...

Studijų metais susibūrusi trijulė ėmėsi bendro verslo

Verslas

2017.03.08

Autorius: Urtė Bujevičiūtė

Temos: , .

Studijų metais susibūrusi trijulė ėmėsi bendro verslo

Restorano „Piestro“ įkūrėjai - Laurynas Cibutavičius ir Eduardas Klepikas bei direktorius - Arvydas Dzimidavičius. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Pyragas ant kiekvieno stalo ir bent jau du kartus per dieną – su tokia mintimi gyvena restorano „Piestro“ įkūrėjų komanda. Vilniečiai Povilas Laučius (36), Eduardas Klepikas (36) ir Laurynas Cibutavičius (40) susipažino studijuodami Vilniaus universitete ir daugiau nei po dešimties metų nusprendė imtis bendro verslo. Didelis tikėjimas savo idėja, atidumas detalėms ir išbaigtas kūrybinis procesas leidžia vartotojams pasiūlyti aukščiausios kokybės produktą.

 

Studijų laikų idėjos virto realybe

Studijų metais susibūrusi studentų kompanija po daugiau nei dešimties metų nutarė įgyvendinti dar Vilniaus universitete gvildentas verslo idėjas. „Gvildenome daug idėjų, bet už vienos ėmėme ir užkibome“, – verslo pradžią prisimena E. Klepikas. Visi trys įkūrėjai šiuo metu dirba skirtingose verslo srityse: P. Laučius – IT srityje, E. Klepikas užsiima poligrafija, o L. Cibutavičius – senovinių mašinų restauravimu. Patirtis verslo procesuose ir logistikoje bei alternatyvus pajamų šaltinis leidžia gimusią idėją plėtoti lėtai, viską išbandant ir apgalvojant net smulkiausią detalę.

Maistas, kokybiškai patenkinantis valgymo poreikį

Idėja gimė reaguojant į augančią dvejopą restoranų kultūrą Lietuvoje. Pirmoji dalis – tai restoranai, kuriuose maisto laukti tenka ilgai ir tai tampa tam tikra laiko leidimo forma. Antroji dalis – pigūs greitojo maisto restoranai, kuriuose sunku gauti visaverčių užkandžių. „Piestro“ gimė norint rasti kokybišką užkandį, tinkantį pietums, iškyloms ar verslo susitikimams. Į Lietuvą atvežta sočiųjų nesaldžių pyragų idėja stebina išbaigtumu ir išskirtiniu dėmesiu detalėms. Šiandien pyragai su lašišomis, baravykais ar vištiena yra alternatyva picoms, sušiams ir kitam greitai užsakomam maistui. Į namus ar biurą pristatomi pyragai tampa dažno vakarėlio pasirinkimu. Kalėdų laikotarpiu įmantriai supakuoti gaminiai tampa ir puikia verslo dovanos idėja. „Piestro“ nesivaiko mažiausių kainų ir naudoja tik kokybiškus maisto produktus, todėl pyragai puikiai patenkina valgymo poreikį.

Po ilgų bandymų gimęs produktas

 

„Duodavome draugams, pažįstamiems ragauti, rinkdavome atsiliepimus, tada iš tų atsiliepimų kūrėme patobulinimus, kepėme ir vėl ragavome.“

L. Cibutavičius.

 

Paklausti, kaip viskas prasidėjo, kūrėjai prisimena dar metus prieš įmonės įkūrimą vykusį procesą. „Buvo įtrauktos ir žmonos: kepama, ragaujama, vertinama. Tobulinami receptai, tobulinamas įdaras“, – pasakoja E. Klepikas. Receptus kūrė patys, pasitelkę draugų, virtuvės šefų pagalbą, koreguodami sudedamąsias dalis. „Duodavome draugams, pažįstamiems ragauti, rinkdavome atsiliepimus, tada iš tų atsiliepimų kūrėme patobulinimus, kepėme ir vėl ragavome“, – prisimena L. Cibutavičius. Apgalvojo ne tik skonį, bet ir formą, gabaliuko dydį. Sukūrė užkandį, kurį patogu paimti ir nereikia indų. Neslepia, kad dėmesio reikėjo ne tik receptams, bet ir nuotraukoms, tinklalapiui bei kavinės interjerui. Visą kūrybinį procesą vainikavo ilgai rinktas pavadinimas „Piestro“ („pie“ ir „maestro“). „Norime būti meistrai. Po kelerių metų, kai pamatys, kad idėja gera ir sekasi, rinkoje atsiras ir daugiau žaidėjų“, – įžvelgia pašnekovai. Konkurencijos jie nebijo, nori, kad klientai žinotų, kas buvo pirmieji, ir demonstruoja meistriškumą.

Sėkmės paslaptis – bendravimas su auditorija

Svarbiausia sėkmės paslaptimi pašnekovai įvardija dėmesį klientui ir reakciją į jų norus bei poreikius. Klientai vertina, reaguoja ir motyvuoja: „Kaip ir koncerto metu, kai dainininkas išeina į sceną, jis dainuoja ir visi jam atsako tuo pačiu: dainavimu ar pakeltomis rankomis. Tada nesvarbu, ar tu blogai jautiesi, ar pavargęs, tu tada atsiduodi ir tą pačią dainą sudainuoji labai gerai. Mus užveda auditorijos reakcija, mes dar stipriau į tai atsakome ir ta sinergija pradeda veikti“, – dėsto E. Klepikas. „Piestro“ – tai ilgalaikis projektas. Kūrėjai tikina turintys dvidešimties metų viziją, kurią retkarčiais pakoreguoja vartotojų norai ir rinkos sąlygos.

Užmojai platūs

Turėdami aiškią koncepciją ir reaguodami į pirmuosius vartotojų vertinimus, kūrėjai planuoja virusiniu būdu užkariauti Lietuvą ir kitų šalių rinkas. Šiomis dienomis „Piestro“ atidaro jau antrąjį restoraną miesto centre. Ketina atidaryti penkiasdešimt jų Lietuvoje ir plėstis į užsienio rinkas. Rinkai jie pristato naujovę – maisto atsiėmimo taškus partnerių parduotuvėse. „Tikslas būti patogiai, netoli namų, prie vaiko darželio ar mėgstamos parduotuvės“, – pasakoja pašnekovai, planuojantys turėti apie tūkstantį atsiėmimo taškų patikimų partnerių parduotuvėse. Tai leistų visada būti šalia savo kliento. Kuriamas tvarus ir ilgalaikis verslo modelis, nesilygiuojama į tuos verslus, kurie po pusės metų priversti užsidaryti.

Pataria įvertinti savo ryžtą ir sveikatą

Kuriantiesiems verslą „Piestro“ komanda linki realiai įvertinti savo galimybes: „Atsakyti į klausimą, ar tu esi karys, ar mėgsti iššūkius, ar darai tai dėl to, kad galėtum nieko neveikti ir keliauti po pasaulį – su tokia mintimi geriau nieko išvis net nedaryti.“ Pašnekovai primena, kad dabar verslo aplinka kitokia, neužtenka tik atsivežti iš užsienio naują nematytą prekę. Šiandien daug dėmesio reikia skirti pateikimui, darbui su žmonėmis. Turi atiduoti save ir besąlygiškai tikėti savo idėja. „Nekalbame apie dešimties ar dvylikos valandų darbo dieną, mes kalbame apie tai, kai tu dieną ir naktį apie tai mąstai, nesvarbu, kiek iš to uždirbsi. Dažnai metus, dvejus ar trejus turi dirbti iš idėjos. Tai nėra kažkoks konverteris, kai viskas konvertuojasi į pinigus, tikrai taip nėra“, – realybę atskleidžia E. Klepikas ir pabrėžia, kad Lietuvoje vyrauja noras turėti savo verslą. Jis siejamas su laisve nieko neveikti. Kūrėjai siūlo nepaskęsti iliuzijose: „Daryti tik tada, jei jis nori tuo gyventi. Nes viskas neapsiriboja darbo savaite. Būna atvejų, kai antrą nakties reikia važiuoti spręsti asmeninių santykių, nes kitaip sustos verslas.“ Jie sutaria, kad daryti reikia, tačiau būtina gerai įvertinti, kiek sveikatos, laiko ir nervų esi pasiryžęs atiduoti.

„Piestro“ (BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.)

270-1488920302-480346.jpg 270-1488920302-978468.jpg 270-1488920302-967856.jpg 270-1488920302-646077.jpg 270-1488920302-188984.jpg 270-1488920302-429271.jpg 270-1488920302-889312.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.