Sukūrė kelionių planavimo programėlę, panašią į pažinčių

Verslas

2022.11.24

Autorius: Vaida Kerienė

Temos: , .

Sukūrė kelionių planavimo programėlę, panašią į pažinčių

Tadas Kertenis ir Rytis Reventas Asmeninio albumo nuotrauka

Covid pandemijos metu stojęs turizmo verslas Tadą Kertenį išmokė svarbios verslo pamokos: verslas turi būti globalus, mažiau jautrus vienos rinkos klientams. Tai tapo stimulu kartu su komanda Ryčiu Reventu ir Tomu Bobinu sukurti technologinius sprendimus impulsyviems, nežinantiems kelionės tikslo keliautojams hoperfy.com. Nuo šiol kelionės planavimas bus toks lengvas kaip picos užsakymas.

Kertenis turizmo srityje dirba dešimt metų, sėkmingai vysto įmonę Tedo.lt, kuri užsiima išvykstamuoju turizmu iš Lietuvos į užsienį bei poilsinėmis kelionėmis. Covid pandemijos laikotarpis atnešė stiprių verslo pamokų: „Klientai skambino ne dėl kelionių, o reikalaudami grąžinti pinigus, o jie tiesiog išgaravo oro linijoms, viešbučiams, klientams, tiekėjams. Šiuo periodu supratau – verslas turėtų būti globalus, mažiau jautrus vienos rinkos klientams“, – pasakoja jis. Todėl nusprendė kurti kelionių startuolį ir šios naujos veiklos nesieti su Tedo.lt. Tadas pasakoja, kad, pirmiausia, norėjęs suprasti, kas svarbu, reikalinga šios dienos klientui. Nagrinėjant jų užklausas pastebėjo besikartojantį dėsningumą: „Norą keliauti, bet nežinojimą kur“, tai ir tapo paskata sukurti patogų, greitą sprendimą tikslo nežinantiems keliautojams. Šį etapą verslininkas vadina rinkos tyrimų etapu: „Pradėjau giliai kapstyti iki tol, kol susiformavo visas idėjos konceptas“.

Pateko į „TechHub pre –akseleratoriaus“ programą

Tadas nusprendė rasti techninių žmonių-bendražygių: „Turiu daug patirties verslo vystyme ir turizme, tačiau neturiu programavimo, dizaino žinių. Tikslas buvo surasti komandą, kurioje užpildytume vienas kito spragas. Įdėjau skelbimą, jog ieškau žmonių į savo komandą, parašiau, kad nieko pasiūlyti negaliu tik savo know-how ir atsidavimą. Netrukus susiformavo komanda, kartu pradėjome tikrinti hipotezes, neturėdami jokio realaus produkto“, – pasakoja pašnekovas. Po kelių savaičių „TechHub pre-akseleratorius“ pranešė apie patekimą į jų programą, nuo šio momento prasidėjo realus verslo vystymas.

Patekus į pre-ekseleratorių reikėjo keisti gyvenamąją vietą. Palikti savo namus, draugus Kaune ir atsikraustyti į Vilnių: „Iš pradžių tai atrodė kaip sunkumas, bet bendroje steigėjų komandoje gerai sutariame, todėl tai virto privalumu. Koncentruojamės į mūsų idėją, kadangi „Hoperfy“ pateko į pre-akseleratorių turim „pavaryt“, – pasakoja pašnekovas

Svarbu, kad komanda būtų motyvuota: „Net ir labiausiai motyvuota komanda gali greitai tapti visai nemotyvuota, jei matys, kad idėjos autorius visai nebeturi drive‘o. Jei man pasitaiko prastesnė diena, kiti komandos nariai sėkmingai įveikinėja užduotis ir bendrame kontekste mūsų motyvacija būna aukšta“, – pasakoja idėjos autorius.

Verslo kūrėjai pradėję įgyvendinti idėją buvo optimistiški: „Manėme to dar nėra. Konkurentų neturime. Mentoriai greitai mus nuleido ant žemės – parodė, kad konkurencinė aplinka didelė. Jau validuota idėja, jog žmonės tai naudoja – keliauja“, – prisimena Tadas. Komanda suprato, kad konkurentai yra jų kelrodis: galima stebėti konkurentų minusus ir svarstyti, kaip galima juos keisti arba matant konkurentų teikiamas vertes, savo siūlomą vertę rasti kitur, stengtis nekonkuruoti, rinktis savo kelią, kuris gali būti visai kitoks nei atrodė iš pradžių.

Programėlė panaši į pažinčių programėlę

„Hoperfy“ vartotojas yra iki 35 metų amžiaus, nesukūręs šeimos, pora, vienas ar draugų kompanija, turintis vidutines/ aukštas pajamas, dirbantis pagal vakarietišką darbo etiką ir galintis neiti penktadienį į darbą. Tačiau nemėgstantys „apsikrauti“ kelionės planavimu. Norėdami susipažinti su savo galimais klientais, gatvėje darė apklausas, klausdami, kaip žmonės sprendžia įvairius kelionių klausimus. Tai buvo nelengvas procesas, bet pasiteisino.

Pirmoji planuojama rinka yra Berlynas: „Pagal mūsų atliktus skaičiavimus, reklamos kaštus bei rinkos dydį, šis miestas puikiai tinka mūsų verslui“, – pasakoja verslininkas.

„Hoperfy“ teikiama paslauga: savaitgalio kelionių idėjos iš vartotojo dabartinės lokacijos, jos yra sugrupuotos: skrydis, viešbutis ir veikla. Sudėtos į lengvai suprantamas korteles, kurias klientai gali išsisaugoti, dalintis su draugais: „Visas procesas primena pažinčių programėlės idėją, klientas tiesiog turi braukti per kelionių idėjas, rinkdamasis, kurios patinka. O tuo metu mūsų dirbtinio intelekto variklis mokosi apie konkretaus vartotojo norus“, – pasakoja idėjos autorius.

Viską galima įsigyti vieno mygtuko paspaudimu, į savo el. paštą gauti visus kelionės dokumentus (bilietus, viešbučio dokumentus, įėjimo bilietus ir ne tik).

Trumpas pirkimo procesas

„Mūsų finalinis produktas nesiskiria nuo kitų kelionių organizatorių, matydami, kad negalime rasti išskirtinumo, padarėme kelionės rinkimosi, grupavimo ir pirkimo procesus išskirtinius – patogius, nereikalaujančius investuoti 20-30 val. į visą planavimo procesą“, – pasakoja vyras. Svarbu turėti veikiantį 24/7 klientų aptarnavimo kanalą, nes žmonėms iškilusias problemas nori spręsti skubiai.

Planuojamos investicijos iki 350 000 eurų, iš kurių 160 000 jau šiandien yra garantuotos. „Manome, kad investuotojams ši investicija atsipirks jau po 16 mėnesių, – sako verslo įkūrėjas.

Tadas Kertenis mano, kad verslas ne kiekvienam, procesų galima išmokti „pakeliui“, bet atkaklumas turi būti visada. Į verslą reikia žiūrėti kaip į maratoną, o ne kaip į sprintą. Šalia savęs svarbu turėti žmones, skatinančius stumtis į priekį, toks žmogus Tado gyvenime yra A. Stonys – jo draugas ir mentorius.

 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.