...

Sužavėta kelionės po Šampanės regioną, įsiliejo į laisvą vardinių gėrimų nišą

Verslas

2016.08.10

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: , .

Sužavėta kelionės po Šampanės regioną, įsiliejo į laisvą vardinių gėrimų nišą

Specializuotos šampano parduotuvės „Šampanė“ įkūrėja - Gabrielė Kotovienė. Viliaus Beniušio nuotr.

Po kelionės Prancūzijoje vilnietė Gabrielė Kotovienė (30), reklamos vadybos studijų absolventė, daugiau nebesuko galvos, kuo turėtų užsiimti gyvenime. Idėja atkeliavo kartu su ja iš Šampanės regiono. Nuoširdžiai pakerėta šio krašto grožio, pažinties su čia gaminamo gėrimo – šampano tradicijomis ir kultūra, grįžusi ir atidžiau apsižvalgiusi gimtinėje, ji patikėjo kad vietos nišinių gėrimų rinkoje tikrai ras. Prieš metus sostinėje ji įkūrė bendrovę „Šampanė“ ir atidarė specializuotą šampano parduotuvę „Šampanė“.

Pirma darbai, paskui kalbos

Savo verslo idėją G. Kotovienė kurį laiką saugojo paslaptyje ir su niekuo nesidalijo, nes yra iš tų žmonių, kuriems labiau patinka, kai už ją kalba darbai. Ji išskirtinai dėkinga savo vyrui, kurio palaikymą juto nuo pat pirmos akimirkos: „Netgi kai pristigdavau motyvacijos, jis būdavo šalia ir padėdavo kiekviename žingsnyje. Draugai ir artimieji sužinojo mano verslo idėją tik darbams įpusėjus, kai nebuvo kur trauktis“, – pasakoja jauno verslo pradininkė.

Darbo praktika – kaip daugelio

Aktyvi ir komunikabili moteris, dar besimokydama Lentvario Motiejaus Šimelionio gimnazijoje (Trakų r.), mėgo užklasinę veiklą ir nesėdėti vienoje vietoje. Baigusi mokslus, įstojo studijuoti net į dvi mokyklas: Vilniaus kolegijoje pasirinko reklamos vadybą, o Vilniaus edukologijos universitete studijavo edukologiją. Tiesa, po trejų studijų metų pastarajame pasiėmė akademines atostogas, po kurių taip ir nebesugrįžo, apsisprendė baigti reklamos studijas. Kaip ir daugumos jaunų žmonių, pirmasis pašnekovės darbas buvo aptarnavimo srityje – dirbo pardavėja.

Svetur rado tai, kuo norėjo pasidalyti

 

„Susižavėjau šios vietovės kultūra, tradicijomis, šampano gamyba, todėl dalį Šampanės nusprendžiau parvežti į Lietuvą.“

G. Kotovienė.

 

Verslo idėja gimė per atostogas, keliaujant po Šampanės regioną. „Susižavėjau šios vietovės kultūra, tradicijomis, šampano gamyba, todėl dalį Šampanės nusprendžiau parvežti į Lietuvą. Tik grįžusi iš pirmosios kelionės, jau planavau antrą išvyką. Akimirkomis save pagaudavau beieškančią informacijos apie išskirtinį šampaną ir prancūzišką kultūrą. Jau kurį laiką buvau nusižiūrėjusi XVII a. autentiškas patalpas Vilniaus senamiesčio širdyje, kurios man priminė pačią Šampanę. Išanalizavusi Lietuvos rinką pamačiau, kad čia dar yra neištirta niša ir man būtina įgyvendinti savo idėją. Nors Šampanė gyvuoja dar tik vienus metus, tačiau, manau, padėjome tvirtus pagrindus skleidžiant nišinio šampano kultūrą“, – savo istoriją pasakoja UAB „Šampanė“ įkūrėja.

Įmonės pavadinimą žinojo jau po pirmosios kelionės

G. Kotovienė pabrėžia, kad ją asmeniškai šis verslas žavi, nes tenka dažnai keliauti, tiesiogiai bendrauti su vyndariais, nuolatos ieškoti naujienų ir domėtis inovacijomis. Grįždama iš pirmosios kelionės, ji sako jau buvusi užtikrinta, koks turėtų būti įmonės pavadinimas: „Kadangi šis gėrimas gaminamas tik Šampanės regione, o mes esame specializuota šampano parduotuvė, taigi kitoks pavadinimas ir negalėjo būti. Tik „Šampanė“.“ Savo įkurtos įmonės tikslu ji vadina supažindinti žmones su šampano kultūra, atskleisti gaminimo paslaptis ir parodyti, „kad šampanu galima mėgautis tikrai dažniau negu tik per gimtadienį ar Naujuosius metus, nes tai puikus maisto palydovas.“

Patirties stygių atsveria didelis noras

Šampano kultūros skleidėja savo versle remiasi tais pačiais principais kaip ir jos įmonės atstovaujami gamintojai. „Mūsų vyndariai visiškai dalyvauja savo šampano gamybos procese: nuo vynmedžių sodinimo, vynuogių nurinkimo iki galutinės prekės apipavidalinimo. Išskirtinai prižiūri savo vynuogynus, todėl jų šampanas išsiskiria aukšta kokybe. Tą patį savo versle taikome ir mes. Esame kruopščiai atsirinkę vyndarius, visą šampaną atsivežame patys. Tiesiogiai bendradarbiaujame su vyndariais, pas kiekvieną esame lankęsi svečiuose ir didžiąją informacijos dalį gauname vieni pirmųjų. Vienas svarbiausių kriterijų, pagal kurį renkamės šampaną, yra ne tik gėrimo kokybė, bet ir istorija, kurią stengiamės perteikti savo svečiams, nes šis aspektas svarbus ir vyndariams“, – pabrėžia G. Kotovienė ir prisipažįsta, kad, nors kartais pačiai pritrūkdavo patirties ir žinių kuriant tokio pobūdžio verslą, begalinis noras nugalėjo.

Atsipirks, kai rinka pripažins

Pašnekovės teigimu, investicijos šiam verslui pradėti buvo tikrai nemažos: tai buvo asmeninės santaupos, pradinis įnašas siekė iki 100 tūkst. eurų. Ji, kaip ir visi kiti pradedantieji verslą, sako besitikinti grąžos, tačiau taip pat supranta, kad, per kiek laiko įdėtos lėšos atsipirks, priklausys tik nuo jos pačios, verslui skirto laiko ir pastangų, kol pavyks įrodyti, kad nišinis šampanas vertas Lietuvos rinkos pripažinimo.

G. Kotovienė džiaugiasi ir turimais konkurentais, mat jie neleidžia užmigti ant laurų ir skatina nuolatos tobulėti. Jos įmonė šiuo metu atstovauja 22 skirtingiems šampano gamintojams ir turi daugiau kaip 120 išskirtinių rūšių šampano, taip pat kolekcinių (1969 m., 1976 m.) ir tokių, kurių pagamintas ypač mažas kiekis, iš septynių vynuogių ir pan. Jaukioje, autentiškoje patalpoje rengiamos edukacinės degustacijos su kvalifikuotomis ekspertėmis. Be to, gastronomijos mėgėjai gali džiaugtis, nes „Šampanė“ neseniai pradėjo bendradarbiauti su keletu restoranų.

Visiems, kas nori pradėti nuosavą verslą, pašnekovė pataria tikėti savo idėja ir ryžtingai siekti tikslo. Ir, be abejonės, G. Kotovienės linkėjimas negali skambėti kitaip: „Atminkite – kas nerizikuoja, tas negeria šampano!“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.