...

Verslo pradžiai daug investicijų neprireikė

Verslas

2016.07.24

Autorius: Aistė Noreikaitė

Temos: , .

Verslo pradžiai daug investicijų neprireikė

Originalių drabužių butiko „Lighthauzas“ įkūrėja - Aušra Pacevičiūtė. Asmeninio albumo nuotr.

Klaipėdietės Aušros Pacevičiūtės (31) įkurtas originalių drabužių butikas „Lighthauzas“ puikiai žinomas daugeliui žmonių, vertinančių aukštos kokybės gamintojų aprangą. Pravėrus jo duris, tampa aišku, kad profesionali komanda padės nuspręsti, kas esate, ką norite atskleisti ir papasakoti savo apranga. Verslininkė dega idėjomis, aistra darbui ir užsimena apie planus steigti butikų tinklą.

Verslas atsipirko per dvejus metus

A. Pacevičiūtė atskleidžia, kad vietoj butiko turėjo būti kavinė. „Mano vyras išsinuomojo patalpas, tikėdamasis atidaryti kavinę. Jis įkūrė uždarąją akcinę bendrovę, sumokėjo nuomos užstatą, tačiau susidūrėme su patalpų paskirties keitimo problema. Kaimynai buvo prieš bet kokią kavinės idėją. Nenorėdami prarasti įnašo, surizikavome atidaryti lietuviškų prekių ženklų butiką“, – netikėtą pradžią prisimena verslininkė ir pabrėžia, kad, žengiant pirmuosius žingsnius, sunkiausia buvo susidraugauti su gamintojais. Kadangi nemažai jų turėjo blogos praktikos su butikais, sunkiai leidosi į kalbas dėl tolesnio bendradarbiavimo. „Startavome tik su apytiksliai 15 gamintojų“, – priduria pašnekovė, besidžiaugianti išsipildžiusia svajone atidaryti drabužių parduotuvę. Jai šioje srityje itin praverčia žinios, įgytos verslo vadybos magistrantūros bei drabužių siuvimo ir konstravimo mokslų metu.

 

„Šiuo metu džiaugiuosi, kad man butikas atsipirko per metus ir galiu užsidirbti atlyginimą dirbdama tai, ką mėgstu labiausiai.“

A. Pacevičiūtė.

 

Butikui atidaryti daug investicijų nereikia – įsirengti, baldams įsigyti pradžiai užtenka apie 5 tūkst. eurų. „Daugiau lėšų reikia norint butiką išlaikyti konkurencingą – socialiniams projektams, tolesnių projektų veiklai, naujoms patalpoms atidaryti. Butikas nėra verslo sritis, iš kurios gali lengvai ir greitai užsidirbti. Visai kas kita, jei įkuri butikų tinklą. Šiuo metu džiaugiuosi, kad man butikas atsipirko per metus ir galiu užsidirbti atlyginimą dirbdama tai, ką mėgstu labiausiai“, – sako „Lighthauzo“ įkūrėja.

Dvelkia uostamiesčio dvasia ir atspindi tikrąjį butiką

Vos gavusi raktus, verslininkė pradėjo galvoti pavadinimą, interjero variantus. Jai norėjosi itin jaukaus ir paprasto interjero. „Draugė pasiūlė pasirinkti stilių, kuris puikiai atitiktų mano miestą. Man ši idėja patiko, juk iš tiesų tiek daug Provanso, prabangaus stiliaus butikų Lietuvoje, o toks kaip „Lighthauzas“ vienintelis. Todėl net nedvejodama kaip simbolį pasirinkau švyturį, interjere vyrauja balta, mėlyna, juoda spalvos, daug medžio. Sunkiausia turbūt buvo pavadinimas. Kaip šiandien pamenu, kad tris savaites nuo ryto iki vakaro svarsčiau visus variantus. Jeigu ne „Švyturio“ alus, greičiausiai būtų buvęs „Švyturio“ butikas“, – šypsodamasi svarsto moteris. Pasirinktame pavadinime sujungti du žodžiai: „light“ nuo žodžio „lighthouse“ ir „hauzas“ nuo žodžio „kurhauzas“.

Anot pašnekovės, „Lighthauzas“ atspindi žodžio „butikas“ reikšmę – siekiame, kad pas mus būtų jauku, malonu ir smagu apsipirkti. Kasdien siūlydami skirtingus derinius, įkvepiame klientes apsirengti įdomiai, nebijoti derinti spalvas, audinių tekstūras, išdrįsti pasirinkti neįprastą aksesuarą. Siekiu, kad mano kolektyvas nemeluotų klientui: jei netinka spalva prie veido, modelis prie kūno formos, kam įtikinėti, kad atrodo tobulai. Vėliau klientė nebus patenkinta, o mes siekiame atvirkščiai. Norime, kad mūsų klientės jaustųsi patogiai, sudomintų aplinkinius ir savo apranga bei jos detalėmis papasakotų apie save be žodžių.

Per pirmuosius veiklos metus „Lighthauzo“ butikas keitė savo kryptis. Pagrindinė mintis buvo sukurti „šviesos namus“, kuriuose vyktų įvairūs seminarai, renginiai, kūrėjai pristatytų savo naujas kolekcijas, pabendrautų su klientais, taip gaudami grįžtamąjį ryšį apie savo gaminius. „Nuo pat veiklos pradžios vienas pagrindinių tikslų buvo mados edukacinė veikla – supažindinti su mada ir puikiai praleisti laiką kartu. Kadangi tokie seminarai butike nepasiteisino, kartu su kito butiko savininke įkūrėme viešąją įstaigą, joje sėkmingai organizuojame muges, seminarus šioje srityje, o „Lighthauzas“ šiuo metu dirba viena kryptimi – prekyba“, – veiklą apžvelgia A. Pacevičiūtė.

Sieks tapti butikų tinklu

Pasak „Lighthauzo“ įkūrėjos, sunkiausia susidoroti su žmogiškuoju faktoriumi, ypač kai tiek daug kūrėjų po vienu stogu. „Stengiamės patenkinti kiekvieno kūrėjo lūkesčius, tačiau tai gana sudėtinga, kai negauni stipraus grįžtamojo ryšio. Nuo jo priklauso rezultatas, o ar jis bus geras, šiame versle priklauso nuo abipusių santykių“, – sako verslininkė. Ji atkreipia dėmesį, kad butikų versle susiformavęs prastas kūrėjų požiūris: jeigu neparduodama, vadinasi, blogai dirbama. „Jei drabužio modelis ar aksesuaras nekokybiškas, nepatogus, per drąsus Klaipėdos rinkai – blogiausias lieka butikas. Tikrai nuoširdžiai to nesuprantu“, – dalijasi pašnekovė.

Moteris pabrėžia, kad versle svarbiausia stipri, lojali ir kūrybinga komanda. „Per metus suformavau stiprią butiko komandą, kuri padeda plėsti verslą ir įgyvendinti netikėčiausias idėjas“, – džiaugiasi A. Pacevičiūtė. „Lighthauzo“ komandoje – stilistė, vizažistė, fotografės, plaukų stilistė, viešųjų ryšių specialistė, tinklaraštininkė. Gausus profesionalų būrys padeda butikui plėstis. Jau dabar „Lighthauzas“ įsikūręs Klaipėdoje ir Nidoje, o, verslininkės teigimu, jau yra planų per kelerius metus išsiplėsti į kitus miestus ir netgi šalis. „Pasigaminome skrajutes su butiko informacija anglų kalba. Kadangi vasarą atplaukia daug kruizinių laivų ir jų keleiviai teiravosi, kaip galima įsigyti lietuviškų gaminių grįžus namo, šiemet mes jiems pristatėme galimybę apsipirkti internetu. Taip padidinome pardavimus tų prekių, kurios Klaipėdoje mažiau perkamos dėl gana aukštos kainos. Netgi dirbame su keliais lietuvių kūrėjais, kurių gaminių butike neturime, tačiau interneto svetainėje jais prekiaujame. Taip padidiname pardavimus ir stipriai neapkrauname butiko“, – gudrybes vardija verslininkė.

Penkmečio plane butiko įkūrėja tikina numačiusi sujungti kelis stipriausius prekių ženklus ir kurti bendrą projektą, populiarinti prekių ženklą užsienyje, važiuoti į parodas. „Vienas pagrindinių tikslų – tapti butikų tinklu, tarptautiniu prekių ženklu ir įsigijus franšizę paplisti po Europą“, – teigia A. Pacevičiūtė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.