...

Net didžiausi pinigai neverti samdomo darbuotojo dalios

Verslas

2012.09.05

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: , .

Net didžiausi pinigai neverti samdomo darbuotojo dalios

Vygintas Zmejauskas Asmeninio albumo nuotr.

Ar žinote, kad pasaulyje kasmet išsiunčiama apie 7 mlrd. Kalėdų atvirukų? Dar 1 mlrd. tokių sveikinimų pasiekia gavėjus minint Valentino dieną. Jei esate bent kartą gavęs panašų sveikinimą, tuomet žinote, kad daugelis jų yra kaip gėlės – pasidžiaugei kurį laiką ir išmetei. Įsivaizduojate, kiek atvirukų po tokių švenčių tampa šiukšlėmis? Su tuo taikstytis nenorintis lietuvis pasiūlė žmonėms produktą, kurio lengva ranka nešvystelėsi į makulatūros krūvą.

„Norime padaryti taip, kad geros emocijos, kurias kelia gautas atvirukas, išliktų bent kelias savaites, o gal ir mėnesius“, – apie užsibrėžtą tikslą pasakojo bendrovės „Kordis“ įkūrėjas ir vadovas Vygintas Zmejauskas.

36-erių vyro teigimu, jau ketvirtus metus veikianti bendrovė, kuriai priklauso interneto svetainės mediniai-atvirukai.lt ir korteliucentras.lt, veiklą pradėjo nuo plastikinių kortelių, kurios šiuolaikiniame pasaulyje yra plačiai taikomos: pradedant nuolaidų ir baigiant vizitinėmis kortelėmis. Dar ir dabar šis produktas bei su juo susijusios paslaugos sudaro apie 60 proc. įmonės pardavimo.

Vyginto teigimu, plastikinių kortelių segmente vyraujanti didelė konkurencija ir siekis pateikti visiškai naują sprendimą paskatino plėsti paslaugų ir prekių asortimentą. Po paieškų ir bandymų Lietuvos rinkai buvo pristatytos vizitinės kortelės, atvirukai, knygų skirtukai, vokai ir kitos prekės, pagamintos iš medienos. Ant dalies jų yra unikalūs autoriniai piešiniai, kuriuos kuria verslininko žmona. Tiesa, Lietuvoje atliekami tik spaudos darbai. Specialiai apdirbta mediena čia atkeliauja iš svetur. Tikslios vietos Vygintas nepanoro atskleisti.

Nors produktas yra unikalus ir išsiskiriantis, į jį tautiečiai vis dar žiūri nepatikliai. Bene labiausiai atvirukais džiaugiasi Lietuvoje besilankantys turistai, kurie ieško ko nors neįprasto. Tiesa, prieš didžiąsias metų šventes paklausa padidėja. Tuomet ir lietuviai perka šiuos netradicinius gaminius.

„Dalyvavau ne vienoje parodoje ir daug bendravau su žmonėmis, todėl žinau, kaip mūsų produktai stebina. Jie vis klausia, ar tos medinės kortelės nesulūš, ar tai tikrai medis, o ne stilizuotas popierius. Daugelis domisi, bet dar retas ryžtasi pirkti. Ypač tai pasakytina apie vizitines korteles. Visiems labiausiai rūpi galutinė kaina, o ne rezultatas, kurį gauni sumokėjęs“, – aiškino verslininkas iš Kauno.

Vygintas yra kilęs iš Ukmergės, o į laikinąją Lietuvos sostinę atvyko studijuoti. Ir, kaip pats tvirtino, vėliau šis miestas jo nepaleido, nes atsirado darbas, o paskui ir šeima. Būsimą žmoną, kurią vedė būdamas 27-erių, pašnekovas sutiko toje pačioje aukštojoje mokykloje, kurioje mokėsi ir pats, – Lietuvos žemės ūkio universitete (dabartinis Aleksandro Stulginskio universitetas).

Baigęs studijas, kaip ir daugelis jaunų žmonių, Vygintas pasinėrė į darbo paieškas, o galiausiai tapo didmeninių pardavimų vadybininku. Tačiau tokia pozicija jo netenkino. Vyras norėjo pats kurti idėjas ir jas įgyvendinti, o ne priklausyti nuo kitų. Tad apsvarstęs visus „už“ ir „prieš“ Vygintas įkūrė savo bendrovę.

„Vaikystėje turėjau puikią progą stebėti, kaip keičiantis politinei santvarkai tėvai kuria naują verslą. Jie Ukmergėje atidarė kelis iki šiol sėkmingai dirbančius barus. Be to, universitete tiesiog rijau įvairią literatūrą, pasakojančią iškiliausių pasaulio verslininkų istorijos. Pavyzdžiui, Richardo Bransono. Manau, susidariusios sąlygos ir noras būti laisvam mane pastūmėjo žengti tą pirmą žingsnį“, – svarstė verslininkas.

Anot jo, sunkiausi buvo pirmi pora metų. Tuomet reikėjo ne tik grumtis su būriu konkurentų, bet ir susidoroti su ekonomikos krizės keliamais sunkumais. O daugiausia pastangų reikėjo, kaip sakė pats Vygintas, „bandant susikalbėti su medžiu“.

„Tai subtili ir įnoringa medžiaga. Pirmi metai buvo skirti ieškojimams ir bandymams. Tuomet mus traukė plastikinės kortelės. Tiesa, dabar mediniai mūsų gaminiai sudaro apie 37 proc. Tai nėra itin daug, tačiau esu įsitikinęs, kad jie populiarės, nes tai ilgalaikę vertę turintys produktai, kuriuos mesti į šiukšlių dėžę tiesiog nekyla ranka“, – tvirtino pašnekovas.

Tai, kad verslininko viltys nėra tuščios, rodo ir įmonės rezultatai. Po pirmų dvejų veiklos metų bendrovės gaunamų užsakymų skaičius išaugo 300 proc., o šiais metais – 100 proc. Jei įmonė ir toliau išlaikys tokį augimo tempą, greitai neužteks dabar dirbančių 6 darbuotojų. Apie plėtrą užsiminė ir Vygintas. Jo teigimu, dar daugiau darbo atsirado visai neseniai, kai buvo pristatytos metalinės kortelės. Jos kol kas sudaro vos 3 proc. viso įmonės pardavimo.

Paklaustas, ar sutiktų palikti savo verslą ir ar eitų dirbti garsiai tarptautinei kompanijai, kuri mokėtų pasakiškus pinigus, pašnekovas nedvejodamas atrėžė: „Aišku, kad nesutikčiau. Dabartinis mano darbas teikia per daug džiaugsmo ir laisvės, kad galėčiau jo atsisakyti. Mano verslas ne tik išlaiko mane ir šeimą, bet ir leidžia kurti, be to, padeda garsinti Lietuvą pasaulyje.“

Verslininkas teigia jau pasiekęs palyginti daug. Vis dėlto tai jis laiko tik puikia pradžia, kuri leis eiti toliau, įgyvendinti naujas idėjas ir įveikti didesnius iššūkius.

„Žinau, kad idėjos sklando ore ir, jei pats jų neįgyvendini, būtinai atsiras tas, kuris ją kitoje pasaulio pusėje ims ir įgyvendins. Kita vertus, suprantu, kad negali persiplėšti ir visko daryti vienu metu. Jei jau kas aplenks mane, tebūnie. Pažiūrėsiu, kaip jam pavyks išpildyti sumanymą. O man idėjų netrūksta. Turiu net specialų sąsiuvinį, į kurį rašausi kilusias geras mintis“, – atviravo Vygintas.

Tai, kad vienu metu veikti keliose skirtingose sferose yra itin sudėtinga ir kartais net neprasminga, rodo verslininko asmeninė patirtis. Jis vienus metus dėstė Kolpingo kolegijoje. Nors tai buvo įdomi patirtis, Vygintas jautė nepakankamai laiko skiriantis verslui, tad atsisakė dėstymo ir dabar dalyvauja tik absolventų darbų gynimo komisijose.

Paprašytas patarti pradedantiems verslininkams ir tiems, kurie niekaip nesiryžta žengti pirmo žingsnio, verslininkas sakė: „Linkiu labiau pasitikėti savo jėgomis, savo idėjomis ir nebijoti konsultuotis su patyrusiais verslininkais. Na, o pradėti siūlau nuo tuščio lapo, kurio vienoje pusėje būtų rašomi teigiami, o kitoje neigiami verslo ar kokio kitokio projekto aspektai. Tai padės aiškiau pamatyti, į ką veliatės. O tuomet jau bus lengva nuspręsti, ar tikrai to norite.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.