...

Trys verslo etapai: iš tavęs juokiasi, susidomi, o paskui prašo išmokyti

Verslas

2013.03.05

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: .

Trys verslo etapai: iš tavęs juokiasi, susidomi, o paskui prašo išmokyti

Povilas Kytra Asmeninio albumo nuotr.

2009-aisiais, kai Lietuvą, kaip ir didžiąją pasaulio dalį, baugino ekonomikos amerikietiškieji kalneliai, keli vilniečiai sugalvojo planą, kaip pradėti verslą internete. Jie nutarė nespėlioti, kas gali būti įdomu žmonėms, o tiesiog kruopščiai išnagrinėjo vyraujančias tendencijas. Tuomet plačiai naudojamas produktas „Google Trends“ parodė, kad vienas populiariausių paieškos raktinių žodžių junginių – „tv programa“. Tai ir padiktavo tolesnių įvykių kryptį bei interneto svetainės tv.lt ir šiuo metu antros pagal populiarumą lietuviškos programėlės išmaniesiems telefonams „Kišeninis TV gidas“ sukūrimą.

Vienas šio projekto iniciatorių ir vykdytojų – Povilas Kytra. Šiuo metu jis atsidavęs savo pagrindiniam darbui ir šeimai, tačiau buvo laikas, kai su kolegomis savo idėjai įgyvendinti skirdavo laisvalaikį darbo dienomis ir savaitgaliais. Visgi pašnekovas tvirtina, kad jie plėtodami savo idėją niekada nesiekė praturtėti.

„Mes norėjome išbandyti save ir įsitikinti, kad sugebame sukurti kokybišką interneto projektą nuo nulio beveik be jokio kapitalo“, – kalbėjo Povilas.

Anot jo, viskas prasidėjo nuo įžvalgos, kad Lietuvoje beveik nėra konkurencijos išsamią lietuviškų televizijos kanalų programą pateikiančių interneto svetainių srityje. Nors „Google Trends“ rodė, kad tai žmonėms itin aktualus dalykas. Ypač sekmadienio vakarais, kai grįžtama namo ir bandoma atsipalaiduoti priešais televizorių.

„Bukai konkuruoti ir tiesiog perimti dalį kitų pritraukiamų lankytojų nenorėjome. Kūrėme unikalią rinkoje, papildomą vertę vartotojui kuriančią paslaugą. Pamanėme, kad žmonės apsidžiaugtų, jei galėtų pažymėti planuojamas žiūrėti laidas (kaip tai daro popieriniame TV gide) ir taip susidarytų asmeninę TV programą. Be to, daug dėmesio skyrėme papildomos informacijos, tokios kaip filmų aprašymai, vaizdo anonsai ir kritikų vertinimai, įkėlimui į pateikiamą televizijų programų tinklelį“, – pasakojo pašnekovas.

Povilo teigimu, tam, kad sumanytas projektas pradėtų veikti, prireikė kelerių metų. Jis užtruko iš dalies todėl, kad buvo įgyvendinamas laisvu nuo darbo metu. Ir nors buvo sudarytas aiškus veiksmų planas, viskas vyko gana lėtai.

„Daug laiko pareikalavo svarstymai apie projekto veiklos principus bei kitas smulkmenas. Dabar suprantu, kad reikia neužsižaisti ir nuspręsti, kiek laiko bus svarstomas tam tikras klausimas. Kartais tiesiog reikia daryti. Jei nepavyks, tai įgyvendinant įgyta patirtis bent padės vėliau priimti geresnius sprendimus“, – patirtimi dalijosi P. Kytra.

Pasak jo, 6 metai, praleisti studijuojant ekonomiką Vilniaus universitete, nenuėjo veltui. Nors tai nedavė formulės, kuri leistų iškart sulaukti finansinės sėkmės, suteikė naudingų žinių ir gebėjimą žvelgti į viską plačiau.

Povilas su komanda televizijos programų tinklalapio kūrime sėkmingai pritaikė Pareto dėsnį, kuris teigia, kad 20 proc. pastangų atneša 80 proc. rezultato. Būtent todėl buvo nutarta žmonėms pateikti tik pagrindinių, žiūrimiausių televizijų programas, tačiau daryti tai daug išsamiau nei kiti portalai ir neliesti mažą populiarumą turinčių kanalų, nes jų generuojamai informacijai administruoti reikia labai daug laiko, o naudos gaunama mažai.

Taigi po ilgai trukusių darbų interneto padangėje atsirado nauja svetainė. Tiesa, jos lankomumas buvo dar ne itin didelis, vos 200 unikalių vizitų per dieną. O ir tie daugiausia buvo ne iš ten, iš kur tikėtasi. Tad netrukus Povilas su komanda nutarė modernizuoti savo projektą. Jie pakeitė svetainės dizainą, įsigijo naują, geresnį interneto adresą (tv.lt) ir startavo iš naujo.

„Natūrali projekto tąsa ir kitas mūsų žingsnis, pamanėme, turi būti ėjimas į išmaniesiems telefonams skirtų programėlių rinką. Tuomet jau nemažai žmonių turėjo modernius mobiliuosius, tačiau lietuviškų programėlių beveik nebuvo. Tai buvo gera galimybė. Be to, tą patį suprato ir „Omnitel“. Jie pradėjo organizuoti renginį „App Camp“, kurio metu skirtingų sričių specialistai kūrė programėles išmaniesiems telefonams. Jame dalyvauti panorome ir mes“, – prisiminė P. Kytra.

Anot jo, pasiregimas dalyvauti „App Camp“ truko vieną vakarą. Per jį buvo parengtas trumpas idėjos ir vizijos pristatymas. To pakako, kad tv.lt kūrėjai patektų tarp 60 programėlių kūrėjų komandų, kurios varžėsi dėl nugalėtojo titulo.

„Kai papasakojome apie savo sumanymą, pirma daugelio reakcija buvo ne itin maloni. Jie atvirai reiškė skepticizmą. Sakė, kad su tokia idėja – TV programos išmaniajame telefone – niekur nenueisime, nes tai visiškai neorginalu ir apskritai programuotojai televizoriaus nežiūri. Tačiau jau kitą dieną, kai visi parodė, kas ką turi, ko siekia ir ką sugeba, pajutome aplinkinių susidomėjimą“, – pasakojo Povilas.

Nors jis su bičiuliais ir kolegomis netapo „App Camp“ nugalėtojais, užimta antroji vieta savo turinio kategorijoje jiems prilygsta laimėjimui. Labiausiai tv.lt komandą džiugino aplinkinių palaikymas ir tikėjimas idėja. Tai paneigė iš pradžių užplūdusį skepticizmą.

„Tai įrodymas, kad tam tikru metu privalai pakovoti už savo idėją, apginti ją“, – tvirtino pašnekovas.

Projektas per kurį laiką įgavo pagreitį. Programėlę išmaniesiems telefonams parsisiuntė dešimtys tūkstančių vartotojų. Po kiek laiko ji pradėta diegti į telefonus dar gamykloje. Tuomet prasidėjo kvietimai pristatyti savo sėkmės istoriją.

Povilo pradėtas projektas dabar jau perėjo į kitas rankas. Juo susidomėjo investuotojai iš užsienio – žiniasklaidos koncernas „Schibsted“, kuriam priklauso ir vienas populiariausių naujienų portalų 15min.lt. Būtent jo sudedamąja dalimi tapo projektas tv.lt.

Na, o paprašytas patarti norintiems imtis panašaus projekto, pašnekovas sakė: „Rinkdamiesi, ką norite daryti, pirmiausia susiraskite objektyvių kriterijų, kurie leistų nustatyti, ar projektas turi potencialą tapti sėkmingas. Be to, reikia vengti abstrakčių planų. Pavyzdžiui, mintis „noriu sukurti antrą „Facebook“ iš esmės yra gera, tačiau reikia turėti gerų minčių ir žinoti, kaip tai įgyvendinti. Juk be žmonių dėmesio tai bus niekam nereikalingas, vienas iš daugelio sprendimų.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.