Pasigamintos dekoracijos paskatino kurti kitiems

Verslas

2020.05.15

Autorius: Gustė Valantinavičiūtė

Temos: .

Pasigamintos dekoracijos paskatino kurti kitiems

Š. Kairienė Asmeninio albumo nuotr.

Vilnietės Šarūnės Kairienės verslo istorija išskirtinė: universitete įgijusi leidybos ir reklamos vadybos specialybę, savo gyvenimą nusprendė sieti su kūryba. Kurį laiką dekoracijas kūrusi tik sau, ilgainiui pašnekovė sulaukė aplinkinių žmonių susidomėjimo ir taip atsirado verslas „Pynė vijos“.

Pradžia – ruošiantis vestuvėms

Š. Kairienė atskleidžia, kad mintis kurti verslą ją aplankė gana neseniai – 2017 metais. Tuo metu moteris ruošėsi savo vestuvėms ir, kaip dauguma nuotakų, ieškojo, kaip kuo gražiau papuošti šventę.

„Ieškojau idėjų dekoracijoms, o žodžio „makramė“ dar nė nebuvau girdėjusi“, – pasakoja pašnekovė. Su šiuolaikinėmis technologijomis galima rasti viską, o ir išmokti, kaip teigia verslininkė, lengviau, kai yra tiek daug pavyzdžių. Nors ši verslo istorija ir skamba paprastai, moteris neslepia, kad nebuvo lengva: „Mokantis teko daug kartų klysti ir pradėti iš naujo.“

Vis dėlto, neatsižvelgdama į sunkumus bandant įsisavinti makramė techniką, pašnekovė džiaugiasi, kad šie sunkumai padėjo išgryninti savo kūrybos stilių. Taigi, atšventusi bohemiško stiliaus vestuves su savo pačios gamintomis dekoracijomis, Š. Kairienė nusprendė šį naują pomėgį paversti pelningu verslu.

Versle susitvarko viena

Kalbėdama apie šį dar gana jauną verslą, moteris išskirtinai didžiuojasi pavadinimu. „Aš labai norėjau sukurti lietuvišką pavadinimą lietuviškam prekių ženklui. Iš pradžių buvau sugalvojusi anglišką pavadinimą, bet mintyse suskambėjo žodžiai „pynė vijos“ ir man labai patiko šių žodžių skambesys“, – pavadinimo atsiradimo istorija dalinasi verslininkė.

Paklausta, ar dekoracijoms pinti samdo daugiau darbuotojų, moteris nusišypso: „Kad ir pati dar susitvarkau. Kai jau pradedu pinti, viskas aplinkui dingsta, galiu visą dieną taip dirbti. Tai savotiška meditacija.“ Žinoma, pašnekovė neneigia, kad ateityje neatsisako minties, jog gali prireikti samdyti ir kitus darbuotojus.

Kalbai pasisukus apie investicijas, kurių prireikė verslui įkurti, Š. Kairienė sako: „Pačioje pradžioje net negalvojau, kad šitas pomėgis išsivystys į verslą. Tai dariau tik dėl savęs. Todėl pradėjus kurti verslą didesnis sunkumas buvo ne finansai, o grynai techniniai dalykai: kur rasti tinkamų priemonių ir pan.“

Taigi kaip didžiausią sunkumą moteris įvardija būtent darbo priemonių paiešką bei elementarią patirties stoką. „Pradžioje man sunku būdavo net suprasti, kiek virvės kiekvienai dekoracijai prireiks ir galiausiai per anksti pritrūkdavau medžiagų“, – prisimindama verslo pradžią, juokiasi moteris.

Pats verslo pobūdis buvo gana palankus finansiškai. Š. Kairienės teigimu, nebuvo jokių finansinių sunkumų, nes klientų užsakymai neužgriuvo visi iš karto: „Nebuvo sunku. Padarai kelis užsakymus, gauni užmokestį, tada gauni daugiau užsakymų… Taip viskas ir vyko.“

Gelbsti socialiniai tinklai

Verslo „Pynė vijos“ įkūrėja teigia, kad daugiausia reklamuojasi socialiniuose tinkluose „Facebook“ ir „Instagram“. Taip pat nepamiršta paminėti, kad dalis viešinimo priklauso ir nuo klientų: „Nemažai užsakymų ateina per įvairius pažįstamus ir šis reklamos iš lūpų į lūpas būdas tikrai gana efektyvus.“

Žinoma, verslininkė priduria, kad daugiausia klientų dėmesio sulaukia tik tuomet, kai įkelia naują įrašą socialinėje erdvėje. „Tada tikrai padaugėja užsakymų“, – teigia Š. Kairienė. Be to, ji tikina, kad dabar reklamos klausimu vyksta kūrybinis procesas. Verslininkė kuria nuosavą „Pynė vijos“ interneto puslapį ir tikisi, kad jis pritrauks daugiau naujų klientų.

Deja, kaip ir visas smulkiojo verslo sritis, karantinas palietė ir šį verslą. Pašnekovė pasakoja, kad pokyčiai tikrai juntami: sumažėjo klientų srautas. Kita vertus, faktas, kad moteris dirba viena ir darbo pobūdis yra nekontaktinis, suteikė galimybę verslo veiklos nestabdyti galutinai, o ir prastovų mokėjimo klausimas tapo neaktualus, nes Š. Kairienė dirba viena ir kol kas nesamdo darbuotojų. Taigi verslininkė džiaugiasi, kad, nors dekoracijų paklausa sumažėjo, tačiau vis dar atsiranda klientų.

„Šį laikotarpį nusprendžiau išnaudoti ateities planų apmąstymams. Galvoju apie naujų technikų mokymąsi ir jas išbandau“, – šitaip sulėtėjusį verslą ir kasdienybės pokyčius išnaudoja pašnekovė.

Pokalbio pabaigoje Š. Kairienė apibendrina, kad, neatsižvelgiant į dabartinę verslui nepalankią situaciją, bandyti ir daryti visada reikia: „Manau, kad Lietuvos žmonės yra labai verslūs, todėl verslai mūsų šalyje vis keičiasi ir kuriasi. Jei miegosim ir nieko nedarysim, nieko gero neišeis.“ Taigi verslo „Pynė vijos“ įkūrėja skatina visus pradedančiuosius verslininkus mažiau galvoti ir daugiau veikti bei neapleisti savo idėjų.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.