Moterys, atradusios, kad betonas dera su… šampanu

Verslas

2017.05.16

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: , .

Moterys, atradusios, kad betonas dera su… šampanu

Prekių ženklo „Betondec“ įkūrėjos - Dalia Zabitė ir Justina Ulevičienė. Asmeninio albumo nuotr.

Trys vilnietės: Justina Ulevičienė (30), Giedrė Karaliūtė (29) ir Dalia Zabitė (34), betono masę geba paversti moderniais gaminiais namų interjerui – vazonais, dubenimis. Suvienijusios jėgas, jos sukūrė prekių ženklą „Betondec“.

Sunkiausia šioje veikloje, kaip pajuokauja viena jų, – pats betonas.

Pasigamino betono vazoną sau, patiko ir kitiems

Vilnietės Justina ir Giedrė bei iš Alytaus kilusi Dalia, įgijusios skirtingas specialybes – verslo vadybos, vokiečių filologijos ir reklamos vadybos, padirbėjusios samdomomis darbuotojomis įvairiose vietose – nuo parduotuvės iki reklamos agentūros, į komandą susibūrė po Justinai kilusios idėjos. Būdama motinystės atostogose, kai dukrai tebuvo du mėnesiai, stokodama kūrybinės veiklos, ji sugalvojo pati sau pasigaminti betoninį vazoną namams. Ramiai vienoje vietoje sėdėti nemėgstanti moteris, matydama, kad tokių nedidelių betoninių daiktų rinkoje tiesiog nėra, pasigamino ne tik sau, bet sugalvojo tokią prekę pasiūlyti ir kitiems. Ir pakvietė prisijungti savo drauges, kurios „prijaučia betonui ir tokiam stiliui“.

Pirmoji mintis apie šią veiklą atsirado prieš vienus metus, o aktyvesnis darbas trunka jau maždaug pusmetį.

Patenkintos, kad dirba trise

„Betondec“ autorės džiaugiasi, kad susibūrė draugėn: „Mes labai gerai susidirbome ir pasiskirstome darbus. Justina kartais „paspardo“ užpakalius, kai visos patingim, Giedrė atsakinga už estetinį pateikimą, Dalia – mūsų kokybės kontrolė.“

 

„Nenormalumas – mums geriausias įvertinimas.“

J. Ulevičienė.

 

Gero ūpo nestokojančios veiklios moterys prisimena ir pirmąsias jų sugalvotą projektą lydėjusias aplinkinių reakcijas: „Draugai mums sakė: „O normalaus nieko negalėjot sugalvoti? Karoliukai netinka?“

„Nenormalumas – mums geriausias įvertinimas. Argi normalūs žmonės pila šampaną į betoną? O mes pilam ir gaminam bene vienintelį betoną su šampanu“, – savo išskirtinių gaminių gamybos niuansus atskleidžia Justina.

Kas kartą lydi nustebimo jausmas

Paklaustos apie iškylančius sunkumus, pašnekovės pabrėžia, kad tiesiogine šio žodžio prasme sunkiausia yra cementas – kiekvieną kartą jį pasikrauti, išsikrauti. Ir čia pat juokaudamos papildo: „Nors vyrams patinka stebėti, kaip moterys siaubia cemento skyrių.“

„Sunkiausia mums, merginoms, visai nesusijusioms su statybomis, buvo pagaminti tinkamą betono mišinį. Įsivaizduokite pradžią, kai bandėme truputį to, truputį šito ir dar ano. Žinoma, nieko gero neišėjo, tuomet teko gilintis į tikrą betonavimo meną“, – be juokingų nutikimų darbo pradžioje neapsėjusios betono mėgėjos atskleidžia savo patirtį ir dar vieną patikrintą tiesą – skyla net kiečiausi daiktai.

Jos sako, kad darbas su betonu įdomus tuo, kad niekada nežinai, ką gausi – kiekvienas gaminys yra labai skirtingas, savotiškas. „Niekada nebus dviejų identiškų gaminių, o tai mus labiausiai ir žavi“, – tikina betono gaminių kūrėjos, pavadinimą jiems sukūrusios sujungdamos du žodžius: „betonas“ ir anglišką „dekoras“.

Verslo pranašumas – modernumas

„Betondec“ sukūrusios moterys sako, kad jų verslo pranašumas – modernumas, gebėjimas šaltą ir iš pirmo žvilgsnio neįdomiai atrodančią medžiagą pateikti subtiliai ir visai kitaip. „Kaip sakome – moteriškai. Mūsų gaminiams moteriškumo galbūt prideda ir šampanas, kurio šlakelis yra kiekviename gaminyje. Jis suteikia išskirtinumo, žmonėms tas patinka“, – originalia receptūra nustebina kūrėjos. Jos sako, kad „Betondec“ produktai dažniausiai dovanojami per įkurtuves ar gimtadienius. Tokių gaminių niša, pasak jų, šiuo metu yra gana tuščia, rinkoje – vos keletas žaidėjų. Tačiau moterys konkurentus linkusios vertinti kaip bendradarbius ir varžytis su jais draugiškai.

„Mūsų gaminiai skirti vidaus dekorui, todėl gaminame juos nedidelius, nors jau juntame ir didesnių, masyvesnių betono vazonų poreikį. Šiuo metu juos bandome tobulinti“, – apie darbo virtuvę pasakoja J. Ulevičienė. Ji sako, kad žaliavų tiekėjų nebuvo sunku rasti, tačiau atsirinkti geros kokybės medžiagas – kur kas sudėtingiau.

Kol kas „Betondec“ kūrėjos visus darbus nuveikia pačios, plėstis neketina, tačiau, išaugus gamybos mastams, svarstytų ir apie plėtrą.

Savo projektą kūrybinga trijulė viešina dalyvaudama mugėse, socialiniame tinkle „Facebook“, bendraudamos su interjero dizaineriais.

100 proc. rankų darbas

Visoms trims moterims ši veikla nėra pagrindinė, jos visos turi nuolatinius darbus ir eina atsakingas pareigas: Dalia dirba odontologijos klinikoje, Giedrė – mažmeninėje užsienio kapitalo parduotuvėje, Justina dar yra motinystes atostogose ir kartu dirba statybinės technikos prekyba užsiimančioje įmonėje. Tad didžiausia investicija į šį projektą, pabrėžia pašnekovės, yra laikas. Čia pat jos papildo, kad tai nėra blogai, nes visos daro tai, kas iš tiesų labai patinka.

„Mūsų gaminiai yra 100 proc. rankų darbo. Įvertinus visas darbo sąnaudas, jų kaina nėra aukšta, nes norime, kad kuo daugiau žmonių galėtų jais džiaugtis ir papuošti savo namus. Šiandien, vyraujant skandinaviško, minimalistinio ir industrinio stiliaus tendencijoms, mūsų gaminiai labai gerai jas atspindi, tad lietuviškam skoniui yra priimtini. Esame už tai, kad geriau gaminti vieną gaminį, bet gerai, todėl gamybos iš kitų medžiagų šiuo metu neplanuojame“, – sako Justina, pasiteiravus apie naujų medžiagų paieškas.

Turinčiuosius idėjų ir norinčiuosius jas įgyvendinti „Betondec“ autorės norėtų padrąsinti: „Kad ir kokia crazy idėja būtų – nebijok! Geriau pabandyk, negu visą gyvenimą gailėkis, kad galėjai, bet nepabandei. Ir nebijok siųsti velniop visų, kurie bent kartą tau pasako ne.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.