Verslo pradžioje daugiau investicijų nei uždarbio
2018.01.02
Temos: Finansai, Vadyba, Verslo pradžia.
Vilnietė Greta Martinkėnaitė (26) nuo vaikystės turėtą bei puoselėtą pomėgį ir aistrą pavertė verslu – ji kuria rankų darbo papuošalus bei interjero detales iš molio. Jauna verslininkė įrodė, kad molis gali atrodyti elegantiškai, grakščiai ir puošniai. „Lola and Wolf“ tapo jos gyvenimo dalimi, saviraiškos ir atsipalaidavimo priemone.
Keramika – gyvenimo dalis
G. Martinkėnaitė keramika užsiima nuo pat vaikystės. Kiek tik save pamena, jai patiko eksperimentuoti ir savo fantaziją išreikšti pasitelkiant molį. Verslininkė juokauja, kad keramika jai viena iš tų sričių, nuo kurių žino, kad negali pabėgti. Svarbiausia, kad ir nenori apleisti šios veiklos, nes jau daug metų noras kurti niekur nedingsta: „Visi ką nors turime, aš turiu molį.“ Tačiau pašnekovė šią veiklą ilgai vertino kaip pomėgį, o mintys apie individualią veiklą pradėjo formuotis maždaug prieš ketverius metus: „Kai draugėms pradėjau dovanoti savo pirmuosius rankų darbo vėrinius ir sulaukiau iš jų didelio palaikymo bei skatinimo kurti savo prekių ženklą.“
G. Martinkėnaitė pasakoja, kad šiuo metu visas jos gyvenimas sukasi aplink „Lola and Wolf“, o idėjos sukurti ką nors nauja užklumpa visai netikėtai: „Tiesiog į galvą šauna mintis – kaip gerai turėtų atrodyti skylėtas indas! Tokias avantiūras stengiuosi kuo greičiau įgyvendinti.“
Verslą kūrė neskubėdama
„Lola and Wolf“ – subrandinta ir neskubinta veikla, kurią verslininkė kūrė po nedidelį žingsnelį. Pradėjo nuo asortimento ir stengėsi sukurti jį kuo įvairesnį bei platesnį, kad kiekviena klientė rastų širdžiai artimą vėrinį. Kadangi viską kuria rankomis ir dirba viena, asortimento paruošimas užtruko nemažai laiko. Kiek vėliau G. Martinkėnaitė savo klientams pradėjo siūlyti ir rankų darbo interjero detales iš molio. Pašnekovė pasakoja, kad kurdama savo prekių ženklą ieškojo to, kas atspindėtų jos gaminių dvasią, taigi pavadinimas „Lola and Wolf“ puikiai tiko.
G. Martinkėnaitė prisimena, kad pradžia buvo labai sunki, reikėjo susitaikyti su faktu, kad teks daugiau investuoti, negu pavyks uždirbti, tačiau tai jos neatbaidė nuo noro pasidalyti savo kuriamais gaminiais su kitais. Pasak pašnekovės, bet kokiam verslui pradėti reikia didesnių ar mažesnių investicijų, tačiau pripažįsta, kad jos dar laukia didžiausios išlaidos – artimos ateities planuose verslininkė numačiusi įsigyti degimo krosnį.
Motyvuoja pati save
„Reikėjo sukaupti daug drąsos, kad pasiryžčiau pradėti kurti savo prekių ženklą.“
G. Martinkėnaitė.
Verslininkė atskleidžia, kad ją motyvuoja mintis, jog gali įgyvendinti savo pačios idėjas ir yra priklausoma tik nuo savęs. Žinojimas, kad gali bandyti daryti tai, kas iš pirmo žvilgsnio atrodo neįmanoma, yra lyg varomoji jėga, skatinanti judėti į priekį. Visgi G. Martinkėnaitė pabrėžia, kad grįžtamasis ryšys – vienas svarbiausių dalykų, ypač pradinėse veiklos stadijose: „Nėra nieko maloniau kaip pamatyti gatvėje „Lola and Wolf“ vėriniu pasipuošusią merginą.“
Tiesa, žmonių dėmesys, nors ir malonus, tapo vienu didžiausių iššūkių jaunai verslininkei. Kūrėja atvirauja, kad prieš pradedant buvo labai baisu, jog žmonės nesupras, nesidomės ar neįvertins: „Esu žmogus, kuris labai jautriai reaguoja į kritiką, tad reikėjo sukaupti daug drąsos, kad pasiryžčiau pradėti kurti savo prekių ženklą.“
Plagijuoti rankų darbo gaminių neįmanoma
„Lola and Wolf“ įkūrėja mano, kad konkurencija yra labai geras dalykas, skatinantis nesustoti vietoje, nuolat tobulėti ir siekti vis geresnio rezultato. Be abejo, G. Martinkėnaitė pastebi, kad pastaruoju metu papuošalai iš molio sparčiai populiarėja, tačiau džiaugiasi, kad dirbant su rankų darbo gaminiais lygiai tokių pačių pasiūlyti neįmanoma: „Labai sunku būti panašiems į ką nors kitą, nes vienaip ar kitaip darbuose atsispindi skirtingos asmenybės, technikos ir stilius.“
Skleisti žinią apie save nesudėtinga
G. Martinkėnaitė įsitikinusi, kad, pradedant kurti savo verslą ir siūlant žmonėms įsigyti rankų darbo gaminius, labai naudinga dalyvauti mugėse ir bendradarbiauti su įvairiomis nedidelėmis parduotuvėmis. Verslininkė labai vertina ir socialinių tinklų naudą bei pagalbą. Pasak jos, socialiniame tinkle „Facebook“ žinia sklinda labai greitai ir gana kokybiškai, tad šiais laikais rasti savo tikslinį klientą yra daug lengviau. Na, o visiems norintiesiems pradėti „Lola and Wolf“ įkūrėja linki išlikti drąsiems ir ryžtingiems: „Visuomet pasitikėkite savo jėgomis, nes individualioje veikloje esate savo paties ramstis. Ir pripažinkite patys sau, kad tai pats geriausias ramstis, kokį tik galite turėti.“
„Lola and wolf“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.