Stiliaus detalė – niša verslui
2013.05.08
Temos: Verslo pradžia.
Idėja gaminti sąsagas Jolitai Rutėnaitei (35 metai) šovė, kai parduotuvėje pati nerado tinkamų ir kokybiškų. Naršydama internete moteris suprato, kad puikių, stilių išryškinančių aukštos kokybės aksesuarų tiek moterims, tiek vyrams galima rasti, tačiau nelengva. Įsteigusi net dvi, vyrams ir moterims, skirtas internetines parduotuves ji turėjo išskirtinumą.
Dirbti pradėjo anksti
Dar būdama nepilnametė Jolita suprato, ką reiškia užsidirbti pinigų: „Kas yra darbas, sužinojau gana anksti. Nuo 16 metų dvi vasaras dirbau vienoje maisto prekių parduotuvėje. Ne dėl to, kad šeimoje trūko pinigų, tiesiog norėjau būti suaugusi, įgyti darbo patirties.“
Baigusi vidurinę ir įstojusi į universitetą, ji pradėjo savo darbo karjerą. Nuo 18 metų ėjo įvairias pareigas, išbandė įvairias sferas. Visą tą laiką mergina pasakoja gerai mokiusis, buvusi smalsi, drąsiai ieškojusi savęs, nebijojusi keistis, formavusi savo stilių. Tai prisidėjo prie asmenybės augimo. Ji ėmė labiau pasitikėti savimi, kelti sau vis aukštesnius tikslus.
Nusprendė prekiauti sužavėjusiu aksesuaru
Sąsagų verslui šiuo metu yra 3 metai. Jo idėja kilo atsitiktinai, užsukus į vieną bižuterijos parduotuvę. „Bižuterijos parduotuvėje pamačiau moteriškas sąsagas gėlytes, bet jų taip ir neišdrįsau įsigyti dėl prastos kokybės. Tada internete pradėjau ieškoti sąsagų. Radau jų įvairiausio stiliaus, spalvų, kokybės. Susižavėjau moteriškų sąsagų idėja, supratau, kad vyriškos sąsagos gali būti ne tik nuobodžios stačiakampio formos. Sąsagos yra aksesuaras, kuriuo ir vyras, ir moteris gali subtiliai ar žaismingai išreikšti savo stiliaus pojūtį, statusą, nuotaiką, pomėgius ir kita“, – pasakoja pašnekovė.
Asmeninis susižavėjimas sąsagomis paskatino veikti. Netrukus jos rankose atsirado pirmosios sąsagos. Mergina norėjo patikrinti savo idėją, tad sąsagas rodė artimiesiems, draugams, kolegoms, stebėjo žmonių reakciją, emocijas, norą pasipuošti šiuo aksesuaru. Daugelis jų iš visų sąsagų išsirinkdavo ne vienas skirtingo modelio sąsagas, kuriomis norėtų puoštis. Šie tyrimai J. Rutėnaitei suteikė ryžto, tad ji pradėjo vežtis sąsagas iš skirtingų užsienio šalių ir jomis prekiauti.
Idėjos plėtra
Netrukus verslininkė pamatė, kad sąsagomis segamų moteriškų drabužių pasiūla yra nedidelė. „Vyrams atitinkamų marškinių buvo parduotuvėse, tačiau moteriškų drabužių beveik ne“, – teigia moteris.
Tik pradėjusi šį verslą moteris neturėjo patirties, žinių apie drabužių modeliavimą, audinius, siuvimo technologiją, tačiau ieškojo ir, žinoma, rado pagalbą.
„Su kitų žmonių pagalba, patarimais, siekiant klientams pasiūlyti visą paketą, netrukus pradėjome priiminėti individualius užsakymus ir siūti drabužius pagal kiekvieno kliento pageidavimus. Skleidžiau idėją, kad sąsagomis galima puošti ne tik moterišką palaidinę, bet ir suknelės, švarkelio ir paltuko rankogalius, kad sąsagas galima segėti ne tik ypatingomis progomis, bet ir darbe ar laisvalaikiu. Užsakymų daugėjo, atsirado nuolatinių klientų, reklama sklido iš lūpų į lūpas“, – prisimena J. Rutėnaitė.
Tikslinės auditorijos amžiaus ribos – plačios
Verslininkė sako, kad sąsagomis puošiasi įvairaus amžiaus vyrai, moterys ir net vaikai. Vaikų drabužiuose smulkios detalės iki šiol buvo mažai naudojamos, tačiau ji siūlo drabužius, kuriuos puošia sąsagos, ir vaikams. Tai tarsi rašalinis parkeris, kurį galima dovanoti nuo mažų dienų, tačiau turi jam pribręsti. „Labiausiai džiugina, kai matai, kaip formuoji žmonių įprotį puoštis sąsagomis“, – pasakoja verslininkė.
Investavo atsargiai
J. Rutėnaitė nelinkusi perdėtai rizikuoti, tad pelną skaičiuoja užtikrintai. „Nuo pačios pradžios atsargiai investavau nedidelėmis pinigų sumomis, tad pelną uždirbau beveik iš karto. Tačiau augant investicijos didėja, pelnas uždirbamas sunkiau“, – pasakoja pašnekovė.
„Palinkėčiau drąsiai veikti tikint savo verslu. Jei abejosite, kitų irgi neįtikinsite. O jei ilgai lauksite, galvosite, atidėsite sprendimus, kas nors kitas gali pradėti veikti su jūsų verslo idėja“, – įsitikinusi J. Rutėnaitė.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.