...

Stebinanti plėtra karantino metu: per septynis mėnesius atidarytos dvi parduotuvės

Verslas

2020.12.04

Autorius: Julija Kuliešiūtė

Temos: , , .

Stebinanti plėtra karantino metu: per septynis mėnesius atidarytos dvi parduotuvės

S. ir M. Lipniai Asmeninio albumo nuotr.

COVID-19 situacija pasaulyje ne visiems tapo trukdžiu pradėti verslą, tuo tarpu dar tik septintą mėnesį gyvuojanti elektroninė parduotuvė „Simitri“ spurtavo nedelsdami. Duris jau atverė dvi fizinės parduotuvės Vilniuje ir Kaune. Tai – Simonos ir Mindaugo Lipnių idėja, kuri po metus trukusių diskusijų virto realybe. Visas šis startuolis remtas nuoširdžiu šeimos darbu ir atvirumu klientams.

Šeimos parduotuvė

Parduotuvė „Simitri“ skirta visai šeimai – galima rasti produktų kūdikiams, vaikams, tėvams bei namams. Toks įvairus asortimentas palengvina paieškas, nes klientui nereikia naršyti keleto parduotuvių dėl kiekvieno šeimos nario ar draugo. Visi geriausi ir Lipnių šeimos išbandyti produktai vienoje vietoje. Didelis pasirinkimas reiškia gausybę skirtingų tiekėjų, partnerių ir daug darbo. M. Lipnius pasakoja, kad suderinti verslą ir trijų vaikučių priežiūrą nėra lengva: „Nespėjame, stengiamės derinti vaikų priežiūrą tarpusavyje, prašome mamos ir kitų artimųjų pagalbos.“

Nors dažnas posakis „kur verslas, ten draugų nėra“ yra gana stipriai įsišaknijęs Lietuvos kultūroje, su „Simitri“ dirba tik šeimos nariai ir artimiausi draugai. Lipnių šeima šį nusistovėjusį stereotipą paneigia, nes būtent šeima yra šio verslo stiprybė. „Mūsų atveju atvirkščiai, esame pasiskirstę atsakomybėmis tose srityse, kuriose jaučiamės stiprūs, taip pat pasitikime vienas kitu. Pas mus dirba ir daugiau šeimos narių bei artimų draugų, šeima“, – sako pašnekovas.

Skatina nebijoti bandyti

Kadangi Lipnių šeima yra žinoma Lietuvoje, vyras pasakoja, kad atsiranda daug norinčiųjų patarti. Tačiau M. Lipnius teigia, kad visi sprendimai yra priimami savarankiškai ir jokie komentarai verslo sprendimų nekeičia: „Viskas, ką mes darome, yra mūsų pačių sugalvota, apmąstyta. Kiekvieną idėją ištransliuojame jau po visko, tad patarimai ar komentarai jau nieko nepakeičia.“

„Simitri“ įkūrėjas taip pat skatina ir jaunus žmones nebijoti vystyti savo idėjų, nepasiduoti kitų žmonių įtakai: „Nieko nėra neįmanoma ir niekada nebus geresnio laiko startui nei dabar. Labai skatiname jaunus žmones nebijoti realizuoti savo svajonių ir idėjų. Taip pat mažiau klausyti „ekspertų“ patarimų, o daryti taip, kaip sako nuojauta.“

Nuoširdumu pagrįsta idėja 

M. Lipniaus teigimu, nors prekyba internetu šeimai buvo visiškai nauja sritis, tai netapo problema: „E. prekyba mums visiškai nauja sritis, sunkiausia dalis buvo IT. Atsakymų dažniausiai tenka ieškoti patiems. Gilindamiesi į problemas, patys greičiau išmokstame ir nebekartojame klaidų.“

Verslininkas pasakoja, kad idėją įkurti „Simitri“ paskatino laisvė rinktis norimus produktus. Pora puoselėja parduotuvę, kuri būtų nuoširdi, o klientai įsigytų išbandytus ir patikimus produktus.

„Parduotuvės sukūrimą paskatino laisvė rinktis mėgstamus produktus patiems, būti nepriklausomiems nuo užsakovų ir rodyti tik tai, ką iš tiesų naudojame savo namuose ir gyvenime. Tad mūsų atveju susidomėjimas tik auga, nes mes išliekame ištikimi ir nuoširdūs“, – pasakoja M. Lipnius.

Svajonės pildosi

Kol sudėtinga pandeminė situacija kelia iššūkių verslininkams, „Simitri“ plečiasi. Nors parduotuvė gyvuoja trumpiau nei metus, visai neseniai iš elektroninės tapo ir fizine: duris atvėrė parduotuvės Vilniuje ir Kaune. M. Lipniaus nuomone, sudėtingais momentais svarbu mokėti valdyti savo požiūrį į susiklosčiusias situacijas: „Žmonių meilė ir pasitikėjimas mumis yra didžiausia mūsų stiprybė. Tikime posakiu, kad jei negali pakeisti situacijos, keisk požiūrį į ją.“

S. Lipnė savo „Instagram“ paskyroje ne kartą yra minėjusi, kad labai ilgai svajojo ir apie vaikų kambarį. Ši idėja taip pat išsipildė – parduotuvėje, esančioje Kaune, yra speciali erdvė ir vaikams. M. Lipniaus teigimu, iš pradžių pasiskaičiavus buvo nutarta neinvestuoti į tokio pobūdžio verslą: „Apie kambarį svajojome, bet viską apskaičiavę nutarėme neinvestuoti į šį verslą, norėjome darbo, kurį būtų galima dirbti nuotoliniu būdu. E. parduotuvės idėja galvose sukosi apie metus iki jos starto, tačiau, prasidėjus karantinui, paspartinome jos įgyvendinimą.“

Pelnas – ne pagrindinis tikslas

Verslininko teigimu, nors prognozių apie investicijų grąžą neturėjo, „Simitri“ jau po kelių veiklos mėnesių atsipirko. Visgi M. Lipnius pabrėžia, kad vystoma veikla privalo būti varikliuku, kuris veža. Jo nuomone, jei verslo idėja paremta tik siekiu gauti pelno, toks projektas nebus sėkmingas. 

„Pirminės investicijos atsipirko per pirmus veiklos mėnesius, tačiau mes nesustojame ir visą gautą pelną skiriame įmonės augimui. Labai tikėjome savo idėja, todėl itin kruopščiai galimo investicijų atsipirkimo neprognozavome. Jei veiklą planuojate pradėti tik dėl galimo pelno, rekomenduoju to nedaryti, nes veikla turi vežti, kitaip ilgalaikės sėkmės nebus“, – įsitikinęs „Simitri“ įkūrėjas.

Trys M. Lipniaus patarimai verslui

1. Būti unikaliems.

2. Nebijoti veikti.

3. Pradėti dabar.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.