Pandemija atvėrė naujas galimybes, o dalyvavimas akceleratoriuje – kelius į plėtrą
2023.07.31
Temos: Pardavimai, Startuolis, Verslo pradžia.
Pandemijos metai vieniems verslams reiškė jų veiklos pabaigą, kitiems – naujas galimybes. Rinkos išgyveno stiprius pasikeitimus, padiktavusius naujus vartotojų įpročius, pirkimo tradicijas. Startuolių kūrėjams ši transformacija buvo į naudą – kelios visai neseniai gimusios verslo idėjos realizuotos kone per metus ir įgauna augimo pagreitį.
Teisės studijas baigusi Dobilė Minkutė samdomą darbą garsioje lietuviškoje technologijų kompanijoje dirbo neilgai. Augintiniams neabejinga lietuvė sudalyvavo startuoliams skirtame TechHub akseleratoriuje su šunų susitikimams skirtu mobiliuoju sprendimu, tačiau čia suprato, kad tokia programėlė nepasiteisins. Su sese ryžosi augintinių mylėtojams pasiūlyti išskirtinių skanėstų, kokiais mėgaujasi žmonės ir įkūrė jų e. parduotuvę „Doohoo“. Jos asortimente – augintiniams skirti ledai, alus, šokoladas, jogurtas, glotnučiai, fri bulvytės ir kiti „žmogiškieji“ produktai.
Dėmesio centre – augintinių mylėtojai
„Millenials‘ų karta yra daugiausiai augintinių turinti karta, kuri juos myli taip, kaip savo artimuosius, draugus. Tai reiškia, kad nori kartu su jais minėti šventes, rengti jų gimtadienius ir kurti kitas tradicijas, keliančias teigiamas emocijas, lepinti juos. Žmonės jau senokai vaikšto į kavines su savo augintiniais, tad mūsų klientai yra ne tik pavieniai žmonės, bet vis daugiau partnerysčių atsiranda B2B srityje. Viešbučiai, restoranai perka mūsų produkciją, jau yra vietų, kur siūlomas atskiras meniu augintiniui“, – pasakoja D. Minkutė, neseniai sudariusi sutartis su Alyno tinklu, restoranu „Floros simfonija“ Palangoje. Druskininkuose, Vilniuje, Palangoje jau yra viešbučių, savo klientų augintiniams siūlančių pasitikimo skanėstų atvykus. Pasak kūrėjos, tai taps norma, nes mažoje ir konkurencingoje rinkoje verslai turi atliepti klientų lūkesčius, nenori jų prarasti.
Alus ir šokoladas šunims įgauna pasiūlos pagreitį
„Doohoo“ asortimente kol kas dominuoja įsivežama produkcija, tačiau komanda svajoja gaminti produktus ir su savo prekės ženklu.
„Alų šunims įsivežame iš Belgijos, šokoladą – iš Vokietijos. Nemažai produktų yra skirti ne tik parodyti dėmesį augintiniui, bet ir atlieka funkciją. Pavyzdžiui, gerina kailio kokybę, stiprina imunitetą, nuramina. Ieškome, kas geriausiai atlieptų mūsų rinką, kokių produktų jai reikia. Žinoma, ji maža, dar reikia smarkiai dirbti su žmonių švietimu. Tokios prekės labai populiarios JAV, Australijoje, Jungtinėje Karalystėje, bet Baltijos šalyse dar nėra pasiūlos. Pavyzdžiui, jei pas mus alaus šunims ieško 15 žmonių per mėnesį, Olandijoje – apie 2000“, – skirtumus vardino jauna verslininkė, pasidžiaugusi, kad nepaisant to jų įmonė auga.
Akceleravimo programa atvėrė kelius į plėtrą
Sudalyvavę akceleravimo programoje, kuri vykdoma FIRSTPICK, vienų iš „Investicijų ir verslo garantijos (INVEGA) rizikos kapitalo priemonės Akceleratorius 2 valdytojų, iniciatyva, D.Minkutė su 2 komandos nariais gavo po 5000 eurų savo idėjai vystyti. Vėliau sulaukusi 50 tūkst. eurų investicijos, startuolio kūrėja nutarė palikti tiesioginį darbą ir pilnai atsiduoti įmonės vystymui.
„Grįžau gyventi į Kauną pas tėvus, jie kai kada padeda pakuoti siuntinius. Reklamai ir kitoms specifinėms sritims kartais pasitelkiame laisvai samdomų specialistų pagalbą. Investuotojams turėjome perleisti dalį įmonės akcijų, tačiau be jų pinigų mes judėtume žymiai lėčiau. Pakeitėme įmonės statusą iš mažosios bendrijos (MB) į uždarą akcinę bendrovę (UAB), kol kas esame išleidę mažiau nei pusę mums skirtų investicijų“, – pasakojo D.Minkutė, pridurdama, kad nuosavai gamybos linijai išvystyti pinigų prireiktų daugiau, bet jie tam ruošiasi ir jau dairosi partnerių.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.