T. Adamovič: man automobiliai – ir hobis, ir darbas
2013.12.05
Temos: Verslo pradžia.
Ne kiekvienas vairuotojas yra patyręs eismo įvykį, bet, tikėtina, kad didžioji dalis automobilį vairuojančių žmonių bent kartą susidūrė su jo gedimais. Sutikite, ieškoti tinkamų detalių nėra lengva. Juk automobilių detalių parduotuvės neretai įsikūrusios miesto pakraštyje, o ir tikimybė, kad nuvykę iškart rasite, ko ieškote, nėra šimtaprocentė. Vilnietis Tomas Adamovič (22 m.) siūlo išeitį – internetinę automobilių detalių parduotuvę dalauta.lt, padėsiančią sutaupyti ir laiko, ir pinigų.
Pasirinkimą padiktavo pomėgiai
Mykolo Romerio universiteto (MRU) Ekonomikos fakultete verslo sistemų kūrimą ir valdymą studijuojantis T. Adamovič tvirtina: „Studijų šaką rinkausi ne siekdamas įgyti išsilavinimą, kad baigęs mokslus galėčiau užsiimti tam tikra veikla. Priešingai, tiksliai žinojau, kas domina, taigi rinkausi mano tikslams tinkamą ir naudingą studijų programą.“
Nuo mažens automobiliais besidomintis T. Adamovič puikiai prisimena, kaip nekantriai laukė savo aštuonioliktojo gimtadienio, dienos, kai išlaikęs vairavimo egzaminą į rankas paims išsvajotą vairuotojo pažymėjimą.
„Tiesa, tą pačią dieną pažymėjimo negavau, teko palaukti dar keturias. Tais metais mano gimtadienis sutapo su išeiginėmis dienomis“, – šypsosi jaunuolis.
T. Adamovič neteko ragauti samdomo darbuotojo duonos. „Visada norėjau būti laisvas ir nepriklausomas. Norėjau turėti savo verslą ir, nors mano tėvai nėra verslūs, mačiau tetos, turinčios verslą, pavyzdį, – pasakoja jaunas verslininkas. – Plėtoti verslą man patinka, nes viskas priklauso nuo tavęs: kiek įdėsi, tiek gausi.“
„Nors iš pradžių nebuvau tikras, kokios veiklos imtis, augant susidomėjimui ir didėjant žinių bagažui nusprendžiau pabandyti prekiauti automobilių detalėmis“, – pasakoja T. Adamovič.
„Gera užsiimti veikla, kuri patinka. Vienu šūviu nušoviau du zuikius. Internetinė parduotuvė dalauta.lt – ir mano hobis, ir darbas“, – džiaugiasi verslininkas.
Operatyvus aptarnavimas
Paklaustas apie investicijas, kurių reikėjo kuriant verslą, T. Adamovič užtikrina, kad jos nebuvo didelės.
„Iš pradžių dirbau pagal individualiosios veiklos pažymą, – pasakoja internetinės parduotuvės savininkas. – O dabar reikia gerokai didesnių investicijų reklamai, transportui, sandėliavimui.“
„Mano veiklos schema paprasta. Gavęs užklausą iš kliento, surandu jam reikalingą detalę ir pristatau klientui į namus (pristatoma į visus Lietuvos miestus ir miestelius). Paklausios detalės laikomos mano sandėlyje, kitos – tiekėjų sandėliuose Lietuvoje ar Lenkijoje – tokias detales pristatau per dieną. Žinoma, būna situacijų, kai reikia retos detalės, taigi ją tenka užsakyti iš gamintojo, todėl per dieną ją pristatyti būtų neįmanoma fiziškai“, – paaiškina T. Adamovič.
Ištikimas hondų gerbėjas tvirtina, kad dabar Lietuvoje populiariausi vokiški automobiliai „Volkswagen Passat“, taigi ir detalių dažniausiai ieškoma šios markės transporto priemonėms.
Didžiausias iššūkis – klientų paieškos
Verslininkas pabrėžia, kad automobilių detalių pardavimas – labai konkurencinga sritis. „Čia svarbiausia – kaina. Dažnai žmonės nesidomi detalės kokybe, gamintoju. Būna, rodai klientui galimus variantus, o jis sako: „Yra kitas gamintojas, kuris šią detalę parduoda pigiau.“ Tokiems pirkėjams nerūpi, kad detalė jau naudota porą mėnesių“, – prekybos niuansus atskleidžia T. Adamovič.
„Sunkiausia rasti klientų. Kai gauni užklausą ir įvykdai užsakymą, atrodo, viskas paprasta, tačiau kokiais būdais patraukti klientus? Kaip pasiekti, kad užklausą atsiųstų tau? – klausimus kelia verslininkas. – Ieškau įvairiais būdais. Stengiuosi nemažai investuoti į reklamą (skrajutės, lipdukai ant automobilių, reklama socialiniuose tinkluose.“
„Jei turi svajonę, tau nesutrukdys jokios kliūtys. Svarbiausia – vizija. Kiekvienam žmogui duotos tos pačios galimybės, skiriasi tik jų išnaudojimo ribos“, – sako T. Adamovič.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.