yra didžiausia jūsų pardavimų problema. Iššvaistyti savo pastangas, laiką nėra sudėtinga....

Publikavimo data: 2020-01-17 9:10

Pirmiausia, prieš pradėdami testuoti tinklalapį, įsitikinkite, kad tinklalapis ir yra didžiausia jūsų pardavimų problema. Iššvaistyti savo pastangas, laiką nėra sudėtinga. Daryti tai, kas nėra svarbu, bet įdomu, yra maloniau nei daryti, tai kas yra būtina. Pastangos ir testavimo išlaidos gali būti didelės, o rezultato galite ir nepajusti. Prieš imdamiesi veiksmų įsitikinkite, kad jūsų pastangos bus nukreiptos teisinga linkme ir sukurs proporcingai pastangoms didžiausią rezultatą. Antra, būtų neteisinga sakyti „eksperimentuoti“. Eksperimentuoti nereikia, reikia rasti sprendimus, kaip pagerinti vartotojo patirtį jūsų tinklalapyje, o tam reikia identifikuoti tinklalapio vartojimo problemas. Jeigu esate tikri, kad tinklalapis tikrai turi problemų ir pagerinus vartotojo tinklalapyje patirtį bent 10 proc. jūsų pastangos duos rezultatą, vertą jūsų investicijų, pradėkite nuo klausimo: „Ką testuoti?“ Kaip pasirinkti, ką testuoti? Raskite problemines tinklalapio vietas. Tam galima pasitelkti programinę įrangą, tokią kaip „Hotjar“, „Usabilla“, „Crazy Egg“, „Loop11“. Naudojant programinę įrangą, reikia išmokti ne tik ja naudotis, bet ir tam tikras technikas. Paprasčiausias ir pigiausias variantas yra pasitelkti savo kolegas, draugus arba pažįstamus. Kiekvienas tinklalapis turi turėti tam tikrą paskirtį, tikslą, funkciją. Atitinkamai pagal tai sugalvokite ir užrašykite vartotojui užduotį, kurią jis turi atlikti jūsų tinklalapyje tam tikromis aplinkybėmis arba sąlygomis. Sugalvokite ne vieną, o daugiau užduočių. Sugalvotas užduotis duokite atlikti savo pažįstamiems. Paprašykite jų, kad atlikdami užduotį jie garsiai komentuotų, kaip jiems sekasi, ką jie mato, ką galvoja ir t. t. Testuotojai pasakys problemas, su kuriomis susiduria, arba jūs matysite, kur jie užtrunka ilgiau, ko neranda. Pastabas užsirašykite ir patikrinkite, kurios situacijos kartojasi dažniau tarp skirtingų vartotojų. Vietas, kur vartotojai kliuvo dažniausiai, ir reikėtų taisyti, ieškoti jų sprendimų. Kaip testuoti? Sprendimų, kaip galima atnaujinti ar pakeisti tinklalapį, gali pasiūlyti ir patys eksperimento dalyviai, kurie kliuvo vykdydami užduotis, arba UX / UI specialistai, išmanantys ir kuriantys vartotojų patirtį internete. Testuoti galima su tam skirta programine įranga, pavyzdžiui, „Google Optimize“, „Optimizely“, arba tuo pačiu būdu, kaip ir nustatinėjote, ką testuoti. Testuodami su programine įranga, turėsite objektyvesnius rezultatus, tačiau tam reikia ir didesnių vartotojų srautų, ir išmanymo, ir daugiau investicijų. Testuojant programine įranga, sukuriami keli tinklalapio variantai, kuriuos programinė įranga pateikia skirtingiems tinklalapio lankytojams. Tai vadinamasis A/B testavimas. Šis testavimas nereiškia, kad testuojami tik du A ir B puslapių variantai. Testuojamų puslapio variacijų skaičius gali būti ir 10. Testavimas yra skirtas išvengti situacijos „viena bobutė pasakė“, kai ja remiantis yra daromi tinklalapio pakeitimai. Šis principas turi išlikti bet kokiu atveju. Visi testuotojų komentarai, patarimai turi būti patikrinti. Turite įsitikinti, kurie iš jų yra teisingi, o kurie tik vieno asmens subjektyvi nuomonė. Turite atrasti dažniausiai pasikartojančius modelius ir tik įsitikinę daryti keitimus. Atlikus keitimus reikia patikrinti, kurie iš jų dažniausiai suveiks geriau, taip pat tam, kad išvengtumėte tos pačios situacijos „viena bobutė pasakė“. Jeigu to nepavyks išvengti, visos jūsų pastangos bus eksperimentavimas. Jeigu manote, kad reikia profesionalų pagalbos, kreipkitės į agentūras ar specialistus, teikiančius CRO (Conversion Rate Optimization) tinklalapių optimizavimo konversijoms paslaugas. Sužinoti daugiau apie CRO ir A/B testavimą galite mūsų tinklaraštyje „CRO ir A/B testavimas“.

Ekspertai

Remigijus Kuliešius

Remigijus Kuliešius

Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC" vadovas ir įkūrėjas / „RAIBEC”

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.