Grįžusi iš Anglijos nusprendė pirkti piceriją
2022.07.12
Temos: Marketingas, Pardavimai, Verslo pradžia.
Vilnietė Aliona Laurynaitė (37) aukštojo mokslo studijų metais ir po to dirbo banke, vėliau išvyko į Angliją. Po dešimties metų grįžusi į Lietuvą turėjo apsispręsti dirbti samdomą darbą banke ar įsigyti nuosavą piceriją. Prieš keletą mėnesių antrąją „Chiwawa pizza“ piceriją atidarė Šeškinės rajone.
A.Laurynaitė atvykusi į nedidelį Jungtinės karalystės miestelį įsidarbino italų restorane, kur pradirbo maždaug aštuonerius metus. Taip pažino italų kultūrą ir maistą, o 2019-aisiais nusprendė grįžti į Lietuvą.
Sugrįžusi namo A. Laurynaitė pradėjo galvoti ką galėtų veikti Lietuvoje. Gavo pasiūlymą iš banko vadovauti nedideliam skyriui, bet taip pat rado skelbimą apie parduodamą piceriją.
„Labai dvejojau, bet atsisakiau banko pasiūlymo ir tapau naująja picerijos šeimininke. Picerija nedidelė metus laiko veikia sostinės Pašilaičių rajone. Apyvartos mažos, prieš tai dirbo pati šeimininkė ir keli darbuotojai“, – pirkinį apibūdina pašnekovė.
Reikėjo priprasti prie lietuviškos darbo rinkos
Kadangi buvau susipažinusi su italų virtuvę, pamaniau, kad puiki idėja atidaryti piceriją. Dar būdama Anglijoje pradėjau domėtis patalpomis, mokesčiais, tiekėjais. Labai daug patarimų gavau iš draugų italų, kurie dirbo maitinimo įstaigose. Grįžus į Lietuvą rūpinausi įmonės atidarymo reikalais, kreipiausi į draugus, turinčius mažesnius ir didesnius verslus, klausiau jų patarimų, perskaičiau daug informacijos. Turėjau šiek tiek santaupų ir ieškojau nedidelių patalpų ir užkliuvo skelbimas apie parduodamą piceriją su keistoku ir juokingu pavadinimu „Chiwawa pizza“. Įsivertinusi kiek laiko ir investicijų reikėtų atidaryti naujai, nusprendžiau įsigyti tik pradedančią veiklą piceriją.“
Pasak pašnekovės, pradžia nebuvo lengva, nes reikėjo išmokti absoliučiai viską, vėl priprasti prie lietuviškos darbo rinkos, biurokratijos ir mentaliteto. „Nors ir gavau „know how” ir turėjau patirties restorane, bet buvo daug iššūkių. Iš pradžių reikėjo susipažinti su galybe informacijos, kad suprasčiau mokesčių sistemą ir kur turiu kreiptis. Reikėjo galvoti kaip padidinti pardavimu. Savo jėgomis reklamavau socialiniuose tinkluose, rėmiau Universitetų atstovybes, vaikų namus, per pandemiją vežiau picas savanoriams, – pirmuosius veiklos žingsnius prisimena verslininkė.
Dirbo be poilsio dienų – padidino pardavimus net tris kartus
„Chiwawa pizza“ savininkė kone metus dirbo beveik be poilsio dienų, o tada dar pandemija metė iššūkį. „Pirmos dvi savaitės buvo labai sunkios, reikėjo išmokti dirbti kitaip. Kreipiausi į išvežiojimo platformas, klausiau patarimų, taikiau dideles nuolaidas ir mums pavyko padidinti pardavimus net tris kartus. Pasiekėme gerų rezultatų ir per pandemiją atidarėme antrąją piceriją Gedimino pr., nors kone visi pažįstami ir draugai atkalbinėjo nuo tokio žingsnio, bet neklausiau. Norėjosi daugiau veiklos ir iššūkių. Bet dėl darbuotojų trūkumo ir netinkamos lokacijos po septynių mėnesių užsidarė gastronomas, kuriame nuomavome patalpas. Patyriau nuostolių, bet neišsižadėjau minties apie antrąją piceriją. Esu nepataisoma optimistė ir galvoju, jeigu vieną dieną nesiseka, kitą būtinai pasiseks, – tvirtina A. Laurynaitė, savo verslą apdairiai pradėjusi nuo klientų lūkesčių tyrimo: „Bandžiau suprasti kuo galiu būti išskirtinė. Socialiniuose tinkluose Pašilaičių rajono grupėse dariau apklausas, kokias picas gyventojai mėgsta, ko trūksta, kas patinka ar nepatinka šalia esančiose picerijose. Dauguma apklaustųjų pageidavo picų su daugiau sūrio, taip norėdama įtikti ir suprasdama savo išskirtinumą pasiūliau picas su daug geros kokybės sūrio ir įdomesniais ingredientais.“
Džiaugiasi lojaliais darbuotojais ir klientais
Picerijos savininkė turi aštuonis darbuotojus, trys iš jų dirba nuo pat atsidarymo. „Džiaugiuosi lojaliais ir naujais darbuotojais. Turime ir daug lojalių klientų, kurie ateina kiekvieną savaitę. Nors šalia veikia daug picerijų ir konkurencija didelė, išlaikome kokybę ir vis tobulėjame. Naudojame tik natūralius sūrius ir aukščiausios kokybės mėsą. Ieškau naujovių, pavyzdžiui, esame pirmieji pasiūlę veganiškas picas su veganiška „mėsa”, – apie savo darbo kasdienybę dalijasi A. Laurynaitė ir pajuokauja, kad kai dirbi nuosavoje įmonėje, visiems atrodo, jog visą dieną gali gerti kavą, – bet realybė kitokia, – tikina ji. Kiekvieną dieną darau užsakymus, bendrauju su vadybininkais, buhalteriais ir sprendžiu einamuosius kasdienius klausimus. Vyksta verslo susitikimai, ieškau naujų tiekėjų ir klientų, kuriems galėčiau pasiūlyti didesnius gaminių kiekius.“
Nuosavas verslas – rizika ir galimybė
Laurynaitė vertina nuosavo verslo teikiamus privalumus: galimybę gauti didesnes pajamas, reguliuoti savo darbo valandas ir pačiai priimti sprendimus. Kita pusė – neabejotinai tenka susidurti su daug streso ir kartais neapibrėžtumo jausmu, atlikti įvairiausius darbus ir dirbti daugiau nei aštuonias valandas per parą. Tik visa tai atsiperka su kaupu, kai pasieki gerų rezultatų. Pasiekimai suteikia vidinės motyvacijos nesustoti tobulėti ir veikti.
Nebijoti ir veikti skatinta visus verslo pradininkus, „nes nieko ir nevyks tol, kol nieko nedarai“.
„Chiwawa pizza“ vadovė A. Laurynaitė linki domėtis, visada mokytis ir ieškoti naujų galimybių. Jas įsivertinti ir pradėti veikti. Įveikti nesėkmės baimę ir nebijoti klysti. „Svarbu aiškiai suprasti, kad nuosavas verslas yra ir šiokia tokia rizika, tačiau kartu tai ir galimybė įgyvendinti savo idėjas bei svajones“, – sako ji.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.