...

Nelaiminga teisininkė tapo laiminga drabužių kūrėja

Verslas

2022.04.05

Autorius: Vaida Kerienė

Temos: , , .

Nelaiminga teisininkė tapo laiminga drabužių kūrėja

Indrė Mikeškaitė Asmeninio albumo nuotrauka

Atėjo diena, kai teisininkė Indrė Mikeškaitė nusprendė viską kardinaliai pakeisti. Iš tuometinės darbovietės pasiėmusi atostogų, išvyko laimės ieškoti į Lenkiją – pirkti drabužių, kuriuos galėtų perparduoti. Po metų ši idėja tapo drabužių, kuriančių emociją, kūrimu ir siuvimu. Taip gimė verslas, kurio pavadinimą klientai visada ištaria su gera emocija: UAB „Mur mur verslas.

Norėjo kurti verslą, bet neįsivaizdavo, nuo ko pradėti

Įgijusi teisininkės išsilavinimą ir pradėjusi dirbti šioje srityje, Indrė nesijautė labai laiminga. Apie tai pradėjo kalbėti su savo gyvenimo draugu Tautvydu Eliošiumi. Jis palaikė Indrės idėją kurti nuosavą verslą. Pora nusprendė tiesiog pabandyti ir stebėti, kaip sekasi. Jaunoji verslininkė planavo išeiti iš darbo tik tuomet, jei startas bus sėkmingas. „Pasiėmiau atostogų, įsidėjau tūkstantį eurų, sėdom su Tautvydu į mano dvivietį automobilį ir išvažiavom į Lenkiją laimės ieškoti – pirkti drabužių, kuriuos perpardavinėsim“, – pasakoja idėjos autorė.

Kelionės į Lenkiją metu gimė verslo pavadinimas „Mur mur apranga“. Jį sugalvojo Tautvydas. Buvo svarbu, kad pavadinimas būtų trumpas, įsimintinas, o svarbiausia – atspindėtų verslo filosofiją. „Siekiu, kad mūsų drabužiai kurtų emociją. Mugėse, parduotuvėje, mieste sutiktos klientės „Mur mur“ visada sako su šypsena veide“, – džiaugiasi pašnekovė.

Bet tikrasis „Mur mur aprangos“ kelias prasidėjo dar po metų, kai Indrė nusprendė drabužius siūti. Tuomet ir prasidėjo kur kas spartesnis augimas ir tobulėjimas.

Randa sprendimus, kaip įveikti sunkumus

„Mur mur aprangos“ kūrėjams jau teko įveikti nemažai sunkumų, rasti įdomių sprendimų, kaip išsisukti iš įvairių situacijų. Nors verslo starte investuotas tūkstantis eurų jau seniai atsipirko, bet kiekviena nauja diena atneša naujų iššūkių. Vienas iš jų – kai karantino metu teko uždaryti fizinę parduotuvę, nevyko mugės, o tai buvo veikla, iš kurios gaudavo pagrindines pajamas. Bet tai tik paskatino ieškoti būdų, kaip verslą auginti. I. Mikeškaitė atidarė e. parduotuvę. Ir būtent ji dabar generuoja pagrindines pajamas. Tuo metu, kol fizinė parduotuvė negalėjo veikti, kilo idėja organizuoti atvirų durų dienas siuvykloje. „Įkėliau pranešimą socialiniame tinkle, sukūriau įvykį ir net neįsivaizdavau, ar kas nors ateis. Mane tiesiog šokas ištiko, kai pamačiau, kiek žmonių atėjo pirmąją atvirų durų dieną! Teko riboti žmonių srautus, apyvarta siekė pusę įprastos mėnesio fizinės parduotuvės apyvartos“, – pasakoja Indrė.

Dabar Panevėžio prekybos centre „Babilonas“ įsikūrusios parduotuvės veikla atnaujinta, o balandžio mėnesį atvers duris ir antra „Mur mur aprangos“ parduotuvė Šiauliuose, prekybos centre „Saulės miestas“.

Įveikus karantino laikotarpį, verslininkei I. Mikeškaitei tenka susidurti su naujais dideliais sunkumais, kylančiais dėl prasidėjusio karo. „Koncentruojuosi į tai, kaip krizę įveikti. Minčių viską nutraukti nebuvo niekada“, – savo požiūrį paaiškina pašnekovė.

Kitas sunkumas, su kuriuo vis dar susiduria drabužių verslu užsiimanti Indrė, tai su gamyba susiję procesai. Kadangi sritis verslininkei visiškai nauja, teko mokytis nuo nulio: dalyvauti mokymuose, semtis patirties iš patyrusių verslų. I. Mikeškaitė įsitikinusi, kad svarbiausia, jog ji nebijo klausti, kai būna neaišku. Pati jau perėjusi klaustukų laikotarpį, Indrė dabar noriai padeda ir kitoms moterims, norinčioms kurti drabužius.

Tęstinės drabužių kolekcijos – patogumas, derantis su estetika

Prekių ženklų, siuvančių drabužius visai šeimai, yra tikrai nemažai, bet „Mur mur aprangos“ įkūrėja mano, kad vietos po saule užteks tikrai visiems, juk kiekvienas turi skirtingą filosofiją. Indrė atkreipia dėmesį, kad kiti drabužių verslai turi galimybių augti, bet neišnaudoja potencialo. „Šiuo metu ir mes tikrai esame tame pačiame „stalčiuje“, bet, manau, matymą turime platesnį, todėl tikiuosi per ateinančius porą metų atsidurti laipteliu aukščiau“, – sako verslininkė.

Mikeškaitė aktyviai kuria ryšį su klientais socialiniuose tinkluose, nebijo kritikos, neigiamų pasisakymų, nes iš jų mokosi, analizuoja, sužino, kas klientams tinka, ką reikėtų keisti. Indrė visuomet stebi, kurie socialiniuose tinkluose įkelti pranešimai sulaukia dėmesio, o kurie ne. Socialiniuose tinkluose Indrė turi apie 30 tūkst. sekėjų ir jau susiduria sus situacijomis, kai ją atpažįsta.

Savo moto „patogumas, derantis su estetika“ išsigrynino taip pat klausdama klientų, kodėl renkasi būtent „Mur mur aprangą“. Tai drabužių kolekcijos, išlaikančios tęstinumą. „Kurdama drabužius, visada galvoju, ar jie derės su ankstesnės kolekcijos rūbais. Ar tą pačią palaidinę klientė galės vilkėti ir prie džinsų, ir prie sijono, ir prie kelnių. Dalijuosi patarimais, kaip iš kelių drabužių susikurti ne vieną drabužių derinį“, – sakoja I. Mikeškaitė. Ji stengiasi modelius apgalvoti taip, kad tiktų ir laisvalaikiui, ir darbui. Siekia ne tik aprengti klientą, bet ir sukurti emociją.

Didžiausia verslo „dovana“ – laisvė

Verslininkė mano, kad sėkmė versle priklauso nuo to, kiek tikite savo idėja. Jei dedate visas pastangas, kad ją įgyvendintumėte, – neįmanoma, kad nepasisektų. „Nėra jokios sėkmės paslapties, tik nuoširdus, atkaklus ir nuoseklus darbas, disciplina, kritiškumas sau, smalsumas“, –patirtimi dalijasi Indrė. Jai, kaip asmenybei, svarbus augimas ir pasitikėjimas savimi profesinėje srityje. Šioje veikloje I. Mikeškaitę labiausiai įkvepia klienčių grįžtamasis ryšys. Žinutės „Ačiū, kad esate“ sunkias dienas padaro šviesesnes. O didžiausia verslo „dovana“ – laisvė ir galimybė nuolat tobulėti bei augti.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.