Sukūrė verslą ir pasiūlė neįprastą poilsį gamtoje
2020.03.08
Temos: Verslo pradžia.
„Tarp savų mes niekada negarsėjome kaip mėgstantys standartinius nuobodžius sprendimus, todėl noras keisti aplinką, išvykti gyventi giliai į miškus ir ten kurti verslą nelabai ką nustebino“, – verslo užuomazgas prisimena Justina Žukauskaitė (34) ir Kęstutis Liatukas (39). Šiuo metu jie yra 3 nuomojamų namelių atostogoms savininkai, siūlantys lankytojams mėgautis kokybišku poilsiu gamtoje. „DOYOU PLACE“ – taip vadinasi net 750 arų autentiška, rami ir nepaliesta „slėptuvė“ Lietuvos gamtoje, Semeliškėse.
Iš sostinės triukšmo į ramybę gamtoje
Justina ir Kęstutis pasakoja, kad prieš tai ne vienerius metus dirbo fotografais, gyveno kaip tikri miestiečiai Vilniaus centre, bet kaskart vis dažniau pradėjo jausti norą keisti veiklos sritį bei gyvenimo sąlygas. Vieną dieną nusprendė – gana „jausti“, laikas veikti.
„Beveik prieš ketverius metus įsigijome sklypą, planuodami sukurti modernią švenčių vietą gamtoje. Persikėlę čia ir pagyvenę apie metus apsupti miško, supratome, kad norisi ne daugiau žmonių ir triukšmo, bet priešingai – daugiau gamtos ir ramybės. Taip susidėliojo ramaus kokybiško poilsio gamtoje idėja pavieniams lankytojams, o ne grupėms“, – verslo užuomazgas atsimena Justina ir Kęstutis.
Jie sako nuo pat pradžių žinoję, kad šis projektas bus ilgalaikis ir sudėtingas, nes pareikalaus rimtų finansinių įsipareigojimų ir labai daug darbo, todėl teko ne kartą patiems save įkalbinėti ir atkalbinėti vienu metu, tačiau argumentai „už“ visgi nugalėjo.
Nebe verslas, o gyvenimo būdas
Kaip didžiausią savo projekto išskirtinumą verslininkai įvardija kruopščiai apgalvotą ir išbaigtą konceptą.
„Mes ne vieninteliai, kurie žavimės „A frame cabin“. Šiam fenomenui net nėra tikslaus vertimo į lietuvių kalbą. Įgyvendinome tai, ko Lietuvoje nebuvo – galimybę vienam ar keliems žmonėms apsistoti moderniame stilingame A formos namelyje, apsuptame miško, ežero ir kalvų. Dalinamės savo kiemu ir skiriame visą savo laiką, mainais į galimybę toliau įgyvendinti savo idėjas ir tikslus, būtent todėl negalime to vadinti tiesiog verslu, tai tapo gyvenimo būdu“, – pasakoja Justina ir Kęstutis.
Jie sako turintys tikslą paskatinti žmonių savimonę, jog reikia ne tik žavėtis moderniais civilizacijos sprendimais, bet lygiagrečiai saugoti gamtą. Todėl dalį šio projekto gaunamų pajamų skiria natūralios gamtos išsaugojimui ir planuoja dar aktyviau vystyti šią sritį.
Tik suaugusiems
„Mes kūrėme vietą, kurioje patys norėtume ilsėtis, būti, kurti. Keliame didelius reikalavimus sau, todėl orientuojamės į žmogų, kuriam kokybė ir idėjos išbaigtumas yra svarbu. „DOYOU PLACE“ atranda žmonės, kurie ieško kokybiško laiko sau bei privatumo“, – pasakoja idėjos sumanytojai.
Beje, šiuose nameliuose gali apsistoti tik suaugusieji. Šis konceptas, anot Justinos ir Kęstučio, pasirinktas nuo pat pradžių ir susiformavo natūraliai. „Norint įgyvendinti nestandartinius architektūrinius sprendimus bei išlaikyti aštrų šios vietos landšaftą, supratome, kad lankytojas turi būti už save atsakingas pilnametis, kuris pats žiūri, kur eina ir ką veikia. Be to, norime garantuoti ramybę, tylą ir galimybę klausytis miško garsų“, – pasirinktą konceptą paaiškina verslininkai.
Geriausia reklama – žmonių rekomendacijos
Plėtodami savo verslo idėją, Justina ir Kęstutis stengiasi kuo daugiau padaryti patys. Papildomų žmonių nesamdo. „Viena vertus, gera, nes turime šansą įgyvendinti pasiutusias idėjas, kurių atsipirkimas nėra aiškus, ir rimti verslininkai nuo tokių, ko gero, tik atkalbinėtų. Kita vertus, tenka atlaikyti itin didelius krūvius be išeiginių dienų. Tai neišvengiama, jei norime užtikrinti aukštą kokybę ir viską sužiūrėti patys“, – pripažįsta jaunieji verslininkai.
Pagrindiniai sklaidos kanalai verslininkams kol kas yra socialiniai tinklai „Instagram“ bei „Facebook“. Bet veiksmingiausias ir geriausias, kaip jie patys sako, – tai jau čia apsilankiusių žmonių rekomendacijos.
„Stengiamės neįkyrėti reklama, tiesiog dalinamės vaizdais „Instagram“ ir „Facebook“. Mes čia gyvename ir būname nuolat, todėl mums paprasta fiksuoti gamtą, namelius skirtingais paros ar metų laikais. Patys pasitinkame, išlydime žmones, mėgstame bendrauti, jei jiems įdomu, pasakojame detaliau apie projekto užuomazgas ir įgyvendinimą. Tai yra pati natūraliausia sklaida, – įsitikinę „DOYOU PLACE“ įkūrėjai. – Tiesa, visuomet stebime, kas vyksta poilsio rinkoje. Atsiranda nuostabių kokybiškų projektų, bet tai sveika konkurencija.“
Svajoti, skaičiuoti, dirbti!
Trys trumpi patarimai, kurie jiems padeda auginti verslą, kaip sako Justina ir Kęstutis, skamba paprastai, bet tai nėra lengvai įgyvendinama: „Svajoti, skaičiuoti, dirbti. Ir būtinai visi trys komponentai vienu metu!“
Na, o visiems pradedantiesiems verslininkams „DOYOU PLACE“ įkūrėjai pataria: „Jei nerandate kažkokio produkto ar paslaugos, kurios patys norėtumėte, ar matote jos trūkumą, verta bandyti. Tik pasiruoškit padirbėti iš peties.“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.