Senoviniai veltiniai paskatino imtis veiklos
2013.02.23
Temos: Verslo pradžia.
„Nauja – tai gerai pamiršta sena“, – teigia Dainius ir Daiva Zgrabskiai, kurie šį gajų liaudies posakį padarė savotišku verslo kredo. Veikli sutuoktinių pora veltinius ne tik prikėlė naujam gyvenimui, bet ir pavertė madingu natūralumą bei kokybę vertinančių miestiečių apavu. Zgrabskių sugalvotas batų prekės ženklas „My Feltboots“ ne tik prigijo Lietuvoje, bet ir tapo žinomas svetur.
Pasak D. Zgrabskio, „Diversus LT“ direktoriaus, mintis imtis nuosavos veiklos nuo seno kirbėjo galvoje. Žengti lemiamą žingsnį paskatino ir Roberto T. Kiyosakio knygos – būtent jos padėjo suvokti gyvenimo siekius ir suteikė pasitikėjimo savo jėgomis.
Verslininkas neslepia, kad veltinių verslo idėja kilo atsitiktinai. „Prieš ketverius metus darbo reikalais teko lankytis Baltarusijoje. Ten nupirkau veltinukus dukrai. Eidami Vilniuje pasivaikščioti nuolat sulaukdavome klausimų, kur galima įsigyti panašios avalynės, todėl į galvą šovė mintis slaviškus veltinius importuoti į Lietuvą“, – verslo pradžią prisimena D. Zgrabskis.
Nors veltinių importas sulaukė dėmesio, netrūko pirkėjų, kuriems nepatiko slaviškos avalynės standumas, pasenęs dizainas. Atsižvelgdami į tai sutuoktiniai nusprendė patys gaminti batus, labiau pritaikytus šiuolaikinių miesto žmonių poreikiams.
„Iš senų veltinių paėmėme pačią geriausią ypatybę – šilumą ir natūralias medžiagas. Atsižvelgdami į tai sukūrėme apavą, tinkamą ir nešioti kasdien, ir pasipuošti“, – sako D. Zgrabskė, bendrovės „Diversus LT“ rinkodaros vadovė. Verslininkė teigia, kad kurdami lietuviškų veltinių liniją turėjo aiškią viziją, kaip turėtų atrodyti stilingas miestietis.
Žinoma, kaip ir kiekviena nauja veikla, lietuviškų veltinių gamyba pareikalavo nemažai pastangų. „Teko atsisakyti apsilankymų pas gimines, pasisėdejimų su draugais, iškeisti ramų gyvenimą į bemieges naktis, tačiau vis tiek nė karto nesuabėjojome, kad einame tinkamu keliu“, – teigia verslininkė, nuo pat pradžių užsiimanti veltinių dizainu.
Patrauklus veltinių dizainas ir subtilus stilius greitai patraukė klientų dėmesį. Prekės ženklu „My Feltboots“ pažymėtų batų paklausa paskatino sutuoktinius būti arčiau pirkėjų. Taip kilo idėja įsikurti dideliuose prekybos centruose. Šiuo metu šeimos verslą plėtojantys sutuoktiniai lietuviškais veltiniais prekiauja Vilniaus prekybos centruose „Panorama“ ir „Ozas“, jų produkcijos taip pat galima rasti Kauno „Akropolyje“.
Natūralias medžiagas, unikalios avių vilnos šilumos savybes jau pastebėjo ir įvertino ne tik Lietuvos, bet ir užsienio klientai. Lietuviški veltiniai ne tik tapo nacionalinio dizaino konkurso „Geras dizainas 2012“ vienais nugalėtojų, bet ir sulaukė tarptautinės dizaino parodos, vykusios Suomijos sostinėje Helsinkyje, dalyvių bei lankytojų susidomėjimo.
Dainius ir Daiva džiaugiasi, kad jų avalynė jau prieinama Skandinavijoje ir net Japonijoje, kur ji klientus pasiekia per vietos didmenininkus. Veltinių gamintojai neslepia, kad orientavimasis į Vakarus yra viena svarbiausių jų įmonės veiklos strategijos dalių. Verslininkai viliasi, kad sėkmingas žengimas į užsienio rinkas leis galutinai atsisakyti gerai mokamo, bet samdomo darbo ir pasinerti į nuosavos veiklos plėtrą.
„Pagrindinė mūsų mintis buvo sustiprėti Lietuvoje, užaugti, pasisemti verslo patirties ir galiausiai žengti į kitų šalių rinkas“, – verslo vizija dalijosi D. Zgrabskis, daug vilčių siejantis su kitų Baltijos valstybių rinkomis. Tikimasi, kad čia „My Feltboots“ gaminiams rasti pirkėjų padėtų nostalgiški prisiminimai apie anksčiau avėtą avalynę.
Verslininkai didžiuojasi, kad plėtodami savo verslą ne tik prisideda prie darbo vietų kūrimo, bet ir garsina Lietuvos vardą svetur. Visos Zgrabskių siūlomos prekės – veltiniai batai, veltinio šlepetės ir neseniai „My feltboots“ liniją papildžiusios veltinio rankinės – parduodamos su etiketėmis „Pagaminta Lietuvoje“.
Lietuviškų veltinių populiarumą lėmė ir tai, kad verslininkų siūloma produkcija yra skirta visai šeimai.
„Tikriausiai tai iš dalies lemia mūsų verslo sėkmę. Nuo pat veiklos pradžios turėjau aiškią viziją, kaip noriu atrodyti pati ir kaip turėtų atrodyti mano šeimos nariai. Smagu, kad eidami pasivaikščioti galime pasipuošti vienodo stiliaus batais. Tai sukelia malonių emocijų ir traukia praeivių dėmesį“, – džiaugiasi D. Zgrabskė.
Nors pats darbymetis laukia atšalus orams, lietuviškų veltinių gamintojai teigia, kad darbas nenutrūksta ištisus metus. Ne sezono metu kuriamos naujos kolekcijos, bendraujama su verslo partneriais ir klientais, kurie vienos ar kitos Zgrabskių siūlomos prekės dairosi nepriklausomai nuo metų laiko.
Pasak D. Zgrabskės, nuolatinis bendravimas su klientais duoda apčiuopiamos naudos, daro įtaką verslo plėtrai svetur. Pirkėjų aktyvumas ir domėjimasis įmonės veikla leidžia didinti prekių asortimentą, stiprina motyvaciją ir verčia eiti į priekį. „Patenkinti klientai yra ne tik geriausias mūsų pastangų įvertinimas, bet ir didžiausia paspirtis augti, tobulėti“, – sako įmonės „Diversus LT“ direktorius.
Verslūs sutuoktiniai įsitikinę, kad plėtoti nuosavą veiklą Lietuvoje nėra lengva, bet įmanoma. Pasak jų, dažniausiai verslo sąlygas kritikuoja tie, kurie iš tikrųjų net nėra ragavę verslininko duonos.
„Jeigu netikėtume tuo, kad Lietuvoje ne tik galima gyventi, bet ir plėtoti verslą, nieko nebūtume pasiekę“, – teigia D. Zgrabskė ir priduria, kad imtis nuosavos veiklos lietuviams neretai trukdo ne tik polinkis į negatyvumą, bet ir perdėtas kuklumas.
„Verslas nėra ta sritis, kur reikia būti kukliam, – įsitikinusi verslininkė. – Gerais darbais reikia ne tik džiaugtis, bet ir girtis.“
„Diversus LT“ rinkodaros vadovė pabrėžia, kad steigiant verslą reikia labai tikėti savo idėja. „Niekada neabejoti savo vizija ir nebijoti klaidų“ – būtent tokį tikslą visiems būsimiems ir esantiems verslininkams pataria išsikelti D. Zgrabskė.
„My Feltboots“ sėkmė rodė, kad drąsiems, užsispyrusiems ir darbštiems žmonėms atsiveria visos durys. Tad nustokime svajoti, pradėkime veikti ir gyvenimas tikrai taps gražesnis!
Įdomūs faktai
Kaina: veltinių pora vidutiniškai kainuoja 389 Lt (moteriški veltiniai) ir 419 Lt (vyriški)
Populiariausias modelis: siuvinėti ilgaauliai moteriški veltiniai
Klientai: lietuviškus veltinius dažniausiai perka aukštesnes nei vidutines pajamas gaunantys žmonės, išsilavinę miestiečiai (daugiausia moterys), vertinantys natūralumą ir propaguojantys lietuvišus produktus (asocijuojasi su kokybe) bei išskirtinį stilių
Pradžia: UAB buvo įkurta 2010 m., iki tol įkūrėjai naudojosi kitu juridiniu statusu
Investicijos: pirminės investicijos sudarė 120 tūkst. Lt. Kadangi įkūrėjai turėjo savų lėšų, jiems neprireikė banko paskolos. Investicijos atsipirko per metus
„My Feltboots“
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.