...

Žaidimas, mokantis kalbėti atvirai, tapo sėkmingo verslo idėja

Verslas

2022.02.11

Autorius: Ugnė Mažonaitė

Temos: .

Žaidimas, mokantis kalbėti atvirai, tapo sėkmingo verslo idėja

Julija Petrošiūtė ir Kotryna Bulavaite Fotografė A. Sabaliauskaitė

2020 m. ruduo – karantino dienos, kelionės į kitus miestus ribojamos nematomų sienų, susitikimai su draugais ar artimaisiais neįmanomi. Kasdienybės rutina susitraukė iki gyvenamojo ploto erdvės ir vieno ar kelių žmonių, su kuriais ta erdve tenka dalintis. Būtent pramogų bei įvairesnės veiklos trūkumas „Pokalbių gido“ sumanytojoms Julijai Petrošiūtei ir Kotrynai Bulavaitei tapo sėkmingo verslo idėja.

Įkvėpė asmeninės patirtys

Komunikacinių žaidimų, siūlančių pokalbių temas, sufleruojančių įdomius, o gal ir provokuojančius klausimus, lietuvių kalba tuo metu nebuvo. Supratusios, kad verslo niša laisva – pašnekovės ėmėsi veiklos. „Dabar įdomu matyti, kaip išgyventų asmeninių santykių pabaigos, naujos pradžios ir patirtys mums tapo įkvėpimu pradėti kurti „Pokalbių gido“ projektą, kurį mes ilgą laiką laikėme kūrybine erdve ir socialiniu projektu. Nemažai žmonių susiduria su problema, kai sunku reikšti savo jausmus, išsakyti norus. Kartais nežinome kaip, o kartais tiesiog ir patys nesuvokiame, ko iš tikrųjų norime. O kur dar kuklumas kalbėti nepatogiomis temomis“, – prisimena J. Petrošiūtė, kurios draugystė su K. Bulavaite tęsiasi kiek daugiau nei dešimtmetį.

Komandinis darbas buvo itin svarbus kuriant temas bei klausimus. Anot J. Petrošiūtės, įkvėpė refleksijos apie pačių išgyventus santykius, aptariamos ar dažnai nutylimos temos. „Domėjomės saviugdos, psichologine literatūra. Taip pat prie klausimų kūrimo ir jų testavimo labiausiai prisidėjo draugai bei artimieji. Džiaugiamės bendradarbiavimu su psichoterapeutu Dainiumi Jakučioniu, kuris aktyviai konsultavo sudarant porų žaidimo klausimus.“ Du mėnesiai – tiek, anot pašnekovės, prireikė laiko verslo idėjai įgyvendinti, spartą didino artėjantis Kalėdų laikotarpis. „Pokalbių gido“ veikla nėra mūsų vienintelė, bandome balansuoti, kad abi neperdegtume. Taip jau buvo nutikę veiklos pradžioje, tuomet grįžti prie darbų reikėjo nemažai pastangų. Visų pirma esame draugės, o tik paskui verslo partnerės. Su tuo ateina savi iššūkiai, tad mokomės, kaip laviruoti tarp šių dviejų vaidmenų“, – pasakoja merginos.

Tvarumo poreikis

Draugiški aplinkai produktai kuo toliau, tuo labiau nėra tik pavienė retenybė, norinčių taikyti tokius standartus savo veiklai vis daugėja. Ne išimtis ir „Pokalbių gido“ kūrėjų duetas. Merginos nusprendė korteles gaminti iš perdirbto popieriaus, o laminatu dengti tik pačią dėžutę. „Vis dar išbandome skirtingus perdirbto popieriaus arba perdirbto kartono variantus, atsižvelgdamos į tai, ko galima tuo metu gauti rinkoje. Ieškome ilgaamžiškumo ir poveikio gamtai pusiausvyros. Siekiamas natūralumas šiek tiek padiktavo ir pirmojo žaidimo poroms „Noriu tave išgirsti“ išvaizdą. Antrasis žaidimo leidimas draugams – „Pašnekesiai“ – derintas stilistiškai. Turime darbo su maketavimo programomis patirties, tad su dėžutės, kortelių dizainu ir šiandien kol kas dirbame pačios“, – apie svarbią investiciją pasakoja K. Bulavaitė.

Vis dėlto būtent tvarumo poreikis tapo vienu didesnių iššūkių, nes spaustuvės siūlo gana ribotą kiekį perdirbto popieriaus alternatyvų. „O jau kai pasirodo, kad popierius tinkamas, susiduriame su techniniais spausdinimo niuansais, kai pačios spausdinimo mašinos nėra taip gerai pritaikytos spaudai ant perdirbto popieriaus. Tai didina dar didesnio broko tikimybę, mažina patvarumą“, – pasakoja J. Petrošiūtė.

Teigiama konkurencija

Galimybė konkuruoti tapo paskata ieškoti alternatyvų, geresnių sprendimų ir naujų idėjų. J. Petrošiūtė džiaugiasi, kad tiek paklausa, tiek pasiūla auga, o tai leidžia neužsistovėti vienoje vietoje, analizuoti kitus ir pasimokyti: „Konkurencija šiuo atveju yra labai geras dalykas, nes skleisdamos žinutę apie komunikacijos svarbą ir naudą esame ne vienos, tad iš esmės esame stipresnės. Daugiau sklaidos apie mokymąsi atvirai kalbėtis ir to naudą – daugiau žmonių mato poreikį komunikaciją skatinančius įrankius išbandyti patys. Ar tai bus „Pokalbių gidas“, ar kas nors kita – žmogus gali rinktis. Svarbiausia, kad tokio pobūdžio komunikaciniai žaidimai pasiektų žmones ir atneštų jiems naudos.“

Veiklos pradžioje kilusios dvejonės dėl didesnių tiražų užsakymų nepasitvirtino, o šiandien kortelių pardavimas ir platinimas jau neapsiriboja tik internetu. „Ieškodamos partnerių labai atsižvelgiame į jų veiklos vietos atmosferą ir kitas siūlomas prekes. Pastebėjome, kad būtent nedidukės, jaukios kavinės yra tos vietos, kur žmonės susitinka su antrosiomis pusėmis ar draugais, ten susėdę leidžiasi į asmeniškus pokalbius, todėl jose net galima išbandyti mūsų žaidimus! Kadangi paties žaidimo esmė yra jo viduje – klausimai, tik per patirtį žmonės gali atrasti jo naudą“, – sako K. Bulavaitė.

Linkėjimai

Norintiesiems, tačiau abejojantiesiems dėl būsimo verslo „Pokalbių gido“ įkūrėjos sako: „Svarstant pradėti veiklą, svarbu tikėti jos misija ir kurti naudą kitiems, o kai žmonės ją pajaus, tada rezultatas grįš finansine nauda. Linkime optimizmo ir kantrybės, nes sukurti ir paleisti produktą į rinką nėra taip sudėtinga, kaip padėti žmonėms pamatyti jiems kuriamą vertę ar sukurti jausmą, kad jūsų produktas arba paslauga yra verti jų investicijų.“

Nuolatinis mokymasis, naujų dalykų atradimas vystant projektą – taip dabartinį etapą apibūdina J. Petrošiūtė ir K. Bulavaitė: „Tai kartu ir „žaidimų aikštelė“, kurioje galime eksperimentuoti su komunikacijos, pardavimo kanalais, produktais. Manome, kad būtent tai padeda verslui augti. Neabejojame, kad kitos sudedamosios dalys, padedančios augti, yra komanda, kuria pasitiki, ir tikslas, kuriuo tiki.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.