Su klientais elgiasi taip, kaip patys norėtų būti sutikti
2019.02.05
Temos: Pardavimai, Vadyba, Verslo pradžia.
Laurynas Jonušas (25) su seserimi Justina Jonušaite-Ramoškiene (31), Panevėžyje atidarę jaukų šeimos restoranėlį „Bisas“, skaičiuoja dar tik kiek daugiau nei vienus, bet jau gana sėkmingus verslo metus. Tiesa, pradžia nebuvo lengva – pradedant tinkamų patalpų paieška, baigiant įspėjimais, kad užsiimti maitinimo verslu bus tikrai sudėtinga. Vis dėlto Jonušai, vedami tvirto tikėjimo savo verslo vizija, nepasidavė ir nutarė drąsiai imtis naujos, tiesa, tuo metu dar gana svetimos veiklos.
Svajonė, kurios nepaleido
„Atidaryti šeimos restoranėlį buvo mano ir sesers svajonė. 2010 m., kai aš buvau mokinys, o mano sesuo studentė, kalbėjome, kad kada nors įkursime restoraną. Tačiau tada tai tebuvo paprastos kalbos, kurios ilgainiui užsimiršo“, – verslo užuomazgas prisimena L. Jonušas. Bet po šešerių metų brolis ir sesuo visgi nusprendė, kad laikas imtis realių veiksmų. Tuo metu jaunuolis kaip tik baigė ekonomikos ir finansų studijas Vilniuje.
Tiesa, dar prieš imantis verslo, kaip prisimena pašnekovas, jau buvo tokių, kurie bandė atkalbėti. „Vyresni žmonės, ypač tie, kurie yra susidūrę su viešojo maitinimo verslu, įspėjo, kad bus tikrai labai sunku, – sako jaunasis verslininkas. – Jaunesni, mūsų amžiaus, žmonės, draugai reagavo tik teigiamai ir palaikė šią idėją 100 procentų.“
Iš Šiaulių į Panevėžį
Gimtasis Jonušų miestas yra Šiauliai ir, kaip patys sako, visų pirma ieškojo, kur galima būtų įkurti restoraną būtent šiame mieste, tačiau surasti tinkamų patalpų nepavyko. „Galvojome ir apie Vilnių, bet žinojome, kad į atsilaisvinusias patalpas pretenduoja dar šeši galimi nuomininkai, o ir konkurencija išties didžiulė. Panevėžys – ne svetimas miestas, yra tekę vasaromis čia dirbti, todėl, radę tinkamas patalpas, nieko nelaukdami pradėjome kurti savo restorano viziją“, – pasakoja L. Jonušas.
Pradžioje jaunieji verslininkai nuodugniai analizavo, ko trūksta Panevėžiui, rėmėsi sėkmingais verslo pavyzdžiais kituose miestuose, ne tik Lietuvoje. „Norėjome užtikrinti kainos ir kokybės santykį. O kokybę lemia skonis, porcijos dydis, pateikimas, aptarnavimas, aplinka, muzika. Mums itin svarbu, kad žmogus, atvykęs pas mus, nenusiviltų, todėl darome taip, kaip patys norėtume gauti būdami klientais“, – sako pašnekovas.
Konkurencija ir motyvuotų darbuotojų trūkumas
Jaunieji verslininkai sako tikintys, kad sėkmingai verslo plėtrai padeda jų jaunatviškas entuziazmas. „Esame veržlūs, kartais nebijantys rizikuoti, mėgstantys įvairovę. Tai visuomet skatina judėti į priekį“, – teigia L. Jonušas. Tiesa, neapsieinama ir be iššūkių. Vieni didžiausių, anot restoranėlio savininkų, darbuotojų (padavėjų, barmenų, virėjų) trūkumas Panevėžio mieste. Tad neretai šių pareigų tenka imtis ir patiems.
„Darbuotojų rasti įmanoma, norinčių dirbti yra, tačiau atrasti gerų – mėgstančių ir gerai atliekančių savo darbą asmenų – šiek tiek sunkiau.“
L. Jonušas.
Kai restoranėlis pradėjo savo veiklą, jame dirbo septyni žmonės, trūko vieno žmogaus virtuvėje, bet per keletą mėnesių virėją pavyko sėkmingai rasti. „Šiuo metu įmonėje dirba dešimt žmonių. Darbuotojų rasti įmanoma, norinčių dirbti yra, tačiau atrasti gerų – mėgstančių ir gerai atliekančių savo darbą asmenų – šiek tiek sunkiau. Bet kokiu atveju džiaugiamės tuo, ką turime. Mūsų kolektyvas jau yra įsidirbęs, problemų su darbuotojais šiuo metu neturime“, – pasakoja pašnekovas.
Konkurencija, kaip sako brolis ir sesuo, tikrai jaučiama. „Mūsų įmonė dar gana jauna, dirbame tik metus ir keturis mėnesius. 2018-ieji buvo pirmi pilni veiklos metai. Džiugu – jie buvo pelningi. Kadangi maisto kokybe ir kaina klientai yra patenkinti, pagrindinis tikslas – išlaikyti esamą kokybę ir ją su laiku tik gerinti, pristatyti naujų patiekalų“, – atskleidžia verslininkas.
Prieš veiklos pradžią jaunieji verslininkai skaičiavo, kad investicijos turėtų atsipirkti per 2,5–3 metus. Dabar jau sako matantys, kad jos gali atsipirkti ir šiek tiek greičiau.
Geriausia reklama – klientų rekomendacijos
Prieš restoranėlio atidarymą pagrindiniai komunikacijos kanalai buvo socialiniai tinklai „Facebook“ ir „Instagram“. Čia publikuoti pranešimai, pasak Jonušų, sulaukė nemažai dėmesio. Kita vertus, „Bisas“ yra įsikūręs pačiame miesto centre, todėl papildomos reklamos ir skleisti apie save žinią nereikėjo. Visgi brolis ir sesuo tvirtai įsitikinę, kad geresnės reklamos už natūralias klientų rekomendacijas nėra.
Svarbiausia – užtikrintas tikėjimas
Pradedantiesiems verslininkams restoranėlio savininkai linki visada tikėti savo veikla. „Žinoma, bus momentų, akimirkų, kada užplūs dvejopos mintys, bet visada prisiminkite – jei kryptingai sieksite savo tikslų, anksčiau ar vėliau juos tikrai pasieksite“, – tikina verslininkai.
„Bisas“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.