...

Sukūrė verslą, padedantį parduoti kitus verslus

Verslas

2018.09.26

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , , .

Sukūrė verslą, padedantį parduoti kitus verslus

Sukūrė verslą, padedantį parduoti kitus verslus. Pexels.com nuotr.

Martynas Sirvydas, daugiau nei dešimtmetį užsiimdamas verslo konsultavimu, suprato, kad opiausios problemos dažnai slypi tada, kai verslas susiduria su pardavimo poreikiu. Sunkiu etapu reikalingas pagalbininkas, kuris išmanytų visus verslo pardavimo procesus, todėl pašnekovas nutarė įkurti įmonę „BizBon“, padedančią šiuos procesus suvaldyti.

Subtilūs procesai

Didžiausią įmonės „BizBon“ veiklos dalį sudaro darbas su parduodamais verslais. Pašnekovas pasakoja, kad verslininkas, pasiryžęs parduoti savo verslą, turi visiškai pasitikėti komanda, kuri padės jam tai padaryti, mat teks atskleisti svarbią ir net konfidencialią informaciją.

„Parduodant verslą labai svarbu žiūrėti, koks verslo pirkėjas kreipiasi.“
M. Sirvydas.

 

„Sunkiausia šioje srityje galbūt ir yra tai, kad verslininkui, parduodančiam verslą, sudėtinga atskleisti konfidencialią įmonės informaciją. Tokie duomenys kaip detalios finansinės ataskaitos, informacija apie darbuotojus, o ką jau kalbėti apie sutartis su klientais – verslo pardavimui tai būtina informacija. Tam, kad verslininkas šia informacija pasidalytų, reikalingas tarpusavio pasitikėjimas“, – vieną didžiausių įmonės sunkumų įvardija pašnekovas.

Be to, jis pabrėžia, kad parduodant verslą teks susidurti su daugybe tiesiog besidominčių, smalsių verslininkų ar konkurentų, kurie iš tiesų net nėra pasiruošę pirkti. „BizBon“ tikslas – atsakingai filtruoti realius interesantus nuo smalsių stebėtojų.

„Parduodant verslą labai svarbu žiūrėti, koks verslo pirkėjas kreipiasi. Nemaža dalis interesantų būna tokie, kurie tik klausinėja, bet nė nesiruošia pirkti įmonės. Prieš suteikiant informaciją apie parduodamą verslą, tenka pasidomėti ir pirkėjo lūkesčiais, išsiaiškinti jo lėšų kilmę, sužinoti, iš kokių pinigų būtų perkamas verslas“, – detales atskleidžia M. Sirvydas.

Vengiama viešumo

Anot pašnekovo, Lietuvoje dar neužaugo verslų pardavimo kultūra. Atgavus nepriklausomybę, verslų pardavimas vis dar yra neįprastas procesas, pašnekovo įsitikinimu, žmonės dar atsargiai ieško naujų galimybių, todėl retai ryžtasi parduoti brandžius verslus, bijo galimų pasekmių. Be to, pats pardavimo procesas verslininkui sukelia daug nerimo, kurį padeda įveikti M. Sirvydo vadovaujama įmonė „BizBon“.

„Verslo savininkai dažnai nenori viešumo. Tai suprantama, juk morališkai sunku pardavinėti savo augintą „kūdikį“ viešai. Labai dažnai bijoma, kad sužinos darbuotojai, nes tai sukelia papildomų iššūkių ir chaoso. Ima sklisti kalbos, kad įmonei ėmė blogai sektis, bijomasi, kad naujas savininkas atleis darbuotojus ir pan. Negana to, viešumo vengiama ir dėl konkurentų, kurie galbūt ateis, pavogs idėją, nuvilios klientus, darbuotojus. Beje, pačiam, be išorinės pagalbos, parduoti verslą nėra paprasta. Reikia gerai išmanyti procesus, mokėti patraukliai pateikti verslo idėją, žinoti tikslinę pardavimo auditoriją“, – teigia pašnekovas.

Pardavimo priežastys įvairios

Paklaustas, kodėl verslininkai dažniausiai nutaria parduoti savo augintus verslus, M. Sirvydas patikina, kad priežastys būna įvairios ir tikrai anaiptol ne kiekvienas verslas parduodamas todėl, kad neatnešė norimo pelno rezultatų.

„Žinoma, dažniausiai žmonės parduoda verslą tada, kai nebesiseka, įmonė dirba nuostolingai arba „ant nulio“. Visgi pasitaiko nemažai atvejų, kai žmogus išvyksta iš Lietuvos ir parduoda viską, ką turi. Kartais verslininkas plėtoja kelis verslus, todėl kurį nors jų tenka parduoti, kad galėtų daugiau dėmesio skirti kitai veiklai. Kartais verslininkas net nemąsto apie verslo pardavimą, tačiau gauna labai gerą pardavimo pasiūlymą ir negali jo atsisakyti. Dar kiti parduoda savo verslus dėl sveikatos problemų ar garbingo amžiaus. Būna ir „nuvarytų arklių“. Taip mes vadiname verslininkus, kuriems atsibodo turima veikla ir jie tiesiog nori parduoti ilgus metus plėtotą verslą, o ką darys toliau, dar ir patys tiksliai nežino“, – įvairias priežastis vardija pašnekovas.

M. Sirvydo teigimu, jeigu yra galimybių, skubinti pardavimo nereikėtų. Geriau tai atlikti palengva, prieš tai išanalizavus galimybes ir atradus save kitoje srityje, o jeigu verslą įsigyjate, vertėtų pagalvoti apie bendradarbiavimą su ankstesniu verslo savininku.

„Jeigu aplinkybės nespaudžia, neturite sveikatos problemų ar neketinate emigruoti, parduoti verslą siūlyčiau tada, kai jau turite kitą verslą arba sritį, kurioje save realizuosite. Lietuvos verslas dar gana jaunas, bet jau atsiranda verslininkų, kurie parduoda verslus, nes nori išeiti į pensiją. Vis dėlto dažnas verslininkas pensininkas, kuris parduoda savo verslą, sutiktų dar likti dirbti įmonėje bent dalį etato, būti kaip konsultantas, kuris puikiai išmano savo verslo sritį ir procesus“, – atskleidžia pašnekovas.

Kiekvienas pardavimas – nauja istorija

Nors verslo konsultavimo srityje pašnekovas dirba ne pirmus metus, jis pabrėžia, kad, kiekvieną kartą suteikdamas konsultacijas įmonei, parduodančiai verslą, pats išmoksta ir sužino naujų niuansų, nuolat tobulėja, išsiaiškina skirtingas verslų istorijas.

„Šiame versle didžiausią motyvaciją sukuria pats procesas nuo verslo analizės iki sėkmingo jo pardavimo. Verslininkai labai kūrybingi žmonės, todėl kiekvienas jų turi savo istoriją, randa ką įdomaus papasakoti. Kas kartą naudinga išgirsti, kokie procesai padėjo versle pasiekti norimų rezultatų, kas kliudė veiklai. Ne mažiau įdomu išklausyti ir pirkėjo poziciją, išgirsti, kodėl jį domina vienas ar kitas verslas, kokią viziją jis piešia įsigyto verslo ateičiai ir kaip toliau ketina jį plėtoti“, – pasakoja pašnekovas.

Svarbu prisiimti riziką

BizBon“ atstovas M. Sirvydas įsitikinęs: rizika yra mažesnė perkant jau veikiantį verslą, nei kuriant jį nuo pagrindų. Vis dėlto iš savo patirties pašnekovas teigia, kad nepabandęs niekada negali numatyti savo sėkmės, ir visiems pradedantiesiems linki drąsos.

„Niekas nepasakys, ar tapsite klestinčiu verslininku, kol nepamėginsite patys. Mano patarimas būtų toks: pasitarkite, apgalvokite ir rizikuokite“, – sako „BizBon“ vadovas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.