...

Sukūrė knygų skaitymo platformą, panašią į „Netflix“

Verslas

2023.02.20

Autorius: Nijolė Simaitienė

Temos: .

Sukūrė knygų skaitymo platformą, panašią į „Netflix“

Mindaugas Bagdonas asmeninio archyvo nuotr.

Mindaugas Bagdonas stojo už „Antanukas.lt“ verslo vairo, siūlančio Lietuvai progresyvią idėją. Dabar knygas bus galima pasiekti taip lengvai, kaip žiūrėti „Netflix“ ar klausyti „Spotify“ – tiesiog savo išmaniąjame įrenginyje. Anot įmonės vadovo, stebint pasaulines tendencijas, prenumeratos modelis jau prigijęs kitose srityse ir tik laiko klausimas, kada apims knygų nišą.

„Žiūrint pasauliniu mastu, jau yra nemažai didelių prenumeratos paslaugas teikiančių platformų, tačiau knygos dar stipriai atsilieka nuo filmų ir muzikos industrijos“, – komentuoja M. Bagdonas. – „Dėl to buvo nuspręsta, kad tokiam produktui dabar pats laikas ir Lietuvoje“. Vadovas neslepia, jog iššūkių pradžioje tikrai daug. Didžiausias darbas – įtikinti autorius ir leidyklas, kad jiems tokia talpykla naudinga bei gali tapti papildomu pajamų šaltiniu. Be gero asortimento platforma ilgai negyvuos, tad darbas su pasiūla yra nuolatinis ir nesibaigiantis. M. Bagdonas pasakoja, jog taip pat nelengva pasiūlyti programą, kuri būtų patogi, sklandžiai veikianti ir lengvai naudojama. Šiuo platformos tobulinimo etapu sulaukiama įvairių komentarų iš skaitytojų, sekamos naujovės ir užsienio alternatyvos. Analizuojama surinkta informacija ir stengiamasi reikšmingus patobulinimus įgyvendinti „Antanukas.lt“.

Skaitymą perkelia į kitą lygį

„Mūsų platforma skaitymą perkelią į šiek tiek kitą lygį“, – įsitikinęs M. Bagdonas. Kol vis dar įprasta skaityti nusipirktas ar pasiskolintas popierines knygas, „Antanukas.lt“ siūlo alternatyvą – skaityklę tavo kišenėje. Apčiuopiamos knygos užima daug vietos lentynose ir yra nepatogios nešiotis kartu su savimi. O juk kartais, laukiant eilėje ar važiuojant viešuoju transportu, norisi laiką išnaudoti produktyviai ir turėti, ką paskaityti. Atsiradus šiam poreikiui, anot M. Bagdono, kai kurie skaitytojai perėjo prie skaityklių, kurios leidžia daug patogiau pasiekti norimą literatūrą. Tačiau ir jos turi kelis trūkumus: knygas reikia pirkti, o pačia skaityklę irgi reikia visur nešiotis, tad užima papildomos vietos.

„Mūsų tikslas, kad knyga būtų pasiekiama visur ir visada“, – sako M. Bagdonas. Su „Antanuko“ platforma nieko papildomai turėti su savimi nereikia, nes bent jau telefoną šiais laikais nešiojasi kiekvienas. Knyga tampa pasiekiama nuolatos – jei po ranka neturi kompiuterio ar planšetės, visada gali išsitraukti telefoną ir tęsti skaitymą jame. 

Kitas „Antanuko“ platformos privalumas tas, jog skaitytojui nereikia pirkti kiekvienos knygos atskirai. Jis moka nustatytą prenumeratos mokestį ir gauna prieigą prie daugiau nei 1500 knygų, galėdamas skaityti bet kurią ir neribotai. Tai pigu, patogu ir naudinga, nes, jei knyga tau nepatiko, uždarai ją ir eini prie kitos – kaina nuo to nesikeičia. 

Laiko partneriais, o ne konkurentais

„Antanukas.lt“ šiuo metu vieninteliai siūlantys tokią knygų skaitymo platformą Lietuvoje. Knygynus ir leidyklas M. Bagdonas laiko ne konkurentais, o partneriais. Anot jo, jų tikslai bendri – pasiekti kuo didesnį skaitytojų ratą – ypač tuos, kurie neskaito popierinių knygų ar perka jas rečiau. 

Kaip ir dauguma verslų, šiais technologijų laikais, pagrindinis „Antanuko“ rinkodaros būdas yra socialiniai tinklai. „Daug laiko ir išteklių skiriame būtent šiems kanalams ir jie mums atveda daugiausiai skaitytojų“, – sako M. Bagdonas. Anot įmonės vadovo, nemažai skaitytojų rekomenduoja platformą iš „lūpų  į lūpas“. O kadangi tai įdomi naujovė, žinia apie tokį produktą tarp vartotojų greitai pasklinda. M. Bagdonas sako, jog stengiasi daryti viską, kad teikiama paslauga būtų kokybiška ir atitiktų skaitytojų lūkesčius: „Geras produktas yra efektyviausia reklama“. 

Pasiūlymą vadovauti priėmė daug nesvarstęs

M. Bagdonas pasakoja, kad dar besikuriant „Antanuko“ knygų platformai, konsultavo projektą marketingo ir reklamos klausimais. Tuo pat metu jau sukosi mintys ir apie pagrindinės darbovietės keitimą. Gavęs pasiūlymą iš „Antanuko“ pagrindinio akcininko, pasitarus dėl projekto perspektyvų ir galimybių, rado bendrą kalbą ir sutarė dėl darbo kartu. Kadangi pats produktas M. Bagdonui pasirodė patrauklus ir perspektyvus, apsispręsti sunku nebuvo. 

Dabar vadovas džiaugiasi, jog platforma sėkmingai plėtojasi, o programėlės vartotojai yra labai aktyvūs. Atsiradus problemoms ar pastebėjus kažkokius trūkumus, jie apie tai greitai praneša, versdami dar labiau pasitempti: „Mūsų skaitytojai labai reiklūs, žino, ko nori, tad jei to neranda, būtinai  mus informuoja, o mes stengiamės tuos lūkesčius patenkinti“. 

Jauniesiems verslininkams M. Bagdonas pataria visada turėti planą. Nesvarbu – mėnesiui ar trims metams į priekį – turėti tokį, kuriuo galėtumėte vadovautis: „Kai žinosite, ką sistemingai turite nuveikti kiekvieną dieną, tuomet rezultatus pasiekti bus daug lengviau“. M. Bagdonas komentuoja, jog planas nebūtinai reikš, kad sėkmė ateis iškart. Tik praėjus kuriam laikui, galima bus įsivertinti, kas iš plano pasiteisino, o ką reikia keisti. Pasidarę reikiamas išvadas, sukursite naują planą, ir taip, tikėtina, žengsite dar didesnį žingsnį pirmyn.

Dar viena sėkmingo verslo sudedamoji dalis – dėmesys klientui. Klientas yra tas žmogus, kuris padeda išsilaikyti veiklai. Jei jis jausis svarbus, laimingas ir patenkintas įsigijęs Jūsų produktą ar paslaugą, tuomet jis sugrįš dar ir dar kartą. Ir kitą kartą sugrįžęs dar atsives draugų ir artimųjų. „Skirkite dėmesį savo klientui, supraskite, ko jis tikisi, išklausykite jį ir duokite, ko reikia – tai, geriausia reklama, kokia tik gali būti“, – įsitikinęs M. Bagdonas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.