Verslo pradžiai užteko 30 eurų
2015.08.18
Temos: Verslo pradžia.
Buvusi Ukmergės Antano Smetonos gimnazijos pirmūnė, stropi ir aktyvi moksleivė Dovilė Žilinskienė (29), baigusi vadybos, o vėliau rinkodaros ir tarptautinės prekybos studijas Vilniaus universitete bei Kaune, sako, kad įgytos žinios praverčia kasdien – plėtojant interjero lipdukų ir dekoracijų projekto „Odi Odi“ veiklą. Tai nėra pirmasis moters verslas. Vertingiausių pamokų ji sakosi išmokusi būtent iš pirmojo: nepulti galvotrūkčiais, pamatuoti, apskaičiuoti ir įvertinti riziką. „Išmokau, kad verslui, kaip augalui, reikia leisti augti po truputį. Kai įleidi šaknis, tuomet galima ir lašelį trąšų įpilti. „Odi Odi“ yra savotiškas eksperimentas. Šeimoje susitarėme, kad šiam verslui leisime augti organiškai, pačiam iš savęs. Ir, žinote, tai veikia!“ – tikina projekto vadovė, savo verslą pradėjusi prieš metus.
Pirmasis darbas – jau per studijas
Pirmąjį darbą D. Žilinskienė susirado vos pradėjusi studijuoti. „Dirbau pardavėja-konsultante vienoje tinklinėje batų parduotuvėje. Esu be galo laiminga, kad pirmasis darbas buvo būtent čia. Įmonėje galiojo itin aukšti klientų aptarnavimo standartai, padėję tvirtus pagrindus bendraujant su klientais. Iki šiol laimingi klientai yra didžiausias mano darbo įvertinimas“, – savo pirmąją darbinę praktiką vertina pašnekovė.
„Daug skaityta ir ieškota būdų, kaip pradėti su minimaliu kapitalu, ir manau, kad pavyko. Viskas atsipirko su kaupu. Įgyta naujų žinių ir patirties, veikla sėkminga, o dirbti malonu.“
D. Žilinskienė
Namų taisyklės ant sienų – verslo idėja
Savo verslo idėjos ji nevadina originalia. Mintis kurti sienų lipdukus su namų taisyklėmis kilo pirmiausia panorus papuošti tuščią savo namų sieną. „Ieškodama internete idėjų, kaip pagyvinti sieną, rasdavau daugybę interjero su namų taisyklėmis pavyzdžių. Ši idėja mane labai sužavėjo. Pradėjusi ieškoti tokių taisyklių lietuvių kalba, supratau, kad jų tiesiog nėra. Štai tuomet ir kilo mintis sukurti lietuviškas namų taisykles, kad kiekvienuose namuose būtų bent trupinėlis laimės ir optimizmo, kad ir lietuvių sienos prabiltų“, – pasakoja D. Žilinskienė.
Daugiausia su klientais bendraujama socialiniuose tinkluose: „Čia visuomet skelbiamos naujienos, pasiūlymai, diskutuojame apie namų dekoro elementus, kartu įsitraukiame į kūrybos procesą. Stengiamės būti matomi ir lengvai randami kituose interneto šaltiniuose. Vis dėlto geriausia reklama mums yra teigiami atsiliepimai ir klientų rekomendacijos.“
Pradėjo nuo savo namų
Lietuviškų namų taisyklių idėja pirmiausia įgyvendinta pačios autorės namuose. Liko patenkinta ir D. Žilinskienės šeima, o svečiai buvo sužavėti tokio interjero akcento. Tuomet moteris suprato, kad jau laikas. „Atsidėjau kūrybai. Taip gimė namų taisyklės, vėliau ir jaukių namų teiginiai. Kuriant naujas taisykles, man labai svarbu, kad jose nebūtų neigiamų emocijų, kad jos skatintų mus būti geresnius, atidesnius vienus kitiems. „Odi Odi“ lipdukai skirti šeimoms, todėl norisi, kad jų namuose būtų daug laimės, nuoširdumo ir tikėjimo vieno kitu.
Įgyvendinant idėją reikėjo ne tik kūrybos – labai svarbu buvo pasirinkti ir gerus partnerius. Patikimus lipdukų gamybos partnerius jai pavyko rasti Lietuvoje. Dabar D. Žilinskienė džiaugiasi, kad kartu su partneriais gali pasiūlyti geros kokybės sienų lipdukų, įvairių pristatymo būdų.
Ji sako, kad šiam verslui reikia daug kūrybiškumo. Jo reikia ne tik kuriant naujus gaminius, bet ir ieškant būdų, kaip žmonėms apie juos papasakoti, kaip pateikti, suteikti daugiau laimės klientams ir išlaikyti savo išskirtinumą.
Kai kurie vis dar vertina skeptiškai
Iki šiol lipdukų verslo savininkė sulaukia prieštaringų savo veiklos vertinimų. Pasak jos, moterys kur kas labiau žavisi interjero lipdukais, bet tai natūralu, nes jos emocionalesnės, joms norisi sukti jaukų šeimos lizdelį. Vyrai dažnai tik pagūžčioja pečiais, nesuprasdami, kaip iš to galima daryti verslą. Tačiau D. Žilinskienė nenuleidžia rankų: „Džiaugiuosi, kad mano šeimos vyrai mane palaiko. Net jei kartais pati sudvejoju, jie padrąsina veikti toliau.“
Didžiausiu verslo sunkumu pašnekovė įvardija darbų plagijavimą. Tačiau ši bėda, ko gero, nesvetima daugumai kūrybinių verslų. Ji pripažįsta, kad neretai patys klientai pastūmėja ką nors kopijuoti. „Esu ir aš gavusi nuotraukų su prašymu padaryti lygiai tokį patį lipduką. Tokiais atvejais siūlau kurti individualų lipduką ir ieškoti kitokio sprendimo. Norisi sąžiningos konkurencijos, kuri verstų pasitempti ir judėti pirmyn, – aiškina D. Žilinskienė, ketinanti plėsti savo veiklą. – Šiuo metu jau ruošiami naujo tipo lipdukai, padėsiantys greitai, lengvai ir pigiai atnaujinti pabodusį interjerą. Jie bus pristatyti jau šį rudenį. Be to, siekiame sudaryti sąlygas lipdukų įsigyti ne tik internetu, bet ir fizinėje parduotuvėje. Todėl ieškome prekybos partnerių, kurie norėtų savo asortimentą papildyti mūsų lipdukais. Artimiausiuose planuose matome, kad dar daug ką gero galime nuveikti Lietuvoje, todėl ambicingų planų plėstis į užsienio rinkas neturime, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje tokių planų yra.“
Tenka išmokti ir padaryti pačiam
D. Žilinskienės teigimu, jos versle nuo pat pradžių ir dabar didžiausia investicija yra laikas. „Savaitgaliai ir vakarai, atostogos ir net šventės – galva nuolatos užimta „Odi Odi“ reikalais“, – prisipažįsta ji.
Verslui įkurti nuspręsta investuoti 30 eurų. Šie pinigai buvo reikalingi įsigyti domeno vardui ir prieglobos paslaugoms. Visa kita verslininkė mokosi daryti pati, o rezultatu yra patenkinta: „Daug skaityta ir ieškota būdų, kaip pradėti su minimaliu kapitalu, ir manau, kad pavyko. Viskas atsipirko su kaupu. Įgyta naujų žinių ir patirties, veikla sėkminga, o dirbti malonu.“
Pradedantiesiems savo verslą D. Žilinskienė palinkėtų tvirtai tikėti tuo, ką daro: „Jei savo projektu netikėsite patys, niekas kitas nepatikės.“
„Odi Odi“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.