Noras dalintis kokybišku turiniu įkvėpė pradėti rinkodaros mokymus
2022.03.18
Temos: Darbuotojai, Marketingas, Verslo pradžia.
Marketingo mokyklos vadovė ir įkūrėja Guoda Kotryna Šereikaitė pakvietė prisijungti ir draugus – tuometinius studentus, jie visi kartu tikėjo, kad gali sukurti įdomesnius ir naudingesnius rinkodaros mokymus, nei siūlė kiti rinkos dalyviai.
Tuo metu G. K. Šereikaitė studijavo Vilniaus universitete sociologiją ir neturėjo jokių planų kurti verslą, jos studijose buvo įtraukta keletas dalykų iš rinkodaros srities, bet, kaip ji pati įvardija, „tai buvo tik trupiniai“. Daugiau su šia sritimi susidūrė savanoriaudama Vilniaus universiteto studentų atstovybėje, kur buvo paskirta rinkodaros koordinatore, prisidėjo prie keleto organizuojamų renginių, tokių kaip „Karjeros dienos“, „Fiesta personae“ ir kt. Vėliau, jau dirbdama kitus darbus, toliau domėjosi rinkodaros sritimi.
Pagrindinis stimulas kurti mokymus gimė Guodai Kotrynai sudalyvavus kito rinkos dalyvio mokymuose. Tada ji suprato, kad galėtų suburti draugus ir suorganizuoti įdomesnius ir naudingesnius mokymus. Net ir šiame etape ji neplanavo kurti verslo, tiesiog subūrė savanorių grupelę ir suorganizavo pirmąjį nemokamą renginį, kuriame dalyvavo apie 300 žmonių. Teigiamas grįžtamasis ryšys tapo motyvacija surengti dar kelis mokymus. Tačiau neilgai trukus jie suprato, kad ir nemokami renginiai patiria išlaidų, o prisidedančius draugus reikia motyvuoti. Kartu su Guoda Kotryna šia idėja „degė“ ir Modestas Žukauskas, Aivaras Kriaučiūnas, Paulina Gliaudelytė. Nė vienas nebenorėjo šios idėjos paleisti, todėl susibūrė ir įsteigė VšĮ „Rinkodaros mokyklą“.
Ar gali studentė, studijuojanti kitą sritį, įkurti rinkodaros mokyklą?
Guoda Kotryna pradėjo kurti verslą dar būdama studentė, be to, studijavo visai kitą sritį. Tai ir kėlė abejonių kai kuriems žmonėms, manantiems, kad jai gali pritrūkti kompetencijų. Jos šeima taip pat nerimavo, tačiau stengėsi palaikyti. Kuriant verslą, nerimą mažino tik tai, kad jam įkurti nereikėjo didelio biudžeto.
Tačiau tie keletas skeptikų tapo puikiu Guodos Kotrynos stimulu įrodyti sau ir kitiems, kad norint galima visko išmokti. Kai kuriuos dalykus mokėsi tiesiog bedarydama.
Didesnį dėmesį skiria mokymų turinio kokybei
Marketingo mokyklos mokiniai, įsigiję tam tikros trukmės abonementą (3 arba 5 kartų), gali išsirinkti aktualiausius mokymus iš gan ilgo mokymų sąrašo. Mokymai yra sertifikuojami. Taip pat galima įsigyti ir vienus aktualius mokymus.
Populiariausi yra socialinių tinklų mokymai – turinio ir reklamos kūrimo. „Neretai išgirstame, kad tradicinė rinkodara (lauko reklama, radijas, televizija ir pan.) mirė, tačiau taip nėra. Edukuojame savo vartotojus, kad galbūt vienam produktui ar paslaugai visiškai pakaks socialinių tinklų, tačiau tai nuo daug ko priklauso“, – sako pašnekovė. Kitos sritys, sulaukiančios didelio susidomėjimo, yra neurorinkodara ir neurodizainas, nes vartotojai jau nori rinkodarą pažinti giliau, o tokių mokymų rinkoje dar nėra daug.
Marketingo mokykla mažiau skiria dėmesio inspiravimui ir motyvacijai, tačiau daugiau rūpinasi pačia turinio kokybe. „Mes stengiamės atsirinkti ir bendradarbiauti tik su patikimais lektoriais, parinkti kuo gilesnį ir aktualesnį turinį, kurį būtų galima pritaikyti čia ir dabar, – pasakoja verslininkė. – Marketingo mokykla niekada nebuvo apie pinigus ar jų kiekį.“ Sukurta puiki lektorių motyvavimo sistema, kurianti bendrystę visiems siekti bendro tikslo – išlydėti patenkintą mokyklos mokinį. Taip pat visos komandos pastangomis pavyksta sukurti mokymus bene pigiausius rinkoje, neskriaudžiant nei vartotojo, nei lektoriaus, bet užtikrinant aukščiausią turinio kokybę. Dažnesnis mokymų formatas pradedantiesiems, tačiau yra ir pažengusiesiems.
Verslui reikia plėtros
Mokymų įmonės vadovė Guoda Kotryna save apibūdina kaip žmogų, kuris kažką sugalvojęs bematant turi įgyvendinti, tačiau, įkūrusi verslą, išmoko sustoti, pagalvoti, pasverti, pažvelgti racionaliau. Verslininkė suvokė, kad dabar atsako ne tik už save, bet ir už savo komandą. Nors verslas atsipirko jau po pirmųjų renginių, tačiau stengiamasi apgalvoti kiekvieną žingsnį: kruopščiai atrenkami lektoriai, domimasi rinkodaros naujovėmis, analizuojamos verslo plėtros galimybės.
Vieną verslo plėtros idėją pasiūlė 2020 m. rugsėjį į darbą priimta kolegė. Tai buvo idėja dalyvauti ES projekte, pateikiant paraišką: finansuoti projektus pagal priemonę Nr. 12.0.1-CPVA-K-204 „Komunikacija apie ES investicijas“ Nr. 02. Šiame projekte buvo galima rinktis iš keleto veiklų, tokių kaip videokūrimas, leidinio kūrimas ir kt. Marketingo mokykla pasirinko kandidatuoti su veikla, kuri jiems geriausiai sekasi – renginių organizavimas. Projektui parengti turėjo tik dvi savaites, tad jį rašė ir dieną, ir naktį. Kadangi ES projektui paraišką teikė pirmą kartą, jiems buvo gana sudėtinga, daug rengimo, tikslinimo. Pašnekovė džiaugiasi, kad viskas sėkmingai pavyko.
Laimėjimas įpareigojo suorganizuoti penkių renginių ciklą „Savarankiškas verslo kūrimas: kaip išdrįsti paversti savo idėją verslu arba nepalūžti po nesėkmės“. Renginiai numatyti Klaipėdoje, Utenoje, Šiauliuose, Kėdainiuose ir vėl Klaipėdoje. „Keturi renginiai jau įvyko, liko paskutinis – kovo gale Klaipėdoje“, – kviečia atvykti organizatorė. Renginiuose kviestiniai pranešėjai, kurie yra verslų įkūrėjai, dalinasi savo patirtimi. Dažnai skamba mintis, kad ne visiems veikla buvo sėkminga nuo pat pradžių, tačiau drąsa tęsti, nepasiduoti, mokytis, keisti nesėkmingas veiklas, galų gale vis tiek tampa sėkme. Renginių tikslas – įkvėpti ir motyvuoti. Vertinga ir kontaktų popietė. Įgavusi patirties su pirmuoju ES projektu, Marketingo mokyklos vadovė mano, kad išdrįs dalyvauti ir kituose projektuose.
Mano didžiausia motyvacija – aš pati
„Noriu, kad neskambėtų arogantiškai, o kaip tik paprastai: mano didžiausia motyvacija esu aš pati, – sako Guoda Kotryna. – Tik aš pati renkuosi, kokie žmonės, darbai ar veiklos mane supa, nes niekas mano pasaulio nesuformuos už mane. Kitais atvejais mane tiesiog motyvuoja paprasčiausi pokalbiai ir laikas su mano artimiausiais žmonėmis ir kolegomis.“ Marketingo mokyklos įkūrėja G. K. Šereikaitė siūlo skaitytojams tapti drąsiais savo gyvenimo kūrėjais, nepamesti savo idėjų ir dalintis jomis su kolegomis, investuotojais, draugais, ieškoti būdų jas įgyvendinti.
Organizuojate renginį?
Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.