...

Siūlo kitokią pažintį su kava

Verslas

2020.06.23

Autorius: Violeta Radzevičiūtė

Temos: .

Siūlo kitokią pažintį su kava

K. Trumpaitienė Asmeninio albumo nuotr.

Ypatingos kavos klubas“ įkurtas laikantis idėjos suteikti klientui vertę ir nieko mainais atgal neprašyti. Jo įkūrėja verslininkė Kristina Trumpaitienė (39) sako, kad pastarąja mintimi vadovaujasi iki šiol. „Pelno kol kas neskaičiavau nė karto, bet tvirtai tikiu šia idėja. Noriu ne tik paskatinti žmones sustoti ir rasti akimirką pasimėgauti gyvenimu, bet ir edukuoti, skatinti atsakingą vartojimą, darnų vystymąsi ir inovacijas“, – savo idėjomis dalijasi moteris ir priduria, kad ateityje bus dar ne vienas projektas, tačiau dabar reikia pabaigti išgryninti šį.

Skatina atsakingą požiūrį ir tvarumą

K. Trumpaitienė pasakoja, kad jos verslo idėja gimė iš meilės kavai. O patirtis kavos versle Didžiojoje Britanijoje tapo dar didesne paskata. 

„Ėmiausi šios veiklos kaip hobio, laiko sau sukūrimo alternatyvos, kol buvau motinystės atostogose. Šia veikla stipriai tikėjau ir tikiu, nors turiu didelį pasipriešinimą iš aplinkos, jog neverta švaistyti laiko, nes tai negeneruoja didelių pajamų, o juo labiau – pelno. Tačiau laiko ir jėgų, įdėtų šiame kavos projekte, kiekiais neįmanoma apskaičiuoti, tad labai sunku atsisakyti šios veiklos. Ir to visai nenoriu. Aš pati esu pozityvi. Turiu tam galimybę dabar, todėl naudojuosi kiekviena minute“, – pasakoja pašnekovė. 

Pastaruoju metu verslininkė daugiausia laiko skiria paieškoms, kaip modernizuoti, inovatyviai pakreipti veiklą, kad ji teiktų įvairiapusišką naudą ne tiek pelningumo prasme, kiek socialiniu aspektu. 

„Mūsų produkcija pažymėta sąžiningos prekybos (angl. fair trade) sertifikatu. Tai reiškia, kad kava yra sertifikuota kaip pagaminta pagal sąžiningos prekybos standartus. Sąžiningos prekybos organizacijos kuria prekybos partnerystes, grindžiamas skaidrumu ir pagarba, kuria siekiama didesnės tarptautinės prekybos teisingumo. Šios partnerystės prisideda prie darnaus vystymosi, teikdamos geresnes tarptautinės prekybos sąlygas kavos pupelių ūkininkams“, – pasakoja Kristina.

Ir priduria, kad nuo pat įmonės įkūrimo turėjo viziją būti socialiai atsakingu verslu. „Siūlome produktą, kuris iš dalies, bet visgi prisideda prie klimato kaitos, taršos mažinimo ir skleidžiame šią žinią visuomenei“, – atkreipia dėmesį moteris.

Kuria naują fenomeną – lietuvišką „fiką“ 

Taip pat šiuo verslu K. Trumpaitienė siekia skleisti žinią apie Lietuvos mažuose ūkiuose gaminamus sūrius. 

„Švedai mėgaujasi puodeliu kavos ir bandele keletą kartų per dieną. O lietuvius buriame stabtelėti kavos ir sūrio pertraukėlės! Kuriame naują fenomeną lietuviškose tradicijose – lietuvišką „fiką“ (taip vadinama švediška kavos pertraukėlė).

Mokome piliečius ragauti ir derinti sūrius prie kavos. Tai puikus derinys ir užkandis ryte bei pietų metu. Rengiame kavos ir lietuviškų sūrių edukacines degustacijas, kurių metu dalyviai sužino ne tik apie kavą, bet ir apie kokybės rodiklius, darančius įtakos kavos kokybei, apie socialinius kriterijus, sukuriančius pridėtinę vertę rinkoje. Mums labai reikšmingas socialiai atsakingas verslas klimato kaitos sistemoje“, – pasakoja moteris.

Konkurencija didelė, o rinka maža

Anot Kristinos, vienareikšmiai įvertinti, kaip sekasi verslo vystymas ir kokia gali būti ateitis, kol kas sudėtinga. Tai pirmiausia priklauso nuo iškeltų tikslų, išteklių investicijoms ir įvairios pagalbos – tiek versle, tiek namų buityje. 

„Verslu užsiimančiai moteriai labai svarbus artimos aplinkos palaikymas. Taip pat patikimų verslo partnerių suradimas. Pastebiu, kad šiais laikais ateinantys partneriai nori visko greitai ir pelningos grąžos nieko neveikdami. Visuomet rinkdavausi viską versle daryti pati, tai ypač atspindėjo pardavimų kiekis. Pastaruoju metu investuojame į reklamą ir produkto prekinę išvaizdą. Taip pat jau išmokau dedikuoti veiklas kitiems. Tikimės teigiamų pokyčių. Suprantama, su mažesniu biudžetu turi ribotas galimybes, bet esu įsitikinusi, kad visada sumoki du, o gal ir tris kartus daugiau, rinkdamasis pigiausią paslaugos variantą“, – įžvalgomis dalijasi pašnekovė. 

Vienas iš iššūkių, su kuriuo neišvengiamai tenka susidurti, yra gana stipriai jaučiama konkurencija. 

„Kavos rinkoje konkurencija didelė, o pati rinka maža. Vietiniai skrudintojai mandagiai dalijasi rinką. Bent jau tokios mano įžvalgos, – pastebi moteris. – Rinkoje turime didelių žaidėjų, kurie turi nemažą reklaminį biudžetą, didelę komandą, dirbančią užnugaryje, rinkodaros specialistus. Bet aš manau, kad kavos verslui būti sėkmingam reikalingas pridėtinę vertę kuriantis produktas, kitaip tiesiog būsi toks pat rinkos žaidėjas, kaip ir kiti, kurie turi lėšų rinkodaros strategijai įgyvendinti ir būti matomi, suteikti dideles nuolaidas produktams ir pasididinti produkto pardavimus.“

Tiesa, K. Trumpaitienė turi ambicijų artimiausiu metu plėstis į užsienį, tačiau šiuo metu, kaip pati sako, tam dar nesijaučia tvirtai pasiruošusi: „Dar nesame iki galo išsigryninę veiklos strategijos Lietuvoje, tad pagrindinis dėmesys į tai, bet užsienio rinkai turime pasiūlyti kitokį produktą.“

Geriausiai veikia edukacijos ir bendravimas socialiniuose tinkluose

„Vartotojus pažįstame per edukacijas, žmonių komentarus, atsakymus į klausimus socialinėje medijoje. Šiuo metu orientuojamės į smalsius, kavą dievinančius žmones“, – sako verslininkė. 

Skleisti žiniai apie save kol kas pasitelkiamos socialinės platformos „Facebook“ bei „Instagram“. „Bandėme mamyčių „influenceres“, bet, deja, įsitikinome, kad toks kanalas mūsų produktui netinkamas. Bandėme dalyti nemokamus pavyzdukus. Irgi nesuveikė“, – patirtimi dalijasi K. Trumpaitienė.

Pasak jos, daugiausia pardavimų šiuo metu vyksta internetu ir tam reikėjo žmogaus – specialisto, kuris tikrai išmano, kaip pasiekti tinkamą vartotoją.

„Ypatingos kavos klubo“ komandą dabar sudaro du žmonės – pati verslo įkūrėja ir dar vienas darbuotojas. „Pastebiu, kad pastaruoju metu gana sudėtinga rasti darbuotoją, kuris norėtų save atiduoti tiek, kad užsidirbtų sau atlyginimą. Jeigu aš turėčiau sugrįžti į darbo rinką, svarbiausia, ko išmokau, jog darbuotojas turi užsidirbti sau atlygį ir sukurti pridėtinę vertę įmonei. Ypač vertinami žmonės, kurie eina „extra mile“ bendro tikslo link“, – įsitikinusi verslininkė.

Deleguoti darbus, ieškoti kokybės, atkakliai siekti

Visiems, šiuo metu kuriantiems verslą ar svajojantiems tokį turėti, K. Trumpaitienė iš savo patirties pataria nebijoti deleguoti darbus profesionalams, savo sričių specialistams ir ieškoti profesionalių bei kokybiškų paslaugų, nes pigios paslaugos neretai lemia finansinį nuostolį ir mažą grąžą. O svarbiausia, anot Kristinos, nusiteikti daug ir atkakliai dirbti.

„Neretai manome, kad būti verslininku ar verslininke yra prestižas. Kartais tikrai paprasčiau būti samdomu darbuotoju, bet įdomiau ir daugiau laisvės bei alternatyvų – vykdant savo veiklą. Kad taptum tikru verslininku, turi tikrai tikėti tuo, ką darai, turėti viziją, tikslus ir norą daug dirbti, pagalbą, palaikymą. Ne visada pavyksta įgyvendinti planus greitai ir generuoti pelną iš karto ar iš pirmo karto. Niekada nepavarkite suklupę vėl pakilti. Veiklos rezultatai bus tolygūs įdėto kokybiško darbo kiekiui. Kuriant savo produktą reikia juo labai tikėti ir išsikelti tikslus, nes jie virsta realybe pasirinkus tinkamus įrankius. Kiekvienas verslas yra savitas ir turi tik jam būdingų niuansų, tad juos turite perprasti. Labai svarbu gerai pažinti vartotoją, atsirinkti svarbiausius įrankius ar būdus, kuriais jį pasieksite, nuspręsti, kokią žinutę transliuosite“, – pataria K. Trumpaitienė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.