...

Septynios dienos per savaitę – tai laikas, kurį tu atiduoti savo verslui

Verslas

2012.11.06

Autorius: Gintarė Daugėlaitė

Temos: , , .

Septynios dienos per savaitę – tai laikas, kurį tu atiduoti savo verslui

„Koketė“ įkūrėjos sesrys: Daiva Pilipavičienė ir Rima Mateikienė Asmeninio albumo nuotr.

Su verslininke Daiva Pilipavičiene susitikome vienoje parduotuvėje „Koketė“, įsikurusioje didžiausiame Kauno prekybos centre. Moteris savo verslą pradėjo plėtoti drauge su seserimi Rima Mateikiene. Tai gražus seserų duetas, paremtas pasitikėjimu ir atsakomybe.

Verslumo šaknys – šeimoje

„Verslas nuo vaikystės man ir mano sesei Rimai buvo ne naujiena. Prieš kurdamos nuosavą verslą dirbome mamos firmoje, kuri taip pat buvo susijusi su mada. Matydavome, kaip mama domėdavosi mada, megzdavo, kurdavo įvairius modelius. Galbūt verslumas mūsų šeimoje yra paveldėtas. Žinoma, ne mažiau svarbu, kad drauge su seserimi domėjomės mada, sutapo mūsų požiūriai ir, svarbiausia, norėjome ko nors savo“, – nuoširdžiai šypsodamasi pasakojo D. Pilipavičienė.

Verslo pasaulyje labai svarbus partneris, o kai šalia yra patikimas šeimos narys, tai dirbti daug lengviau. „Tvirtai tikime viena kita, todėl žinome, kad kol viena mūsų yra išvykusi, įmonės veikla, finansai yra patikimose rankose“, – tvirtina verslininkė.

Verslo pradžia

Pirmą parduotuvę „Koketė“ D. Pilipavičienė su seserimi įkūrė 1995 metais. „Pirmąsias parduotuves įkūrėme Kauno centre – Laisvės alėjoje. Mudviejų verslas prasidėjo nuo mažmeninės prekybos aksesuarais ir drabužiais. Tačiau po kelerių metų mus sudomino namų interjero parduotuvėse pateikiamos prekės. Tuo metu Kaune interjero parduotuvių buvo nedaug, todėl daugelis šio miesto gyventojų prisimena vieną iš pirmųjų parduotuvių „Koketė“, įsikūrusią A. Mickevičiaus gatvėje.

Kai pradėjome kurti verslą, turėjome puikią galimybę patikusius papuošalus įsigyti iš Olandijos, kurių tuo metu lietuvių rinkoje trūko. Šiuo metu mūsų parduotuvėse pateikiama bižuterija yra pagaminta Rytuose pagal europiečių užsakymus“, – sako pirmąsias prekes prisiminusi parduotuvės savininkė.

Kokių šalių aksesuarai galėtų sudominti lietuvę? „Niekada neprisirišame prie vieno tiekėjo ir savo prekių asortimentą sudarome iš kelių šalių. Lietuvė galėtų susidomėti olandų ir vokiečių produkcija, jie šiuolaikiški ir modernūs. O štai prancūzų bižuterija mūsų moterims per puošni, nes esame linkusios rinktis kuklesnius aksesuarus“, – svarsto viena UAB „Koketė“ įkūrėjų.

Ar klientės vengia ryškių pirkinių? „Negaliu teigti, kad moterys nenori ryškaus paltuko ar rankinės. Žinoma, santūresni daiktai perkamesni, tačiau labai dažnai ryškių spalvų pirkinių moterys įsigyja per išpardavimus“ , – atvirauja D. Pilipavičienė.

„Dirbti su viena parduotuve ar su vienos rūšies prekėmis labai sunku. Geriausia, kai gali klientui pasiūlyti skirtingų rūšių prekių, atidaryti kelis parduotuvės skyrius. Reikia didelio kapitalo norint atlaikyti prekybos atoslūgius“, – teigė bendrovės savininkė.

„Šiuo metu Lietuvoje įsikūrusios keturios parduotuvės „Koketė“: viena Marijampolėje ir trys Kaune“, – pasakoja Daiva.

Paklausta, kokios priežastys paskatino atidaryti parduotuvę Marijampolėje, D. Pilipavičienė nedvejodama atsako: „Labiausiai su seserimi norėjome, kad parduotuvė būtų šalia mūsų. Kadangi neturime didelio valdymo personalo ir daug darbų atliekame pačios, norėjome nuolat stebėti įmonės veiklą. Svarbiausias prioritetas mums buvo miesto artumas, o tuomet jau nuomojamos patalpos.“

Lėšų poreikis vienai parduotuvei

„Norint atidaryti tokio tipo parduotuvę reikia apie 70 000 litų. Ši suma priklauso nuo įrangos. Mes su seserimi Rima daug ką darėme pačios, pavyzdžiui, susiprojektavome parduotuvę. Daug kas priklauso nuo žmogaus kūrybingumo“, – sako aksesuarų ir drabužių parduotuvės savininkė.

Paklausta, kada atsipirks verslas, pašnekovė pripažino, kad planuoti yra sudėtinga, nes dažnai galvoji vienaip, o nutinka kitaip. „Ypač buvo sudėtinga gauti kreditus atsiradus didesnių parduotuvių. Mums buvo liepta sumažinti kreditą, netgi buvo manančių, kad bankrutuosime. Tačiau patys bankininkai, matydami kaip stengiamės ir dirbame, mus palaiko“, – džiaugiasi verslininkė.

Verslas yra nuolatinis darbas

Nuosavas verslas yra ne tik džiaugsmas, bet ir nuolatinis didelis darbas. „Septynias dienas per savaitę privalai suspėti atlikti reikalingus darbus, o tam reikia skirti daug laiko ir sveikatos. Galbūt kaip moteris tampi per daug aktyvi. Kartais norisi pabendrauti su draugais, artimaisiais, bet paprasčiausiai nelieka laiko ir jėgų“, – apie nuosavo verslo subtilybes pasakoja D. Pilipavičienė.

Bendravimas yra sėkmės variklis

„Prieš keletą metų domėjausi floristika, stebėjau šios srities specialistus ir pamačiau, kad jie prisirišę prie senų idėjų, nebeieško naujų, originalių sprendimų. Mano nuomone, jaunasis verslininkas turėtų pasižymėti šiomis savybėmis: užsispyrimu, kantrumu, optimistišku požiūriu, imlumu naujovėms. Labai svarbu, kad žmogus bendrautų su darbuotojais, klientais. Mes su seserimi nuolatos bendraujame su kolektyvo nariais ir klientais. Stebime, ko žmonėms reikia, ko jie pageidauja. Galbūt svarbiausias mažos parduotuvės pliusas – šiltas bendravimas su klientais. Didelėse įmonėse samdomi vadybininkai, o kaip jau išgirdote, mes pačios siekiame įgyvendinti klientų norus. To ir linkiu jauniesiems verslininkams“, – sakė viena UAB „Koketė“ įkūrėjų.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.