...

Tiesiai šviesiai: straipsnis apie prezervatyvus

Verslas

2013.08.21

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Tiesiai šviesiai: straipsnis apie prezervatyvus

Andrius Tamašauskas Asmeninio albumo nuotr.

Prezervatyvus parduotuvėje pirkti visada nejauku. Ir pirmą kartą, ir šimtas pirmąjį. Atrodo, nė vienas mūsų iš Šventosios Dvasios neprasidėjome – visi esame sekso pasekmės, tad kas gi čia tokio? Bet vis tiek nepatogu. Perkant prezervatyvus būtina nusipirkti dar ką nors. Pavyzdžiui, batoną, margarino ir kramtomosios gumos. O patį prezervatyvų pakelį ant prekystalio reikia numesti lyg tarp kitko: „Ak, taip, dar jie…“ Žinoma, reikia tikėtis, kad jūsų ir pardavėjos žvilgsniai nesusitiks, o eilėje, be jūsų, daugiau nieko nebus (jeigu visgi bus, prezervatyvus patartina slėpti po batonu). Sutikite – keistas ir kvailokas šis ritualas (man, žinoma, apie jį pasakojo draugai, nes pats esu dorovingas ir skaistybę saugau iki vestuvių nakties!). Kokia alternatyva? „Sargiai.lt“ įkūrėjas Andrius Tamašauskas nusprendė ją suteikti ir įkūrė internetinę prezervatyvų parduotuvę, kurioje drovumo ritualai netenka prasmės.

Į idėją reagavo su šypsena

Andrius sako, kad mintis įkurti verslą atsirado susidūrus su tokio tipo paslaugomis ir pagalvojus, jog jas teikti galima daug geriau.

„Studijų laikais ir pats pirkdavau prezervatyvus. Tik aš juos siųsdavausi iš užsienio, nes čia jie būdavo brangūs. Siunčiau iš JAV, Anglijos. Tada pabandžiau parsisiųsti iš Lietuvos, nes buvo viena tokia parduotuvė. Pamačiau, kad tikrai galiu geriau. Prezervatyvai yra tokia sritis, kur reikia patikimumo. Nepirksi bet ko iš bet kur. Ta vienintelė elektroninės parduotuvė patikimumo jausmo man nesukėlė“, – sakė jis.

Taip prieš kiek daugiau nei pusantrų metų atsirado internetinė parduotuvė „Sargiai.lt“. Žinoma, tokia verslo idėja abejingų negalėjo palikti…

„Reakcija buvo. Žmonės gal labiau reaguodavo su šypsena. Atmetimo tikrai nejaučiau. Draugams dar geriau, kad galiu pigiai parūpinti prezervatyvų. Kitiems, ypač vyresnės kartos atstovams, buvo gana sunku suvokti, kaip rišasi elektroninė prekyba ir prezervatyvai“, – pasakojo Andrius.

Jaunasis verslininkas tada atsidūrė laiku ir vietoje. Pirmųjų klientų jam net nereikėjo ieškoti, o ilgainiui verslas įsisuko. Žinoma, dabar jau reikia būti pasirengusiems ir gerokai padidėjusiai konkurencijai.

„Kai susikoncentruoji į vieną tikslą, visas pasaulis tarsi padeda. Mes sukūrėme sistemą ir paleidome tik bandomąją versiją, apie ją dar net nepranešę, o po kelių valandų jau turėjome šimto litų vertės užsakymą. Daug investuojame į tai, kad klientai liktų patenkinti ir mus rekomenduotų savo draugams. Tada įšokome į važiuojantį traukinį. Dabar rinka jau perpildyta ir stengiamės kovoti dėl kiekvieno kliento. Konkurencijos gerokai daugiau nei pačioje pradžioje. Pasirinkimas irgi didesnis.

Kai sugalvojau pradėti verslą, buvo viena ar dvi elektroninės parduotuvės. Dabar yra penkios ar šešios rimtos ir gal dešimt laikinų, kaip aš vadinu, krintančių žvaigždžių, kurios neapskaičiuoja, kiek reikia skirti laiko ir pastangų“, – teigė pašnekovas.

Svarbiausia – kokybė

Andrius sako, kad bene svarbiausias dalykas yra kokybė. Kitaip ir būti negali. Todėl dirbama tik su kokybiškais gamintojais, o visus prezervatyvus stengiamasi patikrinti.

Jau po pokalbio jis ištraukia iš stalčiaus didžiulį maišą atplėštų prezervatyvų: juodų, šviečiančių, kvepiančių… „Čia yra pats pagrindinis dalykas. Aš esu toks žmogus, kad ką nors darau arba kokybiškai, arba išvis nedarau. Mes galvojame apie klientus, ko jie norėtų. Stengiamės tai ir pasiūlyti. Prekės turi būti šimtu procentų kokybiškos. Pasitaikė atvejų, kai būdavo pardavinėjami neoriginalūs prezervatyvai. Tai tiesiausias kelias į bankrotą. O mes žvelgiame į ilgalaikę perspektyvą. Patys išpakuojame visus prezervatyvus, pasižiūrime, kokie jie. Patrynęs pirštais galiu pasakyti, kelių milimetrų storio yra kiekvienas prezervatyvas.

Kai kurių prekių ženklų nepardavinėjame vien dėl to, kad jie nekokybiški. Kokybė ne vien plyšimais matuojama. Prezervatyvai apskritai nelabai plyšta. Kokybė pasireiškia tuo, kad jie būna ploni, minkšti, kuo mažiau juntami“, – kalbėjo pašnekovas.

Dar vienas „Sargiai.lt“
 pranašumas – gerokai mažesnės kainos. Parduotuvėje „Durex“ pakelis (trijų vienetų) kainuoja apie aštuonis litus, o čia pardavinėjami pavieniai prezervatyvai ir jų kaina neviršija pusantro lito už vienetą.

„Daugelis nustemba, kad prezervatyvų galima įsigyti internetu. Prezervatyvus paprastai įsivaizduojame dėžutėje. Mes pardavinėjame vienetais. Gali įsigyti šimtą ir metus nesirūpinti, nes jie galioja penkerius metus. Daug kas nustemba sužinoję, kad yra kolos ar kramtomosios gumos skonio arba šviečiančių prezervatyvų. Anksčiau tai buvo prabanga, siūloma tik sekso prekių parduotuvėse, į kurias ne kiekvienas nori eiti. Mes su savo mažomis kainomis padarome tai prieinama kiekvienam“, – sakė įmonės vadovas.

Seksas Lietuvoje egzistuoja!

Andrius sako, kad pirkimo internetu sistema išvaduoja nuo nepatogumo parduotuvėse ar vaistinėse. „Sargiai.lt“ garantuoja anonimiškumą, kuris kukliems lietuviams itin svarbus.

„Sovietų Sąjungoje sekso juk nebuvo. Iš tėvų perėmėme panašų požiūrį. Pas mus nepriimta kalbėti apie tokius dalykus. Keli mano draugai, kilę iš miestelių, kaimų, pasakojo, kad nuėjus į parduotuvę ir nusipirkus prezervatyvų apie tai sužino visi. Tai problema. Elektroninė prekyba jiems yra išsigelbėjimas. Pirkimas internetu suteikia diskretiškumo. Tu gauni siuntinį į paštą ir jį pasiimi. Neįmanoma sužinoti, kas viduje“, – pasakojo verslininkas.

Lietuviai perka visokius prezervatyvus ir pamažu atsikrato drovumo.

„Dar dabar prisimenu atvejį, kai pačioje veiklos pradžioje žmogus atėjo su tamsintais akiniais, gobtuvu ant galvos… Tada net pats nejaukiai pasijutau. Lyg nusikaltimą darydamas. Dirbame daugiau nei pusantrų metų ir tokių atvejų jau nebūna. Viskas vyksta paprastai. Čia juk eilinė prekė. Mes stengiamės į viską žvelgti kuo diskretiškiau ir, manau, klientai tai pastebi“, – sakė Andrius.

Verslininkas prisiminė, kad prieš pradėdamas verslą turėjo gerai mokamą darbą, tad jį palikti buvo nedrąsu. Vis dėlto jis iki šiol nė karto nepažvelgė atgal. Savarankiškas darbas daug ko išmokė ir pakeitė požiūrį į daugelį dalykų.

„Grįžti niekada nesinorėjo. Žiūriu į viską kaip į augimo procesą. Pradžioje buvo sunku, tačiau vėliau supratau, kad tai tik psichologinis barjeras, kuris atsiranda – kaip aš sakau – išeinant į atvirąjį kosmosą. Darbo efektyvumas stipriai padidėjo, kai supratau, kad pinigai baigiasi. Iš pradžių dirbi taip, lyg gautum pinigus už laiką, o paskui persilauži ir pradedi dirbti tikrai efektyviai. Atsirado orientacija į rezultatą ir klientus“, – teigė „Sargiai.lt“ vadovas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.