Sukūrė verslą neturėdami atsarginio plano
2018.02.19
Temos: Vadyba, Verslo pradžia.
Panevėžio centre įsikūrusi vyrų kirpykla „Egoisto Barber Shop“ pradėjo veikti mažiau nei prieš metus, tačiau apsikirpti norintiems klientams jau tenka gerokai palūkėti. Idėjos autoriai, verslo partneriai, patys klientus kerpantys Audrius Pocius ir Arnas Tadaravičius vos spėja suktis. Nieko bendra su žirklėmis ir šukomis neturėję vyrai sako verslą pradėję nuo veiksmų, o ne nuo investicijų paieškų.
„Kur ėjome, kokiose sudėtingose situacijose teko būti, kaskart viskas baigdavosi sėkmingai“, – verslo pradžią prisimena pašnekovai.
Netikėta pradžia
Jaunieji verslininkai vieningai sutaria, kad jei būtų vienas kitą pažinę anksčiau, verslo nebūtų net pradėję. Gal bijodami susipykti, gal vengdami išlipti iš bendros komforto zonos.
„Verslo kūrimo metu mes taip pat ir pažinome vienas kitą. Jei būtume panašūs, tikėtina, taip pat neturėtume to, ką dabar sukūrėme. Aš labiau linkęs pakalbėti, Arnui geriau sekasi su dokumentais, komunikacija internetinėje erdvėje“, – pasakoja A. Pocius.
„Plano B negalėjo būti. Viską, ką turėjome, investavome į šią idėją, kuri, akivaizdu, pasiteisino.“
A. Tadaravičius.
A. Tadaravičius darbo patirties turėjo kaip barmenas, kiek vėliau kaip komunikacijos specialistas, A. Pocius – vidaus apdailos meistras. Abu galimybes dirbti išbandė ir užsienyje, tačiau verslą nusprendė kurti gimtajame mieste. Abu panevėžiečiai iki 2016 m. gruodį vykusio vakarėlio vienas kito beveik nepažinojo. Susiklosčius lemtingoms aplinkybėms, būtent minėto pasilinksminimo metu jaunuoliams kilo mintis Panevėžyje atidaryti kirpyklą, skirtą vyrams.
„Arnas net kirptis nemėgsta“, – prisimindamas idėjos gimimo istoriją juokiasi A. Pocius.
Neatsižvelgdami į tai, jau po dviejų dienų entuziastingi būsimieji verslininkai pasirašė sutartį mokytis Vilniuje pirmą kartą vykusiuose barzdaskučių kursuose. Dar jiems neprasidėjus, vyrai jau buvo radę patalpas būsimai kirpyklai ir ėmėsi planuoti interjero detales. Taip prasidėjo pusmetis atkaklaus ir tikrai sunkaus darbo: sekmadieniais vyrai mokėsi kursuose, darbo dienomis jie patys savo rankomis įrenginėjo būsimos kirpyklos patalpas, vakarais kirpdavo dėdes ir kaimynus, kad įgytų taip reikalingos praktikos.
„Plano B negalėjo būti, – rizikingus sprendimus prisimena A. Tadaravičius. – Viską, ką turėjome, investavome į šią idėją, kuri, akivaizdu, pasiteisino.“
Būti pirmiems labai svarbu
„Atrodė, kad visur, kur einame, dega žalia šviesa. Tiesa, per pusmetį, kol mokėmės ir įrenginėjome „Egoisto Barber Shop“, teko girdėti, kad dar kažkas planuoja Panevėžyje atidaryti tokio pobūdžio kirpyklą, net košmarai sapnuodavosi, – atvirauja A. Pocius. – Pasisekė. Nors turėjome tik idėją, į verslą nėrėme improvizuodami, tačiau buvome pirmieji. Tai labai svarbu versle.“
Kiek daugiau nei pusmetį veikianti kirpykla „Egoisto Barber Shop“ jau pradėjo ir veiklos plėtrą: įsteigė internetinę skutimosi priemonių parduotuvę, pradėjo teikti higieninio vyriško rankų bei pėdų nagų tvarkymo paslaugą. Ir viskas tik vyrams. Iki Panevėžyje duris atvėrusio „Egoisto Barber Shop“ tokios paslaugos daugiausia buvo orientuotos į moteris, stiprioji lytis buvo likusi nuošalyje.
„Neslėpsime, visi išrankiausi bei stilingiausi Panevėžio vyrai jau lankosi mūsų kirpykloje. Čia jie gali ne tik susitvarkyti išvaizdą, bet ir atsipalaiduoti. Siekiame įkurti savotišką mini SPA vyrams. Dirbame kryptingai, todėl kol kas Panevėžyje šioje srityje stipriai pirmaujame“, – teigia pašnekovai.
Sėkmę jaunam verslui užtikrinantys sprendimai
Savo verslą pradėję nuo nulio, be visiškos patirties, dabar jaunieji barzdaskučiai į reklamą jau neinvestuoja. Palyginti nedideliame mieste žinios sklinda greitai, tad norinčiųjų nusiskusti ar apsikirpti sąrašas pildosi itin greitai. Patys nebespėdami suktis A. Pocius ir A. Tadaravičius į pagalbą pasitelkė dar du kolegas.
„Geriausia reklama – iš lūpų į lūpas, – tikina A. Pocius. – „Facebook“ reklamai išleidome tik apie 50 dolerių. Nors mūsų klientai – vyrai, į reklamos tikslinę grupę įtraukėme ir moteris. Jos linkusios pastūmėti vyrus išbandyti ką nors nauja, jos aktyviau perka dovanų kuponus.“
Įkurti „Egoisto Barber Shop“ vyrams, įskaitant išlaidas mokslams, atsiėjo kiek daugiau nei 30 tūkst. eurų. Bendru sutarimu juodu be papildomos pagalbos suprojektavo kirpyklos interjero dizainą, patys klojo grindis, dažė sienas… Net logotipą kūrė patys. Šie sprendimai padėjo jauniems verslininkams sutaupyti ir išvengti poreikio skolintis investicijoms reikalingų pinigų iš banko.
„Jei kas dar svarsto, ar pradėti verslą, kažko bijo, raginu neabejoti, imti ir bandyti. Tam, kad būtų lengviau, patarčiau pasinaudoti Lietuvos darbo biržos teikiama parama verslo pradžiai jaunuoliams iki 29 metų. Tai buvo vienintelė mūsų parama iš išorės, pradedant „Egoisto Barber Shop“ veiklą, – patarimų negaili A. Pocius. – Svarbiausia pradėjus nesustoti. Problemų sprendimai atsiranda netikėčiausiose situacijose, o kiekviena papildoma abejonės minutė suteikia daugiau progų konkurentams stiprėti.“
„Egoisto Barber Shop“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.