Pasaulyje pripažinta idėja kilo per gimtadienį

Verslas

2016.06.02

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: , .

Pasaulyje pripažinta idėja kilo per gimtadienį

Vienas iš „Mash Mashine“ kūrėjų - Andrius Žiūraitis. Asmeninio archyvo nuotr.

Iš Plungės kilęs Andrius Žiūraitis (29) po studijų Rygoje dėl geresnės darbo pozicijos išvyko gyventi į Taliną. Būtent čia jis susipažino su dviem kolegomis: italu Ottavio Cambieri (32) ir prancūzu Mathieu Hingantu (31), su kuriais sukūrė inovatyvų ir interaktyvų muzikos kūrimo aparatą, sėkmingai parduodamą visame pasaulyje.

Mash Mashine“ – unikalus muzikos instrumentas, kuris per kelias sekundes bet kuriam žmogui gali leisti pasijusti didžėjumi. Muzika kuriama instrumento paviršiumi stumdant skirtingus – vokalų, bosų, būgnų ir melodijų – blokelius, juos maišant ir derinant tarpusavyje. Vienu metu su šiuo interaktyviu įrenginiu muzikuoti gali keturi asmenys.

Verslą kuria Estijoje

Pašnekovas puikiai prisimena idėjos pradžią. Gavęs aukštesnes pareigas turėtame darbe, A. Žiūraitis turėjo išsikraustyti į Estiją, kur ir susipažino su būsimais kolegomis. Veiklos idėja atsirado visai netikėtai, radus bendrų interesų.

 

„Mathieu gimtadienio metu pamačiau stiklo gabalą ir kodukus, jie papasakojo pradinę idėją, ir taip pradėjome vystyti interaktyvią pramogą su muzika“

A. Žiūraitis.

 

„Mathieu ir Ottavio žaidė kodais ant stiklo, galvodami panaudoti šią sąsają per pasirodymus didžėjaujant, tačiau sistema vis dulkėjo kampe. O aš ieškojau paprastos, bet smagios veiklos reklaminiams renginiams. Mathieu gimtadienio metu pamačiau stiklo gabalą ir kodukus, jie papasakojo pradinę idėją, ir taip pradėjome vystyti interaktyvią pramogą su muzika“, – prisimena A. Žiūraitis.

Pradėti plėtoti verslą nuspręsta Estijoje dėl palankių galimybių šioje šalyje. „Kadangi mūsų pirmas projektas ir klientas buvo Estijoje, o Ottavio ir Mathieu buvo čia įsitvirtinę, tai ir likome. Žinoma, Estijoje gana paprasta pradėti kurti verslą: formos ir dokumentai pildomi internetu, elektroninio parašo sistema pažengusi į priekį – bendravimas su valdžios institucijomis, bent jau kol kas, nesudėtingas“, – teigia pašnekovas.

Sulaukė pripažinimo

Mash Mashine“ idėja gyvuoja jau ketverius su puse metų. Per tą laiką komanda pasiekė puikių rezultatų. Pašnekovas džiaugiasi, kad prekė pasitvirtino ir sulaukia vis daugiau dėmesio, o vartotojai šią smagią inovaciją vertina puikiai.

„Tai jau yra produktas, kurį parduodame klientams nuo Indonezijos iki Jungtinių Amerikos Valstijų, o šie nuomoja pramogą įvairiems privatiems, korporatyviniams ir viešiems renginiams. Įvyko visi planuoti renginiai – produktas veikia“, – džiaugiasi A. Žiūraitis.

Tiesa, ne viskas nuo pat pradžių „Mash Mashine“ kūrėjams klostėsi puikiai. Pirmųjų investicijų ieškojusi komanda susidūrė su keblumais, nes, anot pašnekovo, dar buvo tam nepasiruošusi. „Turėjome didelių ambicijų, tačiau trūko aiškaus ir realaus plano, komandos. Bandymas ieškoti investicijos tapo labiau loterija nei verslo procesu“, – prisimena pašnekovas.

„Mash Mashine“ bendraįkūrėjis tikina, kad šiuo metu komanda investuotojų nebeieško. Finansavimą gauna kitais būdais. „Šiuo metu turime aiškų produktą ir rinką, tad ieškome būdų finansuoti plėtrą, panaudodami vietinių verslumą skatinančių fondų lėšas“, – atskleidžia A. Žiūraitis.

Prisimindamas „Mash Mashine“ kūrimo pradžią, pašnekovas tvirtina, kad sudėtingiausias buvo įsibėgėjimo etapas. Nuo pat pradžių neabejojęs, kad prekė veiks, A. Žiūraitis nesitikėjo, kad netgi ir unikaliam produktui reikia tokio ilgo laiko įsivažiuoti. Laimė, veiklos pradžios etapas pavyko sėkmingai ir šiuo metu įmonė gali pasigirti plataus masto tarptautiniais pardavimais.

Visiškai unikalūs

Sujungtos trijų vaikinų žinios, patirtis ir išskirtinė idėja leido sukurti tokią prekę, kuriai tiesioginių konkurentų kol kas nėra. Anot pašnekovo, realių produktų, kurie atitiktų „Mash Mashine“ pobūdį, rinkoje nepavyktų rasti, todėl tai yra didelis jų verslo pranašumas.

„Pasaulyje galima rasti panašių pramogų, susijusių su muzika (įvairios programėlės), tačiau jos daugiausia kuriamos liečiamus ekranus turintiems prietaisams. Taip pat buvo sukurtas konceptas, tačiau produktu tai nevirto, pavyzdžiui, Lietuvoje kurtas „Soundshapes“. Renginių pramogų rinkoje tokio produkto kaip mūsų kol kas nėra, tad galiu drąsiai vadinti šią idėją unikalia“, – pabrėžia A. Žiūraitis.

Matydami produkto sėkmę, komandos nariai nėra linkę sustoti ir dar šiemet planuoja sparčią plėtrą. „Pagrindinė produkto rinka yra Europos Sąjunga, tačiau kartu su partneriais planuojame pardavimų plėtrą Azijoje ir Šiaurės Amerikoje“, – atvirauja pašnekovas.

Žinoma, didindami pardavimus ir jų paplitimą, „Mash Mashine“ kūrėjai nepamiršta ir paties produkto tobulinimo. Artimiausiuose planuose jau numatyta plėsti ir muzikinį turinį, ir instrumento naudojimo galimybes skirtinguose renginiuose. Numatomi įvairūs žaidimai, didžėjų konkursai, atliekamos muzikos įrašymo galimybės ir dar daug naujų sričių, kuriose „Mash Mashine“ galėtų puikiai funkcionuoti.

Remdamasis asmenine patirtimi kuriant interaktyvų muzikinį produktą, A. Žiūraitis pradedantiesiems linki kantrybės bendraujant su klientais ir užsispyrimo, nesvarbu, kiek užtruks įsivažiavimo laikotarpis. Be to, būtinos geros idėjos, kad visą procesą lydėtų sėkmė. Jeigu idėja yra prasta, neveikia, užsispyrimas, anot pašnekovo, tik kenkia.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.