...

Pagaminta Vilniuje

Verslas

2012.12.04

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Pagaminta Vilniuje

Evaldas Činga Asmeninio albumo nuotr.

Kiekvieną rugsėjį važinėtis troleibusais, vaikščioti miesto gatvėmis, lankytis kavinėse pasidaro šiek tiek įdomiau. Į Vilnių iš visos šalies plūsteli šviežio kraujo – tai naujieji studentai, svaigstantys nuo minties, kad pagaliau suaugo. Visi jie stengiasi pažinti Vilnių, tapti jo dalimi. Tačiau ar įmanoma apskritai iki galo pažinti šį miestą? Juk tai vientisas organizmus, metai iš metų besikeičiantis, įgaunantis naujų spalvų. Bent jau tokį Vilnių mato portalo „Made in Vilnius“ įkūrėjas Evaldas Činga.

„Made In Vilnius“, kaip sako projekto įkūrėjas, stengiasi sudėti į vieną vietą viską, kas mieste geriausia ir įdomiausia. O tokių dalykų yra daug. Juk Vilnius savaime yra išskirtinis.

„Europos kontekste Vilnius išskirtinis tuo, kad yra labai mažas ir jaukus. Tai miestas, kurį nesunku pereiti pėsčiomis ir nereikia pusantros valandos važiuoti viešuoju transportu. Kiekvienas, kas pagyveno didmiestyje, žino, kad tokios kelionės trunka daug laiko. Vilniuje nereikia stumdytis. Vilnius apskritai yra tuščias. Ir tai žavi. Jeigu nori pajusti didžiulį judėjimą, užtenka porai dienų nuvykti į Londoną. Toks judėjimas Lietuvos sostinėje būna nebent per eglutės įžiebimo šventę“, – sakė E. Činga.

Jo idėja išsirutuliojo iš paprastos minties – sukurti Vilniui ženklą. „Idėja gimė paprastai. Man paskambino kolega Donatas, su kuriuo esame pažįstami dar nuo gyvenimo Londone. Tai buvo pernai spalį. Jis pasakė turįs idėją: Vilnius neturi tokio ženklo kaip, pavyzdžiui, „I love New York“ ar „I love London“. Mano galva, Vilnius apskritai neturi jokio ženklo, kuriuo būtų pristatomas turistams. Tai šioks toks strategijos nebuvimas. Mes pamanėme, kad galėtume turėti tokį ženklą. Sukūrėme jį. Jau seniai galvojau apie interneto puslapį, nes jo mums tikrai trūksta. Puslapis turėjo būti skirtas ir vilniečiams, ir miesto svečiams. Tai vieta, kurioje surinkta viskas, kas įdomaus vyksta mieste. Daugelis rašo labiau apie renginius, o mano tikslas yra rašyti apie žmones, kurie čia gyvena. Mums įdomu viskas, kas vyksta šiame mieste“, – pasakojo E. Činga.

Svarbiausias „Made In Vilnius“ objektas yra pats Vilnius. Ne tik jame vykstantys renginiai, bet ir miestas kaip organizmas. Štai kodėl tinklalapyje vietą randa ir informacija apie koncertus, ir straipsniai, skirti miesto istorijai.

„Mieste yra daug dalykų, kurių dabar jau niekas neprisimena. Pavyzdžiui, Pieno baras Didžiojoje gatvėje, kadaise Tilto gatvėje buvusi plokštelių parduotuvė. Buvo laikas, kai visa tai egzistavo ir buvo įdomu. Dabar renkame galeriją, kaip buvo tada ir kaip yra dabar. Atgaivinsime ir dar vieną idėją, kuri kadaise buvo „Pravdoje“ ir yra skirta miesto gatvėms. Kita vertus, nesinori per daug nukrypti į senovę, nes svarbu, kas yra dabar. Mes bendraujame su daug socialinių projektų, su visais, kurie nori padaryti miestą labiau socialų ir bendraujantį“, – sakė tinklalapio įkūrėjas.

Vilniuje E. Činga sukiojasi nuo keturiolikos metų. Per šį laiką miestas keitėsi, įgijo veidą. „Geriausia Vilniaus permaina yra spalvos. Vilnius nė kiek ne prastesnis už kitus Europos miestus. Jis netgi geresnis, nes yra mažas ir jaukus. Tai jo didžiausias pranašumas. Vilnius turi labai žalią veidą. Jo senamiestis labai gražus. Apskritai Lietuvos sostinė po truputį panašėja į kitas Europos sostines“, – sakė E. Činga.

Jis pastebi, kad yra žmonių, kurie gyvendami Vilniuje savo gyvenamųjų rajonų praktiškai nepalieka. „Made In Vilnius“ ilgalaikis tikslas yra ne tiek pakeisti šią situaciją, bet veikiau padėti mikrorajonams keistis į gera.

„Gali kiekvieną dieną tiesiog važinėti į darbą, atgal ir nieko nematyti. Man teko nuomotis kambarį Justiniškėse, kur gyvenantys žmonės nelabai žinojo, kaip nuvažiuoti į centrą. Mes esame gana provincialūs. Ilgai tokie buvome. Tai nebūtinai blogai. Aš pats esu iš kaimo. Kai atvažiavau čia mokytis, labai norėjau būti vilnietis, o dabar kuo toliau, tuo labiau noriu būti kaimietis. Mes ne taip labai ir norime išjudinti žmones. Jeigu kam nors gerai Fabijoniškėse, tegul ten ir būna, tačiau vienas mūsų tikslų – kad mikrorajonai kurtų savo bendruomenes. Pavyzdžiui, gražu, kad Pilaitė turi stiprią bendruomenę. Norime, kad kiekvienas rajonas po truputį kurtų savo bendruomenę ir tarpusavyje bendrautų. Svarbu, kad kiekvienas prisidėtų prie savo gyvenamojo rajono veido“, – teigia E. Činga.

Žinoma, pakeisti žmonių mąstymą yra sudėtinga, bet tinklalapio įkūrėjas įsitikinęs, kad dažnai užtenka vieno žmogaus pavyzdžio ir entuziazmo.

„Tai ilgas darbas. Aišku, visada gali atsirasti žmogus, kuris ima ir ką nors padaro. Labai tinka Pilaitės pavyzdys, kur vienas žmogus sugalvojo, nepabijojo ir gal net naivumo vedamas šį tą padarė. Tai jam atsipirko su kaupu. Reikia tiesiog imti ir daryti. Jeigu bijosi, nieko ir nebus. Visą laiką reikia žmogaus, kuris būtų naivesnis ir tikėtų idėja“, – sakė jis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.