...

Siuvimo verslą pradėjo nuo sapno

Verslas

2019.08.26

Autorius: Kamilija Linkutė

Temos: .

Siuvimo verslą pradėjo nuo sapno

I. Burbaitė Iš asmeninio albumo

Kol dauguma tradiciškai karjeros laiptais kyla po studijų baigimo, vilnietė Indrė Burbaitė (29) veikė priešingai. Darbas kavinėse Europos pietuose, bėgimas nuo baigto aukštojo mokslo turizmo srityje… Ir vidinė branda. Tiek reikėjo, kad atsirastų noras grįžti į Lietuvą, o vėliau ir pradėti savo verslą – drabužių liniją „Ady Burba“.

Siūti įkvėpė sapnas

Greičiausiai dauguma verslininkų veiklą pradeda nuo ilgų svarstymų, idėjų generavimo, tačiau I. Burbaitės atveju siuvimo verslas prasidėjo nuo… sapno. „Susapnavau suknelę, su kuria eisiu į draugės vestuves. Ji man taip įstrigo, kad, nesivarginusi ieškoti, kur tokią įsigyti, nusprendžiau, kad reikia pačiai pasisiūti“, – prisimena ji.

Jokios siuvimo patirties neturėjusi mergina po kelių dienų jau žadino kaimynus siūdama sena siuvimo mašina, o po kelių savaičių jau ir nunešė prašymą mokytis siuvėjos-sukirpėjos specialybės profesiniame rengimo centre.

Pavadinime slypi brolis ir sesė

Prekių ženklo pavadinimui sukurti siuvėja samdėsi specialistus, tačiau rezultatai „neprilipo“, kol vieną dieną pavadinimo idėja kilo žaidžiant stalo žaidimus: „Apie pavadinimą žinojau tik tiek, kad jame turi būti BURBA, tai mano brolio pavardė. Pradėjus domėtis, pasirodo, Burbų ne tiek ir mažai: „Burba“ bankas JAV, parko pavadinimas, „Burba“ marškinėlių kolekcija… Tad tą lemtingą vakarą su draugais, aiškinantis, ką reiškia kiekvieno iš mūsų vardas, sužinojau, kad Indrė yra nendrė. Dievinu Ispaniją, ypač Barseloną, ten teko ir pagyventi, todėl pasidarė įdomu, kaip nendrė yra ispaniškai. Ady. Taip atsirado „Ady Burba“. Aš – įkūrėja. Brolis – motyvacija ir viskas, dėl ko tai vyksta.“

I. Burbaitė teigia, kad palaikymas atidarant verslą buvo itin didelis. Nors drabužių kūrėja visą laiką dirbo viena ir tik visai neseniai išplėtė komandą bei pasikvietė dar vieną siuvėją, verslo partneriais įvardija artimuosius, kurie visuomet palaikė idėją: „Niekas net nebandė atkalbinėti, nes matė, kad net mano vidinis balsas šaukė „Pirmyn“.“ Kūrėją motyvuoja šios verslo krypties nenuspėjamumas – įvairios pažintys, apčiuopiamas rezultatas ir galimybė gatvėje išvysti sukurtu drabužiu apsivilkusią moterį.

Verslą pradėjo pačiu laiku

Savęs ieškojimas ir išvykimas iš Lietuvos iškart po turizmo verslo studijų buvo reikalingas sprendimas ir kūrėja neabejoja, kad atsiradusi branda padeda vystant drabužių liniją. „Manau, kad verslą pradėjau tinkamame ir sau brandžiame amžiuje. Vis pamąstau, jeigu būčiau pradėjusi jaunesnė, nemanau, kad būčiau ištvėrusi šiuos metus. Kai yra užsidegimas, norisi visko čia ir dabar, kad viskas vystytųsi greitai. Taip nėra ir reikia arba tai suvokti, arba nepradėti. Pradėjau pačiu laiku“, – įsitikinusi I. Burbaitė.

Svarbiausias aspektas versle – kliento pasitikėjimas

Pasak pašnekovės, verslą vystyti padeda nuolatinis savęs tobulinimas – rinkodaros seminarai, įvairios knygos: „Mąstau blaiviai, suprantu, kad, įgyvendinusi idėją, netapsiu didele verslininke, sukūrus suknelę ir ją pristačius, ims ir ją išgraibstys, o aš skaičiuosiu pelną. Tam reikia didelio įdirbio, kad ir kaip pabodusiai skamba, ir tikro klientų pasitikėjimo.“

I. Burbaitė atskleidžia, kad pirmieji prekių ženklo gyvavimo metai buvo itin sunkūs, nes amžinos investicijos neatnešdavo uždarbio, tačiau po sunkios pradžios verslo vystymas tapo kur kas lengvesnis: „Kaip smagu pasidžiaugti, kai vis jaučiamas ir matomas augimas, pasistūmėjimas ne mėnesiais, o savaitėmis, kai idėjų įgyvendinimas tampa lengvesnis, nes turi tam investicijų.“

Nuoširdumas yra geriausias ginklas konkuruojant

Nors drabužių linijų skaičius Lietuvoje itin sparčiai auga, I. Burbaitė tiki, kad nuoširdumas yra geriausias ginklas konkurencijos atveju: „Manau, nuoširdumas yra didžiausias mano išskirtinumas, kurį pastebi ir jaučia klientas, o jį išlaikyti ir išreikšti yra labai lengva, nes viską, ką darau, darau tik aš viena: nuo audinių atrinkimo iki supakavimo bei keliavimo į paštą. Siuvu tik geros nuotaikos ir pozityvių minčių, nes tikiu, kad visa energija, prisilietimai persiduoda į drabužį, tad noriu, kad mano klientė būtų apgaubta tik geriausiomis emocijomis.“ Pašnekovė tikina, kad prisideda prie ekologijos – siuva mažais kiekiais, o likusias atraižas naudoja mažoms dovanoms, kuriomis džiugina klientes.

Didžiausia reklama – iš lūpų į lūpas

Greičiausiai ne veltui sakoma, kad darbai yra iškalbingesni už bet kokias kalbas. Taip nutiko ir su prekių ženklo „Ady Burba“ vystymu. „Manau, prie žinios prisidėjo mano klientės, reklamas iš lūpų į lūpas ir aplinka, kurioje atsidūriau. Netikėtai atsiradę projektai, televizijos laidos, prekių ženklo publikacija žurnale“, – sako kūrėja, o svarbiausiu rinkodaros kanalu šiuo metu įvardija socialinį tinklą „Facebook“.

 

„Manau, nuoširdumas yra didžiausias mano išskirtinumas, kurį pastebi ir jaučia klientas.” I. Burbaitė.

 

Verslas yra nesibaigianti investicija

„Man pasisekė, kad galėjau pasinaudoti Darbo biržos savarankiško rėmimo parama, už kurią susipirkau visą reikiamą įrangą drabužių siuvėjos darbo vietai įsteigti. Be paramos viskas būtų buvę sudėtingiau. Tačiau tikrai nemažai įdėjau ir savo santaupų, vis dar dedu ir dėsiu, kiek tik reikės, nes, mano nuomone, verslas yra nesibaigianti investicija. Jaučiu, kad tas minusas prie visų skaičių mažėja, bet atsipirkimą sunku prognozuoti“, – apie verslo pradžią ir esamas investicijas pasakoja pašnekovė.

Pradedantiesiems kūrėja linki išdrįsti: „Čia ir dabar. Daugiau drąsos. Pradėti. Bandyti. Anksčiau pati į viską žvelgdavau atsargiai ir apmąstydavau menkiausias smulkmenas. Taip nieko ir nepradėjusi. Žengiau čia išdegusiomis akimis, ėmiau viską, sėmiau saujomis, o pamažu susidėliojo visa vizija. Nesigailėti pabandžius, gailėtis taip ir neišdrįsus.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.