Tik tak, tik tak… Verslas, kuriame svarbiausia laikas
2013.10.21
Temos: Verslo pradžia.
„Kavinė, bet ir ne kavinė“, – taip savo verslą apibūdina klaipėdietis Janis Žakaitis (27 m.). Šių metų kovo mėnesį vaikinas Klaipėdos centre atidarė kavinę „Pointas“. Nors kavos čia tikrai yra, mokama ne už ją, o už laiką.
Eksperimentinis verslas
Idėja įkurti kavinę, kurioje svarbiausia praleistas laikas, Janiui kilo keliaujant užsienyje. Rusijoje radęs tokio pobūdžio įstaigą, vaikinas nusprendė atlikti paieškos analizę Lietuvoje. Neradęs analogiškų kavinių, jis suprato, kad laikas tokią atidaryti ir tėvynėje. J. Žakaitis verslą įkūrė kartu su partneriu, tačiau šis norėjo likti nežinomas.
„Kurdamas verslą ar bandydamas įlįsti į naują nišą nesulauksi patarimų iš šeimos narių ar žmonių, jau tuo užsiimančių. Turint bendramintį yra lengviau. Mudu papildome vienas kitą, todėl galime pasiekti geresnį rezultatą“, – apie sprendimą imtis verslo su partneriu pasakojo Janis.
Vaikinai verslą įkūrė per tris mėnesius. Anot Janio, sunkiausia buvo rasti vietą, kur atidaryti kavinę. Nekilnojamojo turto rinka siūlo trijų tipų patalpas: parduotuvėms, biurams ir kavinėms, barams.
„O mums reikėjo tokių patalpų, kuriose būtų galima įkurti kavinę, kuri iš esmės nėra kavinė“, – problemą įvardijo J. Žakaitis.
Kiek reikėjo investicijų, verslininkas neatskleidė, bet užtikrino, kad kavinė įkurta iš jo ir partnerio lėšų: „Klaipėdoje atidaryti kavinę kainuoja maždaug 80 tūkst. litų. Mūsų investicijos buvo žymiai mažesnės. Nereikėjo pirkti brangios įrangos, išskyrus kavos aparatą.“
Nors pradėti tokį verslą pigiau, pelnas, anot vaikino, taip pat yra mažesnis. J. Žakaitis dėl to nesikremta, nes teigia, kad ne pinigai svarbiausia. „Šis verslas yra eksperimentas. Nežinome, ar jis pasiteisins. Bet kuriuo atveju tai didžiulė patirtis, nuotykis, todėl nieko neprarasime“, – apie savo verslą pasakojo J. Žakaitis.
Mokama už kiekvieną minutę
Į kavinę „Pointas“, anot jos savininko, galima ateiti kaip į namus ir sutikti įdomių žmonių. „Žodis „pointas“ simbolizuoja susitikimo vietą, o logotipas – smėlio laikrodis – laiką“, – pavadinimo reikšmę aiškino Janis.
Kavinė išsiskiria koncepcija. Čia mokama ne už kavą ar desertus, o už laiką. Savininko žodžiais, atėjęs klientas pasako savo vardą, jis užrašomas ant lentos ir šalia nurodomas atėjimo laikas. Vienos minutės kaina pirmą pusvalandį sieka 0,20 Lt, vėliau – 0,10 Lt. Taigi už valandą klientas sumoka 9 Lt. Nemokamos minutės prasideda po penkių valandų. Tokių, kurie praleistų daugiau kaip penkias valandas, dar nebuvo. Ilgiausiai išbūta 4,5 valandos. Tiesa, nemokamų minučių galima gauti atlikus tam tikras užduotis. Jų numatytos trys: atnešti Ch.Norriso nuotrauką, gerą ir naudingą knygą arba gėlę vazone. Kol kas sulaukta dviejų pastarųjų daiktų. Už juos klientai gavo maždaug valandą nemokamo laiko.
Lankytojai kavinėje gali mėgautis kava, sausainiais, nutela bei skrebučiais. Siūlomi specialūs dienos desertai – pyragai, vafliai. Taip pat galima atsinešti savo maisto ir jį pasišildyti.
Janio teigimu, pagrindinė auditorija – jaunimas. „Čia kiekvienas organizuoja savo laiką taip, kaip nori“, – teigė kavinės savininkas. Vieni bendrauja, skaito knygas, kiti naršo internete. Atsižvelgiant į klientų poreikius įrengtas darbo stalas. Taip suteikiama galimybė rašyti ir atsispausdinti referatus ar kitus darbus.
Tam, kad būtų pritraukta daugiau klientų, organizuojami įvairūs renginiai. Vyksta stalo žaidimų vakarai, renginiai šeimoms, taip pat susitikimai su žinomais žmonėmis. „Mums svarbu, kad klientai grįžtų, todėl rengiame nevienkartinius renginius“, – akcentavo J. Žakaitis.
„Pointe“ organizuojami ir privatūs vakarai – gimtadieniai ar kitos šventės. Tokiu atveju mokama ne už minutes, o už patalpas. Janio teigimu, kaina už valandą siekia apie 100 Lt. Be to, kavinėje suteikiama galimybė nemokamai rengti parodas.
„Mes atvirai žiūrime į žmones, kurie užsiima menu“, – aiškino verslininkas. Žinoma, eksponuojami kūriniai, pasak Janio, turi būti ne šiaip sau sukurti. Iki šiol surengta ir viena fotografijos paroda.
„Mes nuolat stengiamės keistis ir pasiūlyti klientams naujovių“, – sakė J. Žakaitis. Paliekami atsiliepimai ant lentos rodo, kad klientai yra patenkinti kavinės pasiūla.
Anot J. Žakaičio, norint ką nors pasiekti reikia daug dirbti ir tikėti savimi. Todėl pradedantiesiems verslininkams to ir palinkėjo – tikėti savo idėja bei jėgomis.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.